اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«فائزه هاشمی» رییس انجمن دفاع از آزادی مطبوعات شد



اخبار,اخبار اجتماعی,انجمن دفاع از آزادی مطبوعات


اخبار اجتماعی - «فائزه هاشمی» رییس انجمن دفاع از آزادی مطبوعات شد

سخنگوی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات گفت: در نشست شورای این انجمن، فانزه هاشمی به‌عنوان رئیس، بدرالسادات مفیدی به‌عنوان نایب رئیس و عباس صفایی‌فر به‌عنوان دبیر و سخنگوی این انجمن انتخاب شدند.

عباس صفایی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا ، با اشاره به دیدار اعضای این انجمن با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، اظهار کرد: در ملاقاتی که اعضای انجمن با آیت‌الله هاشمی داشتند، او به پرهیز از افراط و تفریط در رسانه‌ها و رعایت قانون و پایبندی به آرمان‌های انقلاب توصیه کردند.

او درباره‌ی سابقه‌ی فعالیت انجمن دفاع از آزادی مطبوعات، توضیح داد: این انجمن سال 1377 ایجاد شد و در سال 1380 مجوز خود را از وزارت کشور گرفت. در این سال‌ها، انجمن دفاع از آزادی مطبوعات به‌عنوان یک نهاد غیردولتی در میان فعالان حوزه‌ی آزادی بیان بود و همواره با تأکید بر رعایت اخلاق حرفه‌ای و محدودیت‌های حاکم بر نظام رسانه که به‌عنوان معیارهای حقوقی پذیرفته شده و در چارچوب قانون اساسی، فعالیت کرده است.

صفایی‌فر در پاسخ به این پرسش که چرا در سال‌های اخیر، نامی از این انجمن شنیده نمی‌شد؟ بیان کرد: بعد از سال 1388، به‌دلیل شرایطی که ما به آن «انسداد گفت‌و‌گو با دولت» می‌گوییم، فعالیت این نهاد کم‌رنگ‌تر شد و بیشتر به موضوع‌های محتوایی و پژوهشی می‌پرداخت.

پیش از این، محسن کدیور رئیس و ماشاءالله شمس‌الواعظین سخنگوی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات بودند

اخبار اجتماعی  - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
تالار گفتگو در نمایشگاه مطبوعات و فائزه هاشمی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

همه چیز در مورد فائزه هاشمی/ اگر ناطق نوری رییس جمهور شود، فائزه معاون او می شود



 

 

 

همه چیز در مورد فائزه هاشمی/ اگر ناطق نوری رییس جمهور شود، فائزه معاون او می شود

 

 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب:در یکی از اسناد ویکی لیکس که در 3 اپریل 1997 تنظیم شده به نقل از یک تاجر آمده است: خانواده ی علی اکبر هاشمی رفسنجانی ، به ویژه دخترش با وجود بازنشستگی قریب الوقعش قدرتمند باقی خواهند ماند.به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب" Entekhab.ir ؛ همانطور که انتظار می رود اگر رئیس فعلی مجلس ناطق نوری پیروز انتخابات اینده شود ، بزرگترین  فرزند هاشمی رفسنجانی "قائزه" ممکن است که رئیس مجلس یا یکی از معاونان رئیس جمهور شود.

یک تاجر چند زبان و تحصیلگرده ایرانی که منبع ما است، دوستی دارد که در تیم ملی والیبال ایران بازی می کند و در مجلس شامی که در آن فائزه سخنرانی کرد، حضور داشته است.

(توجه: فائزه در حال حاضر رئیس فدراسیون ورزش است)

فائره به افراد حاضر گفت که او انقدر سخت به عنوان یک رئیس کار می کند تا درها را به روی غرب باز کند، تا ورزشکاران بتوانند به صورت بین الملی رقابت کنند.

وی همچنین اشاره کرد که او نماینده ی پدرش در حوزه سیاسی است و این که او به مبارزه هایش برای مدرن کردن ایران ادامه می دهد.

توضیح سند: اظهارات فائزه همدردی او با پرگماتیک ها در مجلس را روشن می سازد. در طی انتخابات سال قبل، فائزه جندین اظهار نظر جنجالی کرد، مثل اینکه او معتقد است که زنان باید قادر باشند که به دوچره سواری به صورت آزادانه در پارک های تهران بپردازند.

زمانی کوتاه پس از انتخابات، ائتلاف اصولگرایان قدرت خود را تخکیم کردند و فائزه خیلی کمتر صراحت به خرج داد.

تمایل او به بیان دوباره سخنان صریح، نشان می هد که او، یا اعتماد به نفس رو به افزایشی دارد یا اینکه اصولگرایان به دلیل حضور در قدرت، دارای اعتماد به نفس بالایی هستند.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب" Entekhab.ir ؛ منبع می گوید:  جنسیت فائزه مهم نیست به این دلیل که او یک رفسنجانی است و اینکه او از شخصیت قوی و محکمی برخوردار است.

مجلس یک وابستگی رو به افزایشی نسبت به نمایندگان زن دارد که شامل "فرزانه ماید" از اصفهان و "فرزانه محجوب" از تهران می شود.

محجوب یک فرد پرگماتیک است و فرزند دکتر محجوب وزیر سابق اموزش و پرورش شاه ایران است.

منبع معقتد است که زنان قسمتی ضروری از انقلاب ایران بودند.

توضیح سند: در مورد رئیس مجلس شدن فائزه، ممکن است که نگاه و اعتقاد منبع ما بیش از حد مبالغ امیز باشد.

ضمناً، یک بررسی و نظرسنجی از ایرانیانی که به استانبول امده اند نتیجه ی برعکسی را نشان داد.

یک کارمند دولت ایران گفت: یک زن هرگز نمی تواند به پست رهبری ( مدیریت قسمتی مثل ریاست بر مجلس) در ایران برسد.

ویکی لیکس در ادامه سند می نویسد: حتی الان، یک اختلافی بر سر شمارش نتایج انتخابات برای فائزه وجود دارد.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب" Entekhab.ir ؛منابع لیبرال می گویند: فائزه از همه ی کاندیداها رای بیشتری  خواهد اورد و رئیس مجلس خواهد شد..../انتخاب