اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فامیل بازی در واردات محصولات کشاورزی



 واردات محصولات کشاورزی,واردات بی‌رویه محصولات کشاورزی,اخبار,واردات بی‌رویه,اشتغال برای فارغ‌التحصیلان ,افزایش بهره‌وری

 

اقبال محمدی:دولت ومجلس جلوی واردات بی‌رویه محصولات کشاورزی و دامی را بگیرند

فامیل بازی در واردات محصولات کشاورزی

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان این که دولت و مجلس باید در مقابل واردات بی‌رویه محصولات کشاورزی و دامی به حمایت از کشاورزان و دامداران بپردازند، گفت: باید در این راستا ضمن قانونمند کردن تعرفه های واردات خلاهای قانونی نیز اصلاح شود.

 

اقبال محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت گفت: کشور ما از نظر تنوع اقلیمی و آب و خاک پتانسیل بسیار خوبی برای تولید محصولات کشاورزی و دامی دارد اما در سال‌های اخیر واردات بی‌رویه ضربات متعددی را به بخش کشاورزی وارد کرده است.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از این موضوع که مدیریت واحدی در مورد واردات محصولات کشاورزی و دامی وجود ندارد، اظهار داشت: متاسفانه عده محدودی با استفاده از رابطه و بدون ضابطه اقدام به ثبت سفارش واردات محصولات کشاورزی و دامی می‌کنند و مسائل و مشکلاتی را برای تولیدکنندگان بخش کشاورزی به وجود می‌آورند.

وی با بیان این که این واردکنندگان به راحتی در وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی و گمرک فعالیت می‌کنند، افزود: متاسفانه این افراد پا را از قانون فراتر گذاشته و اقدام به واردات محصولات کشاورزی و دامی به شکل سرسام‌آور و بی‌رویه‌ای می‌کنند.

محمدی با بیان این که به دنبال واردات بی‌رویه ظرفیت دامداری‌ها به یک سوم میزان واقعی کاهش یافته است، گفت: متاسفانه به دلیل واردات گوشت و دام زنده و نبود حمایت‌های لازم و اقتصادی نبودن تولید بخشی از دامداری‌ها قادر به ادامه فعالیت نیستند.

 

این نماینده مجلس هشتم تصریح کرد: متاسفانه واردات بی‌رویه و عدم توجه به بخش تولید موجب شده که سرمایه در گردش تولیدکنندگان به صفر برسد، این افراد نزد بانکها بد حساب شده‌اند و ظرفیت تولیدشان به حدی پایین آمده که مجبور به اخراج کارگران خود شده‌اند.

نماینده مردم مریوان و سروآباد با بیان این که فراهم کردن اشتغال برای فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی یکی از دغدغه‌های کشور است، اظهار داشت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا ضمن فراهم آوردن اشتغال برای فارغ‌التحصیلان از واردات بی‌رویه جلوگیری شود.

 

محمدی با ابراز تاسف از این که هنوز آیین‌نامه قانون افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی تعریف نشده است، گفت: اگر این قانون با شفافیت کامل اجرا شود بسیاری از مسائل مرتبط با بحث تعرفه‌ها و واردات بی‌رویه حل می‌شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد: اجرای کامل قانون افزایش بهره‌وری ضمن رونق بخشی به تولید در بخش کشاورزی زمینه اشتغال و رفع بیکاری را نیز فراهم می‌کند./خانه ملت


ویدیو مرتبط :
گزارش با موضوع واردات محصولات کشاورزی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معرفی بازی اسم و فامیل



 

بازی اسم و فامیل

 

● اسم و فامیل


▪ اهداف بازی: سرگرمی، افزایش دقت، سرعت عمل، تمرکز، افزایش دامنه لغات و اطلاعات عمومی

 

تعداد بازیکنان: ۲ نفر به بالا

 

ابزار بازی: کاغذ و قلم

 

محوطه بازی: فضای بسته

 

شرح بازی: این بازی هم به طور فردی و هم گروهی انجام می شود، به گونه ای که اگر دو نفر بازیکن وجود داشته باشد، با هم بازی می کنند و یا اگر ۴ نفر یا ۶ نفر باشد هم می شود به دو گروه ۲ یا ۳ نفره تقسیم شوند و هم می توانند هر ۶ نفر به طور جداگانه به رقابت بپردازند.قبل از شروع بازی همه بازیکنان یا دو گروه، جدولی را رسم می کنند. موارد خواسته شده در جدول اختیاری است که ممکن است تا ۱۲ مورد متغیر باشد؛ به طور مثال: از نام، نام خانوادگی، نام رنگ، نام شهر، نام کشور، نام خودرو و نام حیوان تشکیل می شود.پس از ترسیم جدول مورد نظر، همه به حالت آماده باش منتظر می ایستند و هر یک به نوبت باید یکی از حروف الفبا را بگوید. زمانی که حرفی از حروف الفبا گفته شد، بازیکنان باید با توجه به حرف گفته شده کلماتی که با آن حرف شروع می شود، در ذیل نام های خواسته شده بنویسند.در این بازی هر کس زودتر از همه اسم ها و نام های خواسته شده را بنویسد کلمه «استپ» را می گوید که همه باید از نوشتن دست بردارند.در این لحظه همه برگه ها را پایین می گذارند تا زیر نظر همه بازیکنان امتیاز شماری شود. در این بازی هر مورد صحیح ۱۰ امتیاز دارد و هم چنین اگر کلمه هایی که نوشته شده با دیگر بازیکنان مشترک باشد ۵ امتیاز خواهد داشت.در این بازی سرعت عمل و دقت مهم ترین عوامل برنده شدن است.

 

منبع: کتاب «بازی های بومی، محلی و سنتی

نوشته: اعظم حکمتی و حبیب ا... رحمانی