اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

غرق شدن 2000 سوری در دریای مدیترانه


شورای حقوق بشر سازمان ملل در گزارشی درباره فاجعه انسانی در دریایی مدیترانه خبر داد که از سال ۲۰۱۱ بیش از ۲۰۰۰ پناهجوی سوری در این دریا غرق شدند.

خبرگزاری فارس: در ادامه خبرها درباره وضعیت بد مهاجران سوریه، یک نهاد وابسته به سازمان ملل از مرگ بیش از 2000 پناهجوی سوری از سال 2011 خبر داد.

به گزارش آسوشیتدپرس،‌ شورای حقوق بشر سازمان ملل در تازه‌ترین گزارش خود درباره وضعیت اسفناک پناهجوی سوریه که مجبور به ترک کشور خود شده‌اند، آماری تکان‌دهنده درباره مرگ هزاران نفر در دریا منتشر کرد.

این نهاد وابسته به سازمان ملل امروز پنجشنبه اعلام کرد که از سال 2011 بیش از 2000 سوری که در مسیر تلاش برای رسیدن به اروپا بودند، در دریای مدیترانه غرق شدند.

این نهاد که از سال 2011 تاکنون 10 گزارش درباره وضعیت انسانی در سوریه منتشر کرده، در تازه‌ترین گزارش خود از جامعه بین‌المللی خواست به غیرنظامیان سوری کمک کنند.

شورای حقوق بشر سازمان ملل با هشدار درباره بحران پناهجوی سوریه و تاثیر آن بر کشورهای اروپایی تاکید کرد که ناکامی جهانی در حفاظت از پناهجویان سوریه، اکنون در حال تبدیل شدن به بحران در جنوب اروپا است».


ویدیو مرتبط :
دستگیری کاپیتان کشتی غرق شده در مدیترانه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

400 پناهجو در دریای مدیترانه غرق شدند


روزنامه دیلی میل امروز خبر داد كه بر اثر غرق شدن قایق های پناهجویان در دریای مدیترانه نزدیكی سواحل لیبی، بیش از 400 پناهجوی سومالیایی جان باختند.

تابناک: روزنامه دیلی میل امروز خبر داد كه بر اثر غرق شدن قایق های پناهجویان در دریای مدیترانه نزدیكی سواحل لیبی، بیش از 400 پناهجوی سومالیایی جان باختند.

این روزنامه به نقل از بی بی سی عربی نوشت كه این پناهجویان كه بیشتر آنها سومالیایی بودند با سوار شدن بر 4 قایق مستعمل قصد عزیمت به اروپا را داشتند.

طبق این گزارش ، اكثر این پناهجویان از كشورهای آفریقایی سومالی، اتیوپی و اریتره بودند كه قصد عزیمت به ایتالیا را داشتند.

رسانه های سومالیایی خبر دادند كه امدادگران تنها توانستند جان 29 سرنشین پناهجو را نجات دهند.

كاربران شبكه های اجتماعی مدعی هستند كه این قایق ها سفر خود را از مصر آغاز و قصد عزیمت به ایتالیا را داشتند.

 بر اساس آخرین آمار سازمان جهانی مهاجرت، از ابتدای سال 2016 تاكنون بیش از 178 هزار پناهجو از طریق دریا وارد اروپا شده كه از میان آنان 732 نفر در دریا غرق شدند.

كمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهجویان در بهمن ماه گذشته اعلام كرد تعداد افرادی كه در شش هفته نخست سال جاری میلادی وارد اروپا شده اند، از تعدادی كه طی چهار ماه نخست سال گذشته به این قاره آمدند بیشتر است و آهنگ ورود پناهجویان از ژوئیه 2015 (تیر/ مرداد)، شتاب گرفته است.

بر پایه این گزارش، نزدیك به 58 درصد افرادی كه در نخستین ماه سال 2016 وارد اروپا شده اند، زن و كودك هستند. در یونان از هر سه پناهجویی كه وارد می شود یكی كودك است و این در حالی است كه این نسبت در سپتامبر 2015 (شهریور/ مهر) یك كودك در ازای هر 10 پناهجو اعلام شده بود.

پناهجویان به دو دلیل عمده جنگ و فقر سعی می كنند تا از طریق دریا و زمین خود را به اروپا و در نهایت به آلمان برسانند.

تركیه و اتحادیه اروپا بتازگی توافق كرده اند تا در ازای مشوق های مالی این اتحادیه ، پناهجویانی كه در اروپا پذیرش نمی شوند به تركیه بازگردانده شوند.