اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

غرفه ایران برنده جایزه نقره اکسپو 2015


نمایشگاه بین المللی اکسپو 2015 میلان دیشب طی مراسمی با حضور سرجو ماتارلا رییس جمهور ایتالیا به کار خود خاتمه می داد و پرچم اکسپو به آستانه پایتخت قزاقستان و دبی ، دو شهر میزبان اکسپو در سال های2017 و 2020 تحویل داده شد.

خبرگزاری ایرنا: نمایشگاه بین المللی اکسپو 2015 میلان دیشب طی مراسمی با حضور سرجو ماتارلا رییس جمهور ایتالیا به کار خود خاتمه می داد و پرچم اکسپو به آستانه پایتخت قزاقستان و دبی ، دو شهر میزبان اکسپو در سال های2017 و 2020 تحویل داده شد.

اکسپوی میلان که از روز 11 اردیبهشت ماه با شعار «تغذیه زمین، انرژی برای حیات» آغاز شده بود دیروز در حالی پایان یافت که بیش از 21 میلیون نفر از آن در طول 183 روز بازدید کردند.غرفه ایران نیز در این رویداد اقتصادی میزبان حدود چهار میلیون نفر بوده است. در طول فعالیت اکسپو همچنین 60 تن از سران دولت ها از آن بازدید به عمل آوردند. پرجمعیت ترین روز این نمایشگاه، روز 10 اکتبر با بیش از 272 هزار بازدیدکننده اعلام شده است.

یک هیات داوری انتخاب شده از سوی اکسپو، جوایزی را به بهترین غرفه ها اعطا کرد. این جوایز در بخش های مختلف از توسعه موضوع نمایشگاه تا معماری، از نوع بازدید کننده تا بهترین راه حل برای محیط زیست و از آموزش عمومی تا ترویج ارزش های اکسپو در نظر گرفته شده اند.

جوایز اکسپو بر اساس سه نوع غرفه اعطا شدند: 1- غرفه های ساخته شده توسط کشورهای شرکت کننده با مساحتی کمتر از 2 هزارمتر مربع، 2- غرفه های ساخته شده توسط کشورهای شرکت کننده با مساحتی بیش از 2 هزار متر مربع، 3- غرفه های موسوم به کلاستر.
جایزه طلا در بخش غرفه های ساخته شده توسط کشورهای شرکت کننده با مساحت بیش از دو هزار متر مربع به ژاپن در طراحی غرفه اعطا شد و غرفه های کره و روسیه جوایز دوم و سوم را دریافت کردند.

آلمان نیز جایزه نخست را برای توسعه موضوع اکسپو گرفت و به دنبال آن آنگولا و قراقستان جوایز بعدی را دریافت کرده و فرانسه نیز از نظر معماری غرفه جایزه نخست را گرفت و پس از آن بحرین و چین جوایز بعدی را دریافت کردند.

در بخش غرفه های ساخته شده توسط کشورهای شرکت کننده با مساحتی کمتر از 2 هزار متر مربع، اتریش جایزه نخست را گرفت و جمهوری اسلامی ایران برنده جایزه دوم از نظر تجهیزات داخلی شد و جایزه سوم به استونی اعطا شد. این درحالی است که به کشورهایی مانند امارات متحده عربی که در سال 2020 میزبان اکسپو خواهد بود و یا سوییس که به ظاهر امکان دریافت جایزه را داشتند، جایزه ای اعطا نشد.

اکسپو، رویدادی فرهنگی - تجاری است که بر روی غذا، معماری، طراحی، طبیعت، نمایش، سنت ها و آینده متمرکز شده و فرصتی برای تامل و بحث در خصوص تلاش کشورهای مختلف جهان برای یافتن راه حل هایی برای تناقضات جهان در زمینه تغذیه، انرژی و محیط زیست است که هر پنج سال یک بار در یکی از کشورهای جهان برگزار می شود.بیش از 140 کشور شرکت کننده در این رویداد مهم بین المللی از جمله جمهوری اسلامی ایران، هرکدام برای آشنا کردن بازدیدکنندگان با تاریخ و سنت های خود در زمینه غذا، انرژی و محیط زیست، غرفه های خود را به شکل های مدرن و سنتی طراحی کردند.


ویدیو مرتبط :
غرفه ایران از نظر تجهیزات داخلی برنده جایزه نقره اکسپ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برنده جایزه نوبل شیمی سال 2003 وارد ایران شد



 

برنده جایزه نوبل , جایزه نوبل شیمی

 

پروفسور پیتر آگر، برنده جایزه نوبل شیمی در سال 2003 از دانشگاه جانز هاپكینز آمریكا و دكتر نورمن نیورایتر از دانشمندان برجسته كسب و كار بین‌المللی و دیپلماسی علمی و فناوری و نخستین سفیر علمی ایالات متحده در اروپا، صبح امروز وارد ایران شدند.

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، پروفسور پیتر آگر، پزشك آمریكایی و برنده جایزه نوبل، سرپرست موسسه تحقیقاتی پزشكی و كمیته حقوق بشر فرهنگستان ملی علوم آمریكا است.

وی مدرك كارشناسی و كارشناسی ارشد خود را از دانشگاه آگسبرگ در مینیاپولیس مینه سوتا و مدرك دكتری خود را سال 1974 از دانشكده پزشكی دانشگاه جانز هاپكینز در بالتیمور مریلند به عنوان پزشك متخصص داخلی با فلوشیپ غده – خون‌شناسی دریافت كرده است.

آگر در سال 2003 «برای كشف كانال های غشای سلولی» به همراه رودریك مكینون از دانشگاه راكفلر نیویورك موفق به دریافت جایزه نوبل شیمی شد.

وی برای اولین بار این كانال‌های پروتئینی برای انتقال آب را كشف كرده و توانست قدم بزرگی در پیشرفت علم بردارد.

وی از سال 2002 به عنوان عضو آكادمی علوم و هنر آمریكا انتخاب شده و در حال حاضر در دانشگاه جانز هاپكینز مشغول به فعالیت است و از چهره‌های نامی در رشته‌های بیوشیمی و پزشكی به حساب می‌آید.

دكتر سعید سهراب پور، قائم مقام بنیاد ملی نخبگان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا با تشریح برنامه های حضور پروفسور پیتر آگر برنده جایزه نوبل شیمی سال 2003 در ایران گفت: سخنرانی اصلی وی كه به دعوت بنیاد ملی نخبگان به ایران سفر كرده است، در جمع نخبگان در روز شنبه بیستم خردادماه در سالن همایش های بین المللی صداوسیما انجام می شود.

سهراب پور افزود:همچنین یك سخنرانی تخصصی در دانشگاه صنعتی شریف در روز یك شنبه بیست و یكم خردادماه برگزار می شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینكه پروفسور پیتر آگر پزشك و رئیس مركز تحقیقات مالاریا یكی از دانشگاه های آمریكا است در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشكی تهران سخنرانی خواهند كرد.

رئیس سابق دانشگاه صنعتی شریف تصریح كرد: همچنین دكتر نورمن نیورایتر ،عضو فرهنگستان علوم آمریكا و از دانشمندان برجسته كسب و كار بین‌المللی و مدیر مركز علوم و فناوری انجمن آمریكایی كه همراه پروفسور آگر به ایران سفر كرده است، عصر روز دوشنبه 22 خردادماه جاری طی مراسمی در سالن ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی سخنرانی می كند.

عنوان سخنرانی وی، «همكاری‌های بین‌المللی در زمینه دیپلماسی علم و فناوری؛ فرصت‌ها و چالش‌ها در قرن بیست و یكم» است.

وی كه به عنوان سفیر علمی در كشورهای اروپایی از جمله آلمان، لهستان، روسیه و اكراین فعالیت داشته به زبانهای روسی، آلمانی، چینی و ژاپنی تسلط كامل دارد.

نیورایتر حدود شش سال از طرف كشور آمریكا در ژاپن اقامت داشته ودر حال حاضر دارای یك كرسی ثابت در كمیته هماهنگی و ارتباط علوم آمریكا و ژاپن می‌باشد.

دكتر نیورایتر مدرك دكتری خود را از دانشگاه نورث وسترن در سال 1957 دریافت داشته و از سال 1969 تا سال 1973 به عنوان دستیار در دفتر رییس جمهور، ریچارد نیكسون در بخش علم و صنعت امور بین‌المللی خدمت كرده‌ است.

وی معتقد است كه نقش فراگیر علوم، فناوری و بهداشت در بطن سیاست‌های خارجی انكارناپذیر است و از این رو در تمامی ماموریت‌های خود، محور توسعه همكاری‌های علمی را مد نظر داشته است. تمامی این تجربیات و شناخت او از كسب و كاربین‌المللی و شركت‌های چند ملیتی او را به عنوان چهره‌ای موثر در سطح جهان معرفی می‌كند.... / خبرگزاری ایسنا