اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

غوغای گوشی های مدرن در جهان


موسسه تحقیقات مالی و تجاری « دلویت» پیش بینی می‌کند که در سال میلادی جدید تلفن‌های همراه هوشمند به یک کالای مصرف همگانی در سراسر جهان بدل خواهند شد.

روزنامه مردم سالاری: موسسه تحقیقات مالی و تجاری « دلویت» پیش بینی می‌کند که در سال میلادی جدید تلفن‌های همراه هوشمند به یک کالای مصرف همگانی در سراسر جهان بدل خواهند شد.

 اما با وجودی که فروش این وسیله از مرز یک میلیارد دستگاه عبور خواهد کرد به احتمال فراوان فقط یک پنجم از صاحبان این نوع موبایل‌ها از آن برای دسترسی به شبکه اینترنت استفاده خواهند کرد.


بر‌اساس پیش‌بینی‌های این موسسه تعداد موبایل‌های هوشمند موجود در دست مردم، شامل تلفن‌های همراه دارای صفحه لمسی یا کیبوردی، تا پایان سال جاری به دو میلیارد دستگاه خواهد رسید.

دلایل اصلی فروش گسترده‌تر موبایل‌های هوشمند که تا دو سال پیش جزو وسایل ارتباطی نسبتا لوکس محسوب می‌شدند بهبود شبکه‌های ارتباطی خطوط تلفن موبایل و از سوی دیگر کاهش چشمگیر بهای این وسایل است.

بهای یک دستگاه موبایل « آی فون» محصول شرکت اپل هنوز هم بالاتر از ششصد دلار است و به همین خاطر بخش ویژه‌ای از خریداران حاضر هستند چنین بهایی را بپردازند. اما شرکت‌های دیگر سازنده موبایل‌های هوشمند مثل « نوکیا» و « اچ تی سی» موبایل‌های بسیار پیشرفته‌ای با دوربین‌های خوب، سیستم‌های عامل بسیار سریع و صفحه‌های با شفافیت بالا را به بهایی بسیار کمتر از «آیفون» به بازار عرضه می‌کنند.

طبق تحقیقات موسسه «دلویت» تاکنون حدود نیم میلیارد دستگاه موبایل هوشمند به بهای تقریبا صد دلار به فروش رفته است و طرح‌هایی در دست اجرا است که این نوع موبایل‌ها را به بهای تقریبا پنجاه دلار برای خریداران در کشورهای در حال توسعه تولید کنند.

اما بررسی‌ها در چند کشور نشان می‌دهد که حدود یک پنجم از دارندگان این وسایل پیشرفته هیچگاه و یا به ندرت برای دسترسی به شبکه اینترنت از آن استفاده می‌کنند. صدها میلیون نفر از دارندگان این نوع موبایل ممکن است هیچگاه برای اتصال به شبکه اینترنت پولی نپردازند. این گروه از مصرف کنندگان از موبایل‌های هوشمند برای همان مصارف ساده مثل تماس تلفنی و یا ارسال پیامک و یا حداکثر گرفتن عکس استفاده خواهند کرد.

بنابراین خرید دستگاه‌های موبایل هوشمند افزایش چشمگیری خواهد داشت ولی این به آن معنا نیست که میزان اشتراک برای دریافت خدمات اینترنت از طریق این دستگاه‌ها نیز با همین شتاب گسترش پیدا کند. شرکت‌های ارائه کننده ارتباطات تلفنی نباید تصور کنند که هر خریدار موبایل هوشمند لزوما مبلغ بیشتری را برای دسترسی به اینترنت پرداخت خواهد کرد.


ویدیو مرتبط :
تکان دهنده ترین ویدیوی جهان: تنهایی در جهان مدرن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

باریک‌ترین گوشی همراه جهان از راه رسید



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

باریک‌ترین گوشی همراه جهان از راه رسید

خبرگزاری فارس: پس از عرضه گوشی هایی با ضخامت 12، 10، 8 و 7 میلیمتر حال گوشی هوشمند جدیدی روانه بازارهای جهانی شده که تنها 6.65 میلیمتر ضخامت دارد.

به گزارش فارس به نقل از اینتوموبایل، نکته جالب آن است که این گوشی از سوی شرکت های مشهور سازنده گوشی مانند اپل، سامسونگ، موتورولا، اچ تی سی و ... عرضه نشده، بلکه یک شرکت چینی به نام Oppo آن را در دسترس علاقمندان قرار داده است.

گوشی یاد شده مجهز به نسخه 4 سیستم عامل آندروید یا Ice Cream Sandwich است. در این گوشی از پردازنده دو هسته ای 1.5 گیگاهرتزی استفاده شده و دارای RAM یک گیگابایتی است. نمایشگر این گوشی از نوع 4.3 اینچی و AMOLED Plus است و بر روی بخش جلوی آن دوربین 1.3 مگاپیکسلی نصب شده است.

دوربین مذکور از توان فیلم برداری با دقت 720p هم برخوردار است. اما در پشت گوشی دوربینی 8 مگاپیکسلی با دقت ضبط ویدیویی 1080p نصب شده است.

گوشی یاد شده 3999 یوآن معادل 632 دلار است. پیش از این در میان گوشی های باریک عرضه شده به بازار آیفون 4 از همه محبوب تر بود که ضخامت آن 9.3 میلیمتر بود. رتبه بعدی با ضخامت 8.45 میلیمتری متعلق به گالکسی اس سامسونگ و رتبه سوم با ضخامت 7.1 میلیمتری متعلق به Droid Razr شرکت موتورولا است./فارس