اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فابیوس: توافق با ایران راستی آزمایی شود


وزیر امور خارجه فرانسه در اظهاراتی اعلام کرد این کشور خواستار دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران است اما این توافقنامه باید قوی و قابل راستی آزمایی باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان: «لوران فابیوس» در مصاحبه با این روزنامه درباره تصمیم روسیه به تامین تسلیحات ضد موشکی به ایران هشدار داد و گفت تامین این تسلیحات برای ایران باعث تقویت مخالفت با توافق هسته‌ای با ایران خواهد شد و به تنش‌ها در منطقه دامن می‌زند.

فابیوس مدعی شد: لغو ممنوعیت تحویل سیستم اس ــ ۳۰۰ به ایران باعث ارسال پیامی نادرست می‌شود، آن هم در زمانی که غرب تلاش می‌کند توافقنامه با ایران را -- که چارچوب آن در لوزان سوئیس بدست آمده بود-- نهایی کند.

وی افزود: هدف از توافقنامه با ایران، جلوگیری از اشاعه هسته‌ای در منطقه است اما به طور گسترده‌تر هدف از این توافق فرونشاندن تنش‌ها است.

وی ادامه داد: ما باید از برداشت این موضوع که این دوره منجر به مسلح شدن دوباره می‌شود اجتناب کنیم. چون این برداشت باعث ایجاد فضایی نامطلوب خواهد شد و مخالفان توافقنامه را جسور خواهد کرد.

وزیر امور خارجهٔ فرانسه درعین حال هشدار داد که باید مراقب بود چون درباره مسائل مذاکره شده اما هنوز توافق بدست نیامده است.

وی گفت: این نکات مهم هستند. فرانسه خواستار توافقنامه است اما این توافقنامه باید قوی و قابل راستی آزمایی باشد.

لوران فابیوس گفت: دریک مقطع یک پیش نویس به ما ارائه شد که برای من رضایت بخش نبود.


ویدیو مرتبط :
باراک اوباما: توافق با ایران بر اساس راستی آزمایی است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جان کری: توافق هسته‌ای براساس راستی آزمایی است نه اعتماد به ایران



 توافق هسته‌ای  با ایران

در مصاحبه با سی بی اس
جان کری: توافق هسته‌ای براساس راستی آزمایی است نه اعتماد به ایران

وزیر خارجه آمریکا گفت که توافق هسته‌ای با ایران براساس راستی آزمایی است نه اعتماد.

 به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سی بی اس، جان کری وزیر خارجه آمریکا گفت: توافق هسته ای با ایران براساس راستی آزمایی است نه براساس اعتماد با ایران.

جان کری افزود: هرکسی حق دارد که دیرباور و مشکوک باشد چرا که نشانه هایی وجود داشت که عده ای در داخل ایران به دنبال سلاح هسته‌ای هستند. به همین دلیل است که هیچ چیز برای ما ارزش ظاهری ندارد.

کری در پاسخ به این سوال که اگر مشکوک هستید چرا با ایران توافق امضا کردید گفت: نیازی به اعتماد نبود.

/فارس