اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«فاطما گل»، «چنار» و «کوزی» در فیلم ایرانی


پیش از این اخبار ضد و نقیضی در این باره و در رابطه با پروژه های مختلف سینمایی و تلویزیونی شنیده شده بود اما این بار گویا کار بیخ پیدا کرده است. محسن محسنی نسب در گفتگویی از ساخت یک فیلم سینمایی محصول مشترک ایران و ترکیه خبر داد.




هفته نامه تماشاگران امروز: پیش از این اخبار ضد و نقیضی در این باره و در رابطه با پروژه های مختلف سینمایی و تلویزیونی شنیده شده بود اما این بار گویا کار بیخ پیدا کرده است. محسن محسنی نسب در گفتگویی از ساخت یک فیلم سینمایی محصول مشترک ایران و ترکیه خبر داد.

«فاطما گل»، «چنار» و «کوزی» در فیلم ایرانی

او که پیش از این فیلم «شانه دوست» را ساخته بود (که هنوز رنگ پرده را به خود ندیده) به تازگی پروانه ساخت فیلم جدیدش به نام «مجانی» را دریافت کرده است. نکته جالب درباره این فیلم این است که محسنی نسب می خواهد بازیگران معروف سینما و تلویزیون ترکیه را در این فیلم به خدمت بگیرد: «با سه تا از بازیگران مشهور ترک برای این فیلم به توافق نهایی رسیدیم و تنها منتظریم بتوانیم زمان بندی کار را جوری با آنها هماهنگ کنیم که سر کار نباشند و مشکلی برای حضور در این فیلم نداشته باشند.»

او از بازیگران نقش های شناخته شده «فاطما گل»، «کوزی» و «چنار» نام برد و گفت: «این بازیگران قرار است در «مجانی» جلوی دوربین بروند و می خواهم چند بازیگر ترک دیگر را هم به این فهرست اضافه کنم.»

«فاطما گل»، «چنار» و «کوزی» در فیلم ایرانی

محسنی نسب درباره داستان این فیلم هم به «تماشاگران» می گوید: «این فیلم داستان بچه های جنگ سوریه است که به کشورهای همجوار مهاجرت کرده اند و در آنجا قاچاقچی های انسان از پسران سوءاستفاده کرده و اعضای بدن شان را به فروش می رسانند و دختران را هم به فحشا می کشند. در این بین یکی از پسران عاشق یکی از دختران می شود و ماجراهایی اتفاق می افتد تا او را نجات بدهد.»

محسنی نسب می گوید این فیلم یک اکشن حادثه ای و عاشقانه است و اضافه می کند: «با این فیلم تمام مردم با سینما آشتی می کنند و این فیلم پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران خواهد شد!»

بنا به گفته های او «مجانی» در کشورهای ایران، ترکیه و یونان فیلمبرداری خواهد شد و بازیگر ایرانی نخواهد داشت چرا که همه به زبان ترکی صحبت می کنند. تنها یک بازیگر ایرانی در این فیلم ایفای نقش می کند که محسنی نسب در گفته هایش اشاره کرد آن بازیگر در خارج از کشور و آمریکا زندگی می کند و بناست با او صحبت های مقدماتی را انجام دهد.

از او پرسیدیم که بازیگرانی که نام برده از پردرآمدترین بازیگران کشور ترکیه هستند و قطعا دستمزد بالایی برای حضور در پروژه یک کارگردان ایرانی طلب می کنند. او در پاسخ گفت: «مشکلی از این لحاظ ندارم چون با یک شرکت ترکیه ای برای ساخت این فیلم مشارکت دارم.»

«فاطما گل»، «چنار» و «کوزی» در فیلم ایرانی

او همچنین عنوان کرد: «این فیلم یک فیلم مستقل است و از هیچ نهاد و سازمانی برای ساختنش پولی نخواهم گرفت و با سرمایه شخصی آن را خواهم ساخت.»

این کارگردان که نویسنده و تهیه کننده «مجانی» خواهد بود، در پایان درباره زمان بندی کلید خوردن این پروژه گفت: «ما به یک پیش تولید برنامه ریزی شده نیاز داریم و تصور می کنیم بتوانیم بهمن ماه کار را کلید بزنیم. قصد دارم این فیلم را برای جشنواره سال آینده آماده کنم.»


ویدیو مرتبط :
فاطما گل به زودی در ایران در کنار هنرمندان ایرانی؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازیگر مشهور سریال کوزی گونی در فیلم کارگردان ایرانی!



اخبار,اخبارفرهنگی,بازیگر مشهور سریال کوزی گونی

اخبارفرهنگی - بازیگر مشهور سریال کوزی گونی در فیلم کارگردان ایرانی!

محسن محسنی‌نسب فیلم «مجانی» را با بازیگرانی از ایران، مصر، ترکیه، فرانسه می‌سازد ولی این کارگردان هنوز نمی داند مجوز استفاده از بازیگران خارجی مدنظرش را دارد یا خیر.

محسن محسنی‌نسب کارگردان و تهیه‌کننده سینما با بیان این مطلب که برای آغاز پیش‌تولید فیلم سینمایی «مجانی» همچنان در انتظار تصمیم نهایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای استعلام بازیگران خارجی است، گفت: در گذشته زمانی که یک کارگردان همزمان با درخواست پروانه ساخت، اسامی بازیگران ایرانی و یا خارجی فیلمش را به وزارت ارشاد ارائه می داد این وزارتخانه در صورتی که بازیگری بنا به هر دلیلی مشروعیت بازی نداشت به کارگردان توصیه می کرد از آن فرد در فیلمش استفاده نکند. در گذشته کارگردان و تهیه‌کننده در جلسه‌ای خصوصی از سوی ارشاد مطلع می‌شدند که فلان بازیگر ممنوع الکار است.

کارگردان فیلم سینمایی «شانه دوست» بیان کرد: اما در مورد حضور بازیگران خارجی در فیلم های ایرانی باید بگویم که من در فیلم هایی چون «یاس های وحشی» و «شیرهای جوان» تجربه استفاده از بازیگران خارجی را داشته‌ام. علاوه بر من کارگردانان دیگری از جمله حمید بهمنی، جمال شورجه، مازیار میری، اصغر فرهادی و ... نیز از بازیگران خارجی در فیلم‌های خود استفاده کرده‌اند، اما هیچ‌گاه کارگردان مجبور نبود منتظر استعلام و یا تایید بازیگر خارجی از نهادی غیر از وزارت ارشاد باشد. در واقع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شعور کارگردان ها اعتماد داشت و اجازه می داد آنها بر اساس چارچوب و قوانین حاکم بر کشور بازیگر مورد نظر خود را انتخاب کنند.

وی در پاسخ به این که سازمان سینمایی اعلام کرده است که وزارت امور خارجه وظیفه تایید صلاحیت بازیگران خارجی در سینمای ایران را دارد، آیا برای استعلام بازیگران مورد نظر به وزارت امور خارجه رفته است یا خیر؟ توضیح داد: وزارتخانه ما وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و من به عنوان یک کارگردان تنها این وزارتخانه را می شناسم. چطور در سال های قبل نیازی نبود که وزارت امور خارجه در این زمینه نظر بدهد. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک وزارتخانه مستقل است و دخالت دادن وزارتخانه ای دیگر در فعالیت های این وزارتخانه نوعی توهین به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

کارگردان فیلم سینمایی «کریستال» تاکید کرد: قطعا نباید برای سینمای ایران از بازیگران خارجی معلوم الحال استفاده کنیم و من مطمئن هستم که کارگردانان ما به درستی بازیگران مورد نظر خود را انتخاب می کنند. اما نباید فراموش کرد که یک کارگردان برای فیلم خود از بازیگری استفاده می کند که تا امروز فیلم های غیر اخلاقی بازی نکرده است، اما ما نمی دانیم این افراد بعد از بازی در یک فیلم ایرانی و در آینده در چه فیلم هایی بازی می کنند.

محسنی‌نسب گفت: این مشکل برای برخی از کارگردانان ما پیش آمده است. به عنوان مثال دارین حمزه بازیگر لبنانی در یکی از فیلم های ایرانی بازی کرد و بعدها در فیلم های غیراخلاقی حضور یافت. این دیگر برعهده کارگردان ایرانی نیست که در آینده بازیگران خارجی در چه فیلم هایی بازی می کنند.

وی ادامه داد: امیدوارم هرچه سریعتر تایید نهایی از سوی وزارت ارشاد برای ساخت فیلم سینمایی «مجانی» صادر شود. این فیلم سینمایی یک اثر متفاوت درباره کودکان سوریه ای است. در این فیلم تمام تلاش خود را می کنم تا وضعیت سخت مسلمانان در جنگ های منطقه ها را به تصویر کشم.

محسنی نسب در پایان گفت: در این فیلم سینمایی علاوه بر کیوانچ تاتلیتوگ بازیگر ترکیه ای دو بازیگر سرشناس دیگر از کشورهای فرانسه و مصر نیز بازی می کنند.
اخبارفرهنگی - مهر