اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

غرش خرس بزرگ در بازارهای جهانی


صدای اقتصاد نوشت: ترس بازارهای جهانی را فرا گرفته‌است. بسیاری از شاخص‌های جهانی به صورت رسمی به محدوده بازار خرسی وارد شده‌اند. برخی از آن‌ها بیش از 20درصد سقوط ارزش داشته‌اند.

صدای اقتصاد نوشت: ترس بازارهای جهانی را فرا گرفته‌است. بسیاری از شاخص‌های جهانی به صورت رسمی به محدوده بازار خرسی وارد شده‌اند. برخی از آن‌ها بیش از 20درصد سقوط ارزش داشته‌اند.

کاهش شدید ارزش اکثر شاخص‌ها در کشورهای مختلف جهان، نشان‌دهنده نوعی ترس و وحشت است که بر جهان چیره شده‌است. سرمایه‌گذاران در مورد کاهش قیمت نفت نگران هستند. آن‌ها همچنین در مورد احتمال بحرانی شدن اقتصاد جهان و توانایی بانک‌های بزرگ برای تحمل این شرایط نیز نگران هستند.

بارکلیز اخیراً در گزارشی نوشته‌است: «رخدادهای چند هفته اخیر شوک بزرگی را به سرمایه‌گذاران وارد کرده‌است.»

بازار در بسیاری از کشورها از جمله برزیل، کانادا، چین، فرانسه، آلمان و ژاپن وارد محدوده خرسی شده‌است.

ایالات متحده امریکا تا کنون موفق شده بازار خود را از چنگال خرس بزرگ در امان نگه دارد. با این وجود، شاخص‌ها دو و S&P 500 حدود 13درصد سقوط کرده‌اند؛ شاخص نزدک نیز بیش از 17درصد سقوط کرده‌است. شاخص‌هایی مثل سهام شرکت اپل یا اکسون‌موبیل تا کنون خوب عمل کرده‌اند.

کاهش رشد اقتصادی چین، تقاضا برای مواد اولیه در بازارهای نوظهور نظیر برزیل، روسیه و آفریقای جنوبی را کاهش داده‌است. این در حالی است که اقتصادهای نوظهور بر پایه تقاضای کشورهایی مثل چین رشد می‌کنند.

اما از همه چیز مهم‌تر، نفت است. نفت این هفته به پایین‌ترین قیمت خود در حدود 13 سال گذشته رسید.

کاهش قیمت نفت و کاهش رشد اقتصادی چین دست به دست هم داده‌اند و اقتصاد جهان را به لبه پرتگاه می‌برند.

به نظر می‌رسد هیچ کمکی از بانک‌های مرکزی بر نمی‌آید. بانک‌ها حتی سیاست‌هایی را در پیش گرفته‌اند که اوضاع اقتصاد جهان را بدتر می‌کند.

اکنون یک پرسش مهم پیش رو قرار داد: آیا ایالات متحده امریکا نیز وارد بحران اقتصادی خواهد شد؟ تحلیل‌گران در این زمینه دو دسته هستند. بسیاری از آن‌ها با قاطعیت می‌گویند حتی اگر کل جهان هم رو به نابودی برود، اقتصاد امریکا سر جایش باقی خواهد ماند!


ویدیو مرتبط :
سقوط قیمت طلا در بازارهای جهانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بهای طلا در بازارهای جهانی كاهش یافت



 

 

بهای طلا در بازارهای جهانی كاهش یافت

 

بهای طلا در معاملات سلف روز شنبه به دلیل اینكه پیش بینی افزایش قیمت طلا در روز جمعه بیش از مقدار محقق شده بود، كاهش یافت.

به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، 'فرانك لیش' یك تاجر طلا در شركت 'فیوچر پت تریدینگ' در شیكاگو گفت: طلا افزایش قیمتهای جدیدی را تجربه كرد اما این افزایشها تداوم نداشت.

دیروز بهای طلا در معاملات سلف به قیمت بالای یك هزار و 448 دلار و 60 سنت در هر اونس افزایش یافت.

بهای این فلز گرانبها در هفته جاری میلادی پس از ناآرامیهای لیبی، نشت رادیو اكتیو از راكتور هسته ای آسیب دیده ژاپن و تداوم بحران بدهی اروپا ، به عنوان یك سرمایه گذاری امن، 0.7 درصد افزایش یافت.

بهای طلا در معاملات سلف روز شنبه بازار نیویورك برای تحویل در ماه آوریل ( 12 فروردین تا 10 اردیبهشت)، در ساعت یك و 44 دقیقه بعد از ظهر، هشت دلار و 70 سنت یا 0.6 درصد كاهش یافت و به یك هزار و 426 دلار و 20 سنت رسید.

بهای طلا در یك سال اخیر 30 درصد افزایش یافته است..../تحلیل:عصرایران