اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فامیل دور را شناسایی کنید/ کلاهبرداری از خانم‌های سالخورده به بهانه ترکیدن لاستیک + عکس



پلیس به دنبال مردی است که با معرفی خود به عنوان فامیل اقدام به کلاهبرداری از خانم‌های سالخورده می‌کرد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران، در مورخه 01/10/1393 پیرزنی 70 ساله با مراجعه به دادسرای ناحیه 3 تهران ( ونک ) اظهار داشت که شخصی ناشناس با جعل عنوان یکی از بستگانش که خانواده ای معتبر هستند ، اقدام به فریب وی نموده و مبلغ 4 میلیون تومان را دریافت و متواری شده است .

پرونده در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ :
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری و به دستور شعبه دهم بازپرسی دادسرای ناحیه 3 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اخبار,اخبارحوادث,کلاهبرداری

اظهارات مالباخته :
مالباخته پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : "در حال خروج از شعبه میدان مادر بودم [که ] آقایی حدودا 30 ساله مرا به نام فامیلی صدا کرد و گفت : "من فرزند آقای .... که یکی از بستگان بسیار آبروند ما است ، هستم" ؛ پس از آن مدعی شد : "چرخ های ماشینم ترکیده و در خیابان شریعتی پارک شده" و به این بهانه از من در خواست پول نمود؛ من نیز بواسطه شناختی که از خانواده آقای ... داشتم ، مجددا به بانک مراجعه و مبلغ 4 میلیون را دریافت و به این شخص تحویل دادم ؛ این آقا نیز به سرعت از بانک خارج و در لحظه خداحافظی گفت : "حتما به منزل شما می آیم و پولتان را تقدیم می کنم" ؛ پس از گذشت چند روز و در تماسی که با آقای ... داشتم متوجه شدم که پسر ایشان از چند ماه پیش در مسافرت خارج از کشور است .

 

آنزمان بود که متوجه شدم از من کلاهبرداری شده و این شخص از نام فامیل بنده سوء استفاده کرده ؛ حالا چطور این شخص فامیلی من و فامیلی بستگان مرا می دانست ، نمی  دانم " .

شناسایی دومین شاکی پرونده :
با آغاز رسیدگی به پرونده و با شکایت پیرزنی 76 ساله ، دومین شاکی پرونده نیز شناسایی شد ؛ شاکیه پس از حضور در پایگاه سوم آگاهی ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : "در بانک شعبه گاندی نشسته بودم که آقایی به من نزدیک شد و گفت : "حالا [ دیگر ] فامیل خود را نمی شناسی !" ؛ گفتم : شما ؟ که ایشان مجددا گفت : "شما بگویید که من کی هستم" ؛ چند نفر از بستگان خود را معرفی کردم تا نهایتا یکی از آنها بنام سام را معرفی و این شخص گفت : "بله ، من سام هستم" ؛ در ادامه این شخص مدعی شد : "من دیشب از خارج آمدم ؛ امروز در حال تردد در خیابان بودم که لاستیک ماشین ترکید ؛ قصد خرید لاستیک نو داشتم اما به خاطر اینکه پول کافی همراهم نبود ، به درب خانه شما آمدم اما بچه ها گفتند که شما به بانک آمدید" .

 

به این بهانه ، مبلغ 4 میلیون و 500 هزار تومان پول گرفت و زمان خروج از بانک گفت : " ظهر ، نهار میهمان شما هستم و آنزمان پول را برایتان بازپس می آورم" اما هرچه نهار منتظر ماندم ، ایشان نیامد . پس از تماس با بستگان خود متوجه شدم که از من کلاهبداری شده است " .

شناسایی تصویر فامیل دور قلابی :
با توجه به شیوه و شگرد کلاهبرداری ، کارآگاهان به بررسی تصاویر دوربین های مداربسته بانکی پرداخته و موفق به شناسایی تصویر جوانی حدودا 35 ساله شدند که به عنوان بستگان مالباختگان ، اقدام به کلاهبرداری از آنها کرده است .

مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با انتشار این خبر گفت : " با توجه به ادامه رسیدگی به پرونده در پایگاه سوم پلیس آگاهی و به جهت شناسایی و دستگیری متهم ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر بدست آمده از این شخص  ، از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است ؛ لذا از کلیه شهروندان محترم که موفق به شناسایی صاحب تصویر شدند ، درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات در خصوص هویت واقعی ، محل سکونت و یا محل های تردد صاحب تصویر را از طریق شماره تماس 21865649 در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند ؛ همچنین از سایر شکات و مالباختگان احتمالی که بدین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته و موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان سهروردی شمالی – خیابان خرمشهر – میدان نیلوفر مراجعه نمایند " .


 اخبار  حوادث  - باشگاه  خبر  نگاران 


ویدیو مرتبط :
کلیپ خنده دار از فامیل دور ( فامیل دور و وطن پرستی )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کلاهبرداری از مادربزرگ‌ها به نام «فامیل دور»/متهم را شناسایی کنید+عکس



مردی که به نان فامیل دور از زنان سالخورده‌ کلاهبرداری می‌کرد، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد.

 در مورخه 04/08/1394 پیرزنی 73 ساله با مراجعه به کلانتری 101 تجریش اعلام کرد : مردی حدودا 40 ساله با طرح ادعای دروغین مبنی بر اینکه از بستگان بنده است ، به بهانه تصادف رانندگی و نیاز شدید به پول از حس انسان دوستانه ی من سوء استفاده کرد و پس از گرفتن کارت عابر بانک بنده اقدام به برداشت تمامی وجوه داخل حساب کرد.
 
پرونده در پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ: 
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "کلاهبرداری" و به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه یک تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اخبار,اخبارحوادث,حوادث روز

 
اظهارات شاکیه: 
شاکیه پس از حضور در پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: "در حین تردد در میدان تجریش ، مردی میانسال ضمن مراجعه به بنده با سلام و احوالپرسی گرم خودش را از بستگان پدری من معرفی و در ادامه با طرح موضوع تصادف شدید رانندگی و اینکه همسر و فرزندش در داخل ماشین هستند ، از حس نوع دوستی ، کهولت سنی و نهایتا اشتباه بنده در تشخیص چهره افراد ( بستگان ) سوء استفاده کرد و در ادامه مبلغی را به عنوان قرض جهت تقاضا نمود ؛ بنا نیز کارت عابربانک خود را به همراه رمز در اختیار این شخص قرار داده !! تا جهت رفع مشکل خود پول مورد نیاز خود را برداشت نماید اما پس از مدت کوتاهی و از طریق پیامک بانکی متوجه شدم که مبلغ 16 مکیلیون تومان از حساب بنده برداشت شده است . 
 
شناسایی تصویر متهم: 
با توجه به شیوه و شگرد کلاهبرداری از شاکیه ، کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی با مراجعه به محل برداشت پول از حساب شاکیه اطلاع پیدا کردند که متهم با مراجعه به یک طلافروشی اقدام به خرید سکه طلا نموده است ؛ لذا تصاویر دوربین های مداربسته طلافروشی مورد بررسی قرار گرفت و شاکیه موفق به شناسایی تصویر متهم شد. 
 
همزمان با آغاز تحقیقات پلیسی جهت شناسایی هویت متهم ، با طرح شکایت های مشابه تعداد دیگری از زنان سالخورده به پایگاه یکم آگاهی مراجعه و همگی عنوان داشتند که توسط "فامیل دروغین" مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند.
 
در رسیدگی به شکایات جدید، با بررسی تراکنش مالی حساب های عابربانک تعدادی از شکات که عابر بانک های خود را در اختیار متهم گذاشته بودند،مشخص شد که در تمامی موارد فرد مشخصی اقدام به کلاهبرداری از آنها کرده است.
 
دستگیری متهم: 
با تجزیه و تحلیل زمان و مکان وقوع جرایم ، تصاویر بدست آمده از متهم در اختیار کلیه پایگاه های پلیس آگاهی ، کلانتری های تهران بزرگ بویژه کلانتری شمال شهر تهران و در ادامه کسبه ی محل های وقوع جرم ( محل برداشت پول از طریق دستگاه Pozz) و اتحادیه طلا و جواهرفروشان (با توجه به مراجعه متهم به طلافروشی ها جهت خرید سکه) قرار گرفت. 
 
در ساعت 19:00 مورخه 18/09/1394 احدی از کسبه بازار تجریش ضمن تماس تلفنی با کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام نمود که فردی شبیه متهم تحت تعقیب در محدوده بازار تجریش در حال تردد است ؛ بلافاصله چند تیم از کارآگاهان پایگاه به بازار تجریش و به صورت نامحسوس ، محدوده بازار تجریش را تحت مراقبت قرار می دهند و نهایتا پس از گذشت نزدیک به یک ساعت سرانجام متهم مورد نظر شناسایی ، دستگیر و به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل می شود. 
 
اعتراف به دهها فقره کلاهبرداری: 
متهم محمدرضا . ش (37 ساله) پس از انتقال به پایگاه یکم و شناسایی از سوی شکات پرونده ، صراحتا به دهها فقره کلاهبرداری از پیرزنان از ابتدای سال جاری در مناطق مختلف شهر تهران اعتراف و عنوان نمود: در زمان مراجعه به شکات ، ابتدا به صورت کاملا مؤدبانه خودم را به عنوان یکی از بستگان شکات معرفی و زمانیکه آنها عنوان می کردند که مرا بجا نمی آورند بالاجبار و با دادن برخی نشانی های ساختگی نهایتا آنها را قانع می کردم که من از بستگانشان هستم. 
 
سرهنگ کارآگاه کرم یوسف وند، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت : با توجه به شناسایی تعدادی از شکات پرونده و اعتراف صیح متهم به دهها فقره کلاهبرداری در سطح شهر تهران و به منظور شناسایی سایر جرایم ارتکابی متهم و همچنین مابقی شکات پرونده ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگان که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اتوبان شهید صـدر ( مسیر شرق به غرب ) – ابتدای خیابان قلندری شمالی مراجعه نمایند. 
 

اخبار حوادث  - باشگاه خبر  نگاران