اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

غرویان: خیلی ها در دنیا به خاطر سخنان کودکانه نمایندگان مجلس می خندند /MPT گفتن آبرو ریزی دارد یا انگلسی سخن گفتن ظریف؟



اخبار,اخبار سیاسی, محسن غرویان

 
اخبار سیاسی - غرویان: برای سطح فکر بسیار پایین برخی از نمایندگان مجلس تاسف می خورم/خیلی ها در دنیا به خاطر سخنان کودکانه این افراد می خندند/MPT گفتن آبرو ریزی دارد یا انگلسی سخن گفتن ظریف؟

پوسترهایی در روز 22 بهمن دیدم که بر روی آن طناب دار کشیده شده بود. من کاری به اشخاص ندارم اما این کار توهین به لباس روحانیت و امامت و نیز قداست زدایی است.

حجت الاسلام و المسلمین محسن غرویان استاد برجسته حوزه در گفتگو با پایگاه خبری  تیک   ضمن انتقاد از مخالفان طرح آشتی ملی روحانی گفت: برخی مانند بعضی از اعضای افراطی جبهه پایداری روحیه جنگ و درگیری دارند و ژن هایشان، ژن نزاع، خشونت، تنازع و درگیری است.

وی در بخش دیگری بیان داشت: پوسترهایی نیز در روز 22 بهمن دیدم که بر روی آن طناب دار کشیده شده بود.  من کاری به اشخاص ندارم اما این کار توهین به لباس روحانیت و امامت و نیز قداست زدایی است.

اهم اظهارات این استاد برجسته حوزه علمیه قم در مصاحبه با  تیک ، در پی می آید:
{در مورد مخالفت ها با آشتی ملی مطرح شده توسط روحانی} آشتی ملی مفهومی است که هم بار دینی و هم بار سیاسی دارد. قرآن می فرماید در کار خیر تعاون داشته باشد و در کار گناه و دشمنی همکاری نکنید. آشتی ملی مصداق همین آیه است، یعنی در امور خیر سیاسی و انچه به صلاح جامعه است، تعاون وجود داشته باشد.

به طور کلی برخی مانند بعضی از اعضای افراطی جبهه پایداری روحیه جنگ و درگیری دارند و ژن هایشان، ژن نزاع، خشونت، تنازع و درگیری است. برخی انسان ها روحیه صلح و آشتی و رفاقت دارند از جمله دکتر روحانی. طبع ایشان، طبعی صلح امیز  ومطابق با انچه در اخلاق اسلامی آمده می باشد.

رئیس جمهور برای صلح تلاش می کند اما در مقابل افراطیون برای جنگ کوشش می کنند. درست است که اختلاف نظر در کشور وجود دارد اما ما باید اختلافات را کمرنگ تر و اشتراکات را پررنگ تر کنیم اما در این میان، برخی از افراطیون چه در مجلس و چه در احزاب و گروه ها مثل جبهه پایداری دائما بر طبل جنگ می کوبند. در واقع علت مخالفت آنان مصداق این شعر است: نیش عقرب نه از ره کین است، اقتضای طبیعتش این است.

بنده پوسترهایی در روز 22 بهمن دیدم که بر روی آن طناب دار کشیده شده بود.  من کاری به اشخاص ندارم اما این اقدام، توهین به لباس روحانیت و امامت و قداست زدایی است. اینگونه اقدامات نه تنها اثر مثبتی ندارد بلکه در جامعه اثر منفی می گذارد . این نوع تصویر کشیدن ها در نظر جوانان توهین به عالم دینی محسوب می شود و بنابراین غیراخلاقی و نادرست است.

{انتقاد برخی از نمایندگان از ظریف بابت انگلیسی سخن گفتن} این دسته از انتقادات نشان می دهد که بهانه های این افراد براساس اغراض گروهی و جناحی است. قرآن نیز می گوید ما پیامبران را با زبان خودشان فرستادیم. زبان انگلیسی زبان بین المللی است و در موسسات قم نیز به طلبه ها برای سفرهای تبلیغی به خارج از کشور و تحصیل آموزش داده می شود. در حقیقت، طرح این انتقادات سطح کودکانه و خیلی نازلی داشته و ارزش اعتنا و توجه ندارد.

این افتخاری است که آقای ظریف به زبان بین المللی مسلط هستند و از طریق آن راحت تر مطالب خود را به طرف مقابل می فهمانند. واقعا برای سطح فکر بسیار پایین برخی از نمایندگان مجلس تاسف می خورم که اینگونه مسائل را را مطرح می کنند. البته فکر می کنم از نظر وجهه بین المللی خیلی ها در دنیا به خاطر این سخنان بخندند. این افراد همان هایی هستند که  فرق MPT و NPT را نمی‌دانند، حالا این آبروریزی اش بیشتر است یا سخن گفتن به زبان انگلیسی، در واقع تسلط آقای وزیر به زبان انگلیسی باعث افتخار است.

آقای محمد جواد لاریجایی نیز در یک شبکه ی امریکایی به انگلیسی گفتگو می کردند و حتی در تمجید از ایشان در روزنامه اطلاعات یادداشتی نوشته شده بود. این ها جز افتخارات است، واقعا نمی دانم، چرا برخی اینقدر کج سلیقه و منفی نگر هستند.

{در خصوص کم سواد خطاب کردن منتقدان توسط روحانی} با سوادی و کم سوادی مفهومی نسبی دارد. آقای رئیس جمهور گفتند توقعشان این است که انسان هایی که در مسائل سیاسی تخصص دارند، به صحنه بیایند.  ایشان می گفتند افراد باسوداتر هم وارد عرصه شوند و سکوت نکنند . حالا برخی، همین را هم بهانه کرده اند. بالاخره کسی که دنبال بهانه باشد از هر مسئله ای برای انتقادهای بی پایه استفاده می کند.

اخبار سیاسی - تیک

 


ویدیو مرتبط :
سخنان کوتاه و مدلل ( اعمال سخن گفتن )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ظریف: سخن گفتن علیه ایران بی‌هزینه نیست


وزیر امور خارجه كشورمان گفت: هیچ کس و هیچ سیاستمداری نباید فکر کند که سخن گفتن علیه ایران برایش بی هزینه است. این جمعیت ایرانی بزرگ ، فرهیخته، ثروتمند و موثر باید در این مورد حول منافع ملی کشور حرکت کند

خبرگزاری مهر: وزیر امور خارجه شب گذشته در نشست بیش از 70 تن از اندیشمندان، اساتید دانشگاه، پژوهشگران و نخبگان علمی واقتصادی جامعه ایرانیان مقیم اتریش شرکت كرد.

در این مراسم که به دعوت سفارت جمهوری اسلامی ایران در اتریش برگزار شد، وزیر امور خارجه کشورمان طی گزارش کوتاهی از روند توافق هسته ای اظهار داشت: اگر فردی در دنیا گمان کند که ملت ایران به دلیل فشار اقتصادی به مذاکرات روی آورده است، قطعا در تحلیل خود خطا کرده است . ملت ایران مذاکره را بر اساس روحیه متعادل و تمایل خود به تعادل و تعامل انتخاب کرده است. همین مردمی که تعامل و اعتدال را انتخاب کرده اند نمی پذیرند که کسی در دنیا با زبان تحکم با آنها سخن بگوید و این به دلیل عمق تاریخی این ملت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مبنای قدرت ایران اسلامی در دنیای امروز آن است که باور دارد از زمینه های فرهنگی برخوردار است که می تواند برای دنیا سخن قابل گفتن داشته باشد. آنچه که باعث می شود به ما به عنوان منادیان گفتگو و تعامل احترام بگذارند، همین است که ما بر پایه یک باور فرهنگی عمیق که مبتنی بر سنن ایرانی ماست، ایستاده ایم و از این منظر با دنیا گفتگو می کنیم.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه سخنان خود با اشاره به سرمایه عظیم متشکل از ایرانیان خارج از کشور اظهار داشت: معتقدم که در حوزه سیاست خارجی یکی از مهم ترین ابزارهای پیشبرد عزتمندانه اهداف سیاست خارجی ما، ایرانیان مقیم خارج هستند و ما معدودی از کشورهای جهان را سراغ داریم که چنین سرمایه عظیمی را در اختیار داشته باشند. نگاه ما به هم وطنان خارج از کشور به عنوان یک سرمایه بزرگ برای کشور است و این دیدگاه در داخل و خارج باید تقویت شود. من با تمام وجود باور دارم که این جامعه یک سرمایه بزرگ برای کشور است ؛ این سرمایه در هر کجا که هست به طور متوسط با سوادترین، با فرهنگ ترین و موثرترین اقلیت های موجود در کشور محل اقامت خود هستند اما تلاش سازمان یافته و موثری تا کنون برای آنکه این سرمایه بزرگ در خدمت اهداف و منافع ملی کشور مورد استفاده قرار گیرد، نشده است .

وزیر امور خارجه كشورمان افزود : هیچ کس و هیچ سیاستمداری نباید فکر کند که سخن گفتن علیه ایران برایش بی هزینه است. این جمعیت ایرانی بزرگ ، فرهیخته، ثروتمند و موثر باید در این مورد حول منافع ملی کشور حرکت کند. اگر چنین شود کسی جرات نخواهد کرد با هزینه کردن از ایران با دیگران معامله کند ما و شما نباید چنین اجازه ای را به هیچ کشوری بدهیم.

پیش از سخنان وزیر امور خارجه، تاجیک سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش ضمن خوش آمدگویی به مهمانان و وزیر امور خارجه گزارش کوتاهی از خدمات ارائه شده به جامعه هم وطنان مقیم اتریش ارائه داد. پس از پایان سخنان ظریف نیز برخی از اندیشمندان حاضر به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.