اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فاطمه حسینی: انتظار چنین رایی را داشتم


فاطمه حسینی جوان ترین نامزد راه یافته از شهر تهران به مجلس شورای اسلامی و فرزند سید صفدر حسینی وزیر اقتصاد دولت اصلاحات است.

عصر ایران: فاطمه حسینی جوان ترین نامزد راه یافته از شهر تهران به مجلس شورای اسلامی و فرزند سید صفدر حسینی وزیر اقتصاد دولت اصلاحات است.

او یکی از اعضای فهرست امید به سرلیستی محمدرضا عارف بود که توانست به همراه 29 عضو دیگر این فهرست، مستقیم به مجلس راه یابد.

وی  در گفت‌وگو با عصر ایران از دلایل  حضور خود و اصلاح‌طلبان در انتخابات گفت. نماینده زن مجلس دهم از برنامه‌های زنان راه یافته به مجلس برای بانوان ایرانی خبر داد.

قبل از ثبت نام تصور می‌کردید، در انتخابات هفتم اسفند به مجلس راه پیدا کنید آنهم با این میزان رای؟


پیش بینی و تحلیل‌های من خصوصا در روزهای نزدیک به انتخابات این بود که مشارکت بالایی در انتخابات شاهد خواهیم بود. با توجه به این تصور و تحلیل هم، احساسم این بود که افراد زیادی از لیست امید می‌توانند رای مردم را به خود اختصاص دهند.

سیده فاطمه حسینی، چقدر وام دار سابقه پدرش است؟

من هم مانند سایر نامزدهای لیست امید بعد از ارائه روزمه کاری، مصاحبه و در نهایت بر اساس چارچوب  ها و شاخصه‌های شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان به عنوان یکی از نامزدهای لیست امید به مردم معرفی شدم. ویژگی‌هایی مانند جوان بودن، زن بودن، رتبه‌های علمی برتر در زمان تحصیل، سابق کار اجرایی در بخش خصوصی و تسلط به زبان انگلیسی از جمله امتیازهایی بود که باعث شد در فهرست امید قرار بگیرم. البته یکی از شاخص‌های این لیست و امتیازبندی شورایعالی اصلاح طلبان، حسن شهرت و وفاداری به جریان اصلاحات بود که در این شاخص  هم نسبت فامیلی، خوشنامی و حسن شهرت پدرم در بُعد سیاسی، علمی و اقتصادی تاثیر داشت.

در نهایت اما باید بگویم که سیده فاطمه حسینی، سیده فاطمه حسینی است و باید او را مستقل و جدای از نسبت ها شناخت. شورای عالی سیاست گذاری با این رویکرد به بررسی روزمه های کاندیداها  پرداخته است و تاکید بر شایستگی افراد برای حضور در لیست داشته است. مردم تهران با رای خود نشان دادند که به این روند اعتماد دارند.

یکی از جدی ترین انتقاد به نمایندگان زن مجلس نهم، منفعل بودن آنها در مسائل مربوط به حوزه زنان است. فکر می کنید به عنوان نماینده ای برخواسته از جامعه زنان بتوانید خواسته های هم قشرهای خود را برآورده کنید؟

ببینید فراکسیون زنان مجلس دهم دقیقا بعد از انتخابات هفتم اسفند تشکیل شد. در حال حاضر 14 زن به مجلس آینده راه پیدا کردند و احتمال دارد با برگزاری دور دوم انتخابات این تعداد به 18 یا 20 نفر نیز برسد. خوشبختانه در این دوره بانوانی به مجلس راه یافتند که از نخبه های کشور هستند و میانگین سنی شان هم از دوره های قبل پایین تر است و انگیزه زیادی برای خدمت به کشور خصوصا زنان جامعه دارند. امیدواری ما این است که با توجه به ظرفیتی که در مجلس دهم شکل گرفته است بتوانیم پاسخگوی نیاز نیمی از جامعه ایران که همان بانوان هستند، باشیم. در همین راستا تلاش خواهیم کرد که سهم زنان در عرصه مدیریتی کشور از معاونت، مدیریت، وزارت و ...افزایش پیدا کند، مانند اتفاقی که در مجلس دهم رخ داد. معتقدم در آغاز راه هستیم و باید پیگیر مسائل مهم حوزه زنان در مجلس آینده باشیم.

با توجه به افزایش تعداد نمایندگان زن در مجلس دهم، احتمال می دهید شاهد حضور یک زن در هیئت رئیسه مجلس دهم باشیم؟

همانطور که اشاره کردم ما خواهان افزایش سهم و حضور زنان در تمامی عرصه های مدیریتی از مجلس تا دولت و دیگر ارکان نظام هستیم. در هیئت رییسه مجلس هم قطعا این موضوع را دنبال خواهیم کرد.

مهم ترین نقد شما به مجلس نهم چه بود که واد صحنه رقابت های انتخاباتی شدید؟

مهم ترین نقدی که شخصا به مجلس نهم داشتم  و به همین دلیل هم وارد عرصه انتخابات شدم بی برنامگی این مجلس بود. در شرایطی که کشور با مشکلات اقتصادی زیادی از جمله رکود، تورم، بیکاری و ...روبرو بود مجلس اصولگرای نهم هیچ برنامه ای برای حل این مشکلات ارائه نمی داد، حتی با لوایحی که دولت در این راستا ارائه می داد گاها مخالفت هایی می شد. متاسفانه در این مجلس شاهد بودیم که چه برخوردهای نامناسبی با برجام که یک اتفاق مهم و دستاورد بزرگ دولت یازدهم بود از سوی برخی نمایندگان صورت گرفت.

حضور ما در انتخابات برای آن بود که مجلس به جایگاه و شان اصلی خود بازگردد و بتوانیم به عنوان نمایندگان ملت  با قانونگذاری و نظارت صحیح بر قانون زمینه را برای رونق اقتصادی، خروج از رکود و تورم، توسعه سیاسی و اقتصادی کشور و ...فراهم سازیم.

خوشبختانه جریان اصلاحات در این انتخابات با برنامه مدون و مشخص وارد عرصه شد، برنامه هایی که اصلاح طلبان برای مجلس دهم تدوین کرده بودند برنامه ای جامعه در نزدیک به 125 محور بود که انشاالله در مجلس دهم پیگیری خوهیم کرد. تلاش ما این است که بعد از 4 سال نتیجه این پیگیری ها در زندگی مردم ملموس و مشهود باشد و به شعار اصلی که در انتخابات داشتیم یعنی امید، آرامش و رونق اقتصادی به درستی جامعه عمل بپوشانیم.


ویدیو مرتبط :
سید مجید بنی‌فاطمه نوحه محرم مداحی اربعین حسینی کلیپ عاشورایی حسینی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تفاضل دیه هم پرداخت شد/قصاص عامل نابینایی «فاطمه» در انتظار اجازه آملی لاریجانی



تفاضل دیه هم پرداخت شد

قصاص عامل نابینایی «فاطمه» در انتظار اجازه آملی لاریجانی

حكم قصاص «محمدرضا.ن» كه با ریختن آهك در چشمان كودكی به نام فاطمه او را نابینا كرد، برای استیذان نزد رییس قوه قضاییه ارسال شد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

كمال قبادی وكیل‌مدافع فاطمه كلوندی در گفت‌وگو باایسنا با بیان اینكه در حكم دیوان عالی كشور قید شده بود كه برای اجرای حكم قصاص «محمدرضا» باید تفاضل دیه زن و مرد پرداخت شود، تصریح كرد: روز گذشته پدر فاطمه كلوندی با من تماس گرفت و گفت كه تفاضل دیه را كه حدود 40 میلیون تومان است تهیه كرده و اصرار دارند كه حكم اجرا شود.

وی گفت: با پرداخت تفاضل دیه از سوی پدر فاطمه، پرونده از دادگاه كیفری استان كردستان برای استیذان از رییس قوه قضاییه به تهران ارسال شده است تا پس از موافقت و دستور رییس قوه قضاییه حكم قصاص اجرا شود.

وی با بیان اینكه «فاطمه» در مدرسه مخصوص نابینایان در مقطع اول ابتدایی و در شهر همدان ثبت‌ نام كرده است، اظهار كرد: خانواده فاطمه در روستایی در كردستان زندگی می‌كند و آمد و شد به همدان جدای از هزینه‌ها مشكلات خاصی را برای او و خانواده‌اش ایجاد كرده است.

جزئیات حادثه

به گزارش ایسنا، حادثه دلخراش ریختن آهك در چشمان «فاطمه»، سال ‌‌٨٨ در روستایی در شهرستان قروه سنندج رخ داد كه بر اثر آن دو چشم این كودك دچار عارضه شد.

پدر فاطمه درباره جزئیات حادثه می‌گوید: 17 تیرماه سال 88 ساعت 9:30 صبح به همراه خانواده‌ام از روستایمان در اسدآباد همدان به روستایی در شهرستان قروه سنندج رفتیم تا سری به خواهرم بزنیم.

وی ادامه می‌دهد: شوهرخواهرم به نام «محمدرضا» 33 ساله كه به مواد مخدر اعتیاد دارد ساعت 24 به خانه آمد و حدود ساعت سه بامداد بود كه خوابیدیم اما قبل از خواب «محمدرضا» سه لیوان شربت درست كرد و به من و «فاطمه» داد اما «فاطمه» آن را نخورد.

پدر این دختربچه می‌افزاید: حدود ساعت پنج صبح مادر «فاطمه» از خواب بیدار شد و فهمید كه «فاطمه» در اتاق نیست. من هم كه از خواب بیدار شده بودم متوجه نبودن شوهرخواهرم شدم و زمانی كه از بالكن نگاه كردم، دیدم «فاطمه»، ته حیاط كه یك اتاق مخروبه هم آنجا بود افتاده و «محمدرضا» هم آنجاست.

وی اظهار می‌كند: در حالی كه خواهرم و همسرم داد و فریاد می‌كردند، سراسیمه خود را به حیاط رساندیم و دیدیم كه «فاطمه» دستانش آهكی است و تمام لباس‌هایش سفید شده است. چون نمی‌توانست نفس بكشد، فكر كردیم مرده است.

پدر این كودك با بیان اینكه «فاطمه» صورتش سوخته و كبود شده بود، خاطرنشان می‌كند: شوكه شده بودیم و خواهرم یقه شوهرش را گرفته بود كه چرا این كار را با فاطمه كرده اما او عنوان می‌كرد كه از بلندی به پایین پرت شده است.

وی اظهار می‌كند: پس از آنكه «فاطمه» را در این شرایط پیدا كردیم، بلافاصله به روستای خودمان برگشتیم و او را به درمانگاه بردیم اما آنجا تشخیص ندادند كه چه اتفاقی برای او افتاده است. در نتیجه دخترم را به بیمارستان «بعثت» همدان بردیم اما پزشكان گفتند كه دیگر دیر شده و چشمان «فاطمه» نابود شده است.

پدر «فاطمه» می‌گوید: نمی‌توانستم صبر كنم. «فاطمه» را به تهران آوردم و دخترم یك ماه در بیمارستان مورد مدوا قرار گرفت اما پزشكان نتوانستند برای بینایی او كاری انجام دهند./ایسنا