اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

غیرپاسخگوتر از اصولگرایان خلق نشده است



اخبار,اخبارسیاسی ,احمدی نژاد

 
 اخبار  سیاسی - زیبا کلام :
غیرپاسخگوتر از اصولگرایان خلق نشده است

به نظر من پیش از آنکه احمدی نژاد را برای رانت هفت هزار میلیاردی مقصر بدانیم باید مجموعه اصولگرایان را گناهکار بدانیم که مدتها برای دولت احمدی نژاد یقه چاک می‌کردند.

یک استاد دانشگاه از سکوت اصولگرایان در برابر مفاسدی که در دولت گذشته رخ داده است، انتقاد کرد و گفت: فکر نمی‌کنم خداوند تا امروز مجموعه‌ای را غیر پاسخگوتر از اصولگرایان خلق کرده باشد.

صادق زیبا کلام در گفت وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به رانت هفت هزار میلیاردی دولت دهم که اخیرا برخی نمایندگان مجلس به آن اشاره کرده اند گفت: به نظر من پیش از آنکه احمدی نژاد را برای رانت هفت هزار میلیاردی مقصر بدانیم باید مجموعه اصولگرایان را گناهکار بدانیم که مدتها برای دولت احمدی نژاد یقه چاک می‌کردند. آنها امروز باید پاسخ حمایت‌های خود را بدهند مگر غیر از این است که آنها در این سال‎ها همه تلاش خود را کردند که احمدی نژاد در قدرت باقی بماند چرا امروز در مقابل این مفاسد مهر سکوت بر لب زده اند؟

وی با بیان اینکه بسیاری از اصولگرایان از ادبیات سیاسی تنها واژه فتنه را یادگرفته اند گفت: تنها چیزی که برای آنها مهم است مسئله به اصطلاح خودشان فتنه 88 است و اینکه این رانت‌ها چه بلایی بر سر کشور آورده است برایشان مهم نیست.

زیبا کلام گفت: من فکر نمی‌کنم خداوند تا امروز مجموعه‌ای را غیر پاسخگوتر از اصولگرایان خلق کرده باشد. در همه جای دنیا صاحبان قدرت باید پاسخگو باشند اما جریان اصولگرا سالها حاکمیت قدرت را در دست داشت و حتی یک کلمه پاسخ نمی‌داد.

این استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران تاکید کرد: امروز دیگر اخباری بدتر از فساد و رانت هفت هزار میلیاردی نیز بشنویم چندان تعجب نمی‌کنیم. کسانی که مدعی به عمل به اصول هستند از قوه قضاییه تا مجلس و ائمه جمعه امروز باید بیایند و به مردم پاسخ بدهند.

وی گفت: اگر چه کار دولت یازدهم بسیار سخت است و از یک طرف با مفاسد دولت گذشته و از سوی دیگر با مشکلات داخلی کشور دست به گریبان است اما ما هنوز از تدابیر دولت روحانی ناامید نشده ایم.


  اخبار سیاسی - ایلنا


ویدیو مرتبط :
رقابت پرشور انتخاباتی اصولگرایان با اصولگرایان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خلق تصویر مردی متعلق به...



 


خلق تصویر مردی متعلق به چهار هزار سال پیش با ژنوم منجمد شده

 

 

خلق تصویر مردی متعلق به چهار هزار سال پیش با ژنوم منجمد شده

 

 

دانشمندان با استفاده از توده ای موی انسان که در گرینلند کشف شده است موفق به ساخت اولین ژنوم از انسانهای باستانی شده و با کمک آن تصویر مردی که چهار هزار سال پیش زندگی می کرده است را خلق کردند.

 

 

دانشمندان با استفاده از توده ای موی انسان که در گرینلند کشف شده است موفق به ساخت اولین ژنوم از انسانهای باستانی شده و با کمک آن تصویر مردی که چهار هزار سال پیش زندگی می کرده است را خلق کردند.

 


موهای کشف شده که در شرایط منجمد قطبی به خوبی محفوظ باقی مانده است متعلق به یک "اینوک" یکی از اعضای نسبتا جوان از تمدن ساکاکها که تقریبا اولین نسل ساکنان گرینلند به شمار می رفته اند بوده است. این تمدن از گذشته برای دانشمندان به پازلی پیچیده تبدیل شده بود که اطلاعات اندکی درباره تاریخچه ژنتیکی آن در دسترس بود.

 


با این حال اطلاعات دی ان ای جدید که به واسطه دانشمندان دانشگاه کپنهاگ به دست آمده نشان می دهد نزدیک ترین اقوام اینوکها اجداد بومیان امروزی آمریکا به شمار نمی روند بلکه این گروه با سه دسته متعلق به منطقه سیبری در ارتباطند.

 


به گفته محققان شواهد به دست آمده بیانگر این موضوع هستند که در حدود پنج هزار و ۵۰۰ سال پیش مهاجرتی رخ داده است که این تخمین به خوبی با اولین شواهد باستانشناسی از سکونت در جهان جدید قطبی همخوانی دارد.

 


بررسی های ژنوم اینوک که از نظر کیفیت با ژنوم انسانهای امروزی برابری می کند به دانشمندان این امکان را داده است تا بر اساس اطلاعات دی ان ای پرونده ای از ویژگی های مردی از قوم ساکاک را خلق کنند.

 


نمونه مویی که این اطلاعات را در خود حفظ کرده بود در دهه ۱۹۸۰ از شمال گرینلند به دست آمده و تا کنون در موزه ملی دانمارک تحت مراقبت قرار داشته است.

 


ژنهایی که در نمونه موها قرار دارند متفاوت از دی ان ای یافته شده در استخوان یا بافتهای پوستی از خطر نفوذ ژنهای باکتریها یا قارچها در امان هستند که همین ویژگی مثبت تا کنون توانسته است دستاوردهای فراوانی از جمله دستیابی به توالی ژنتیکی ماموتها را برای دانشمندان به همراه آورد.

 


در نمونه جدید نیز دانشمندان با رمزگشایی از دی ان ای موجود در موها نه تنها توانستند منشا قوم "اینوکها" و "ساکاکها" را تعیین کنند، بلکه توانستند شمایل ظاهری این افراد را نیز شبیه سازی کنند.

 


بر اساس گزارش نشنال جئوگرافی، مطالعات جدید تاکیدی دوباره بر پیشرفتهایی دارد که به واسطه دستیابی به توالی ژنتیکی به وجود خواهند آمد. به گفته دانشمندان این شیوه از مطالعات ژنتیکی می تواند پدیده های غیر ممکن امروز را به دستاوردهای ممکن آینده تبدیل کند.