اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فارسی کارلوس کروش گل کرده است!


کروش به زبان فارسی از هوادارانی که تیم ملی را مورد حمایت خود قرار دادند تشکر کرد.

سرمربی تیم ملی در پایان تمرین امروز و در گفت و گو با دوربین نود خطاب به همه هوادارانی که به ورزشگاه آزادی آمدند و تیم ملی را در بازی با اندونزی تشویق کردند گفت:«دست همه شما درد نکند،امیدوارم دوباره در ورزشگاه آزادی شما را ببینم.»

کروش که مصاحبه با نود را به زبان انگلیسی انجام می داد این بخش از حرف هایش را به زبان فارسی زد و از هواداران تیم ملی تشکر کرد.

منبع: خبرآنلاین



ویدیو مرتبط :
شادی کارلوس کروش در میان هواداران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پاس گل «ظریف» کارلوس کروش برای تیم مذاکره کننده هسته ای



اخبار,اخبار ورزشی,  کارلوس کروش ,ظریف

 
 اخبار ورزشی - پاس گل «ظریف» کارلوس کروش برای تیم مذاکره کننده هسته ای

  کارلوس کروش در کنفرانس مطبوعاتی اش در پایان بازی با نیجریه از شرایط سخت تحریم هاو اثرش بر فوتبال گفت.

 محمد جواد ظریف روبروی اشتون و تیم مذاکره کننده هسته ای نشسته اما به یکباره می گوید الان زمان مناسبی برای ادامه مذاکرات نیست. عالی ترین دیپلمات ایرانی مذاکرات را قطع می کند چون ساعت بازی تیم ملی فوتبال ایران است. این البته اولین بار نیست که ظریف می خواهد اهمیت تیم فوتبال مان را به نمایش بگذارد. او دور قبل حضورش در وین را هم با سفر به کمپ تیم ملی به  پایان برد.

 

جایی که در جمع ملی پوشان از نقش دیپلماسی عمومی گفت. از سهم این بچه ها برای رساندن پیام صلح مردم ایران به همه دنیا. پیامی که انگار قرار بود بعد از یک نمایش قابل تحسین در مسابقه ای سخت از زبان سرمربی تیم ملی گفته شود. کارلوس کروش سرمربی تیم ملی در لحظاتی که داشت از جشنی بزرگ برای کشورش می گفت ، ناگهان توپ را به زمین ظریف انداخت. این دو شاید کمتر از یک ماه قبل در دیدار گرم و صمیمی شان با هم برای این پاسکاری استراتژیک برنامه ریزی کرده بودند اما هرچه بود یک و دوی زیبای این دو با دیپلماسی فوتبال غیر از ایجاد همدلی داخلی می تواند نگاهی جدید به سیاست های خارجی ایران ایجاد کند.

برای کشوری که رئیس جمهور روحانی در قبال تحریم های غربی از تحریم ها با واژه هایی چون سخت ترین ، بی رحمانه ترین و ... استفاده می کند. تحریم هایی که علیه یک ملت صادر شده اند و بیشترین فشار را به زندگی مردم ، می آورند دیپلماسی عبور از تحریم ها در اولویت است و کارلوس در تریبونی به بزرگی دنیا ، برای حایی که از اوباما در کاخ سفید تا مشهدی محمد در سنقر کلیایی اخبارش پی گرفته می شود از تحریم های بی رحمانه سخن گفت:« دوست من ، ببین تو نمی توانی تیم مرا با هیچ کدام از 32 تیم دیگر جام مقایسه کنی. من از کشوری با شرایط خاص می آیم. کشوری که تحریم های خارجی سبب شده تیم ملی فوتبالش حتی برای برگزاری دیدارهای تدارکاتی با مشکل روبرو باشد.»

سرمربی از تحریم های بی رحمانه می گوید که این بار مهمترین شعار فوتبالی را هم نشانه رفته اند. فوتبالی که فیفا می گوید باید عاری از سیاست باشد. با این وجود زبانه آتش سیاست حتی به ساختمان این نهاد بین المللی رسیده. اینکه پول های فیفا برای آماده سازی تیم ملی به فدراسیون نمی رسد و سرمربی با شهامت در جمع همه دنیا از مشکلاتی می گوید که این تحریم های حوزه های غیر سیاسی برای زندگی عامه مردم در نظر گرفته شدند. تحریم هایی که وضع کنندگان شان تنها شعار می دهند با هدف فشار برای سیاست های هسته ای دولت ایران در نظر گرفته شدند و اثری بر زندگی مردم نخواهند داشت.

کارلوس البته این اولین بار نیست که خود را شخصیتی فراتر از یک مربی فوتبال نشان می دهد. این مربی 62 ساله پیشتر و در روزهای سخت فوتبالی اش در تهران و بعد از بازی دشوار برابر ازبکستان وقتی داشت از مردم عذر می خواست ، به نکاتی درباره شرایط اقتصادی مردم اشاره کرد و گفت به آنها حق می دهد. او بارها این جنس گفته های شبهه دیپلماتیکش را تکرار می کند و بار آخر از ظریف خواسته بود در مذاکرات طرف مقابل بتواند شرایطی را بسازد که نفع مردم در اولویتش باشد و به نفع کاهش سختی ها و بهتر شدن شرایط کشور را حرکت دهند.

حالا کارلوس از تریبون جام جهانی غیرمنصفانه بودن تحریم ها و دوری آنها از شعارهای وضع کنندگانش را به تصویر کشانده است و این بار نوبت محمد جواد ظریف است تا در راند بعدی مذاکرات از حقی بگوید که تضییع شده است.
 اخبار ورزشی - خبر آنلاین