اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

غرب فرصت طلایی مذاکرات را از دست ندهد



اخبار,اخبار سیاسی,مذاکرات ایران و1+5


 اخبار سیاسی - رضایی: غرب فرصت طلایی مذاکرات را از دست ندهد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شکست در مذاکرات هسته‌ای از سوی غربی‌ها، موجب تغییر رفتار ایران در میزان درصد غنی‌سازی می‌شود.

محسن رضایی در حاشیه گردهمایی رزمندگان دوران دفاع مقدس شهر زاویه از توابع شهرستان زرندیه در پاسخ به سؤال خبرنگار ایسنا - منطقه مرکزی در ارزیابی مذاکرات اخیر نمایندگان کشورمان با1+5 اظهار داشت: در حال حاضر تیم مذاکره‌کننده کشورمان از ابتدای مذاکرات تاکنون پخته‌تر و سنجیده‌تر عمل کرده است و با تجربه بیشتری مذاکرات را دنبال می‌کنند.

وی ادامه داد: نمایندگان کشورمان در نشست 1+5 ثابت کردند که حرکات حریف را به خوبی درک کرده و نسبت به خطوط قرمز نیز توجیه شده‌اند و در چارچوب نظام و رهبری حرکت می‌کنند.

وی با بیان این‌که مذاکرات نسبت به گذشته سخت‌تر شده است، اضافه کرد: سختی کار این است که بحث‌ها از کلیات وارد جزئیات شده و جلسات آینده از سخت‌ترین جلسات تیم مذاکره‌کننده است که امیدواریم با توکل به خدا و بکارگرفتن تمامی ظرفیت‌ها و مهارت‌های دیپلماتیک هوشیارانه عمل کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که تیم مذاکره‌کننده کشورمان با موفقیت این دوران را سپری کنند و از حقوق هسته‌ای ایران دفاع کرده و بهانه‌ها را از دشمنان ایران بگیرند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایسنا مبنی بر توصیه به غربی‌ها در روند مذاکرات گفت: توصیه ما به کشورهای غربی این است که این فرصت طلایی را از دست ندهند.

وی تصریح کرد: غربی‌ها اگر بخواهند مذاکرات را با شکست مواجه کنند یقین بدانند جمهوری اسلامی ایران هم برخوردهای خود را تغییر خواهد داد و قطعا به سمت غنی‌سازی بیشتری خواهد رفت.

وی اضافه کرد: اگر طرف غربی باعث شکست مذاکرات شود، به نظر من ایران نباید خود را محدود به غنی‌سازی در درصد پائین‌تر کند و تا آنجا که منافع ملی ایجاب می‌کند، غنی‌سازی را در درجات بالاتر ادامه دهد.

رضایی بیان کرد: در این صورت کار غربی‌ها سخت‌تر خواهد شد پس بهتر است که آنها این فرصت طلایی را از دست ندهند و به دنبال کارشکنی نباشند.

وی خاطرنشان کرد: اگر مذاکرات شکست هم بخورد، باز هم ما پیروز میدان هستیم چون دست دشمن را برای همگان رو کرده‌ایم و مردم دشمن واقعی را می‌شناسند و وحدت بیشتری پیدا خواهند کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و ارزیابی وی از اجرای این طرح گفت: دولت هم‌اکنون با کمبود منابع مالی برای واریز به حساب خانوارها مواجه است.

وی ادامه داد: با وجود افزایش قیمت حامل‌های انرژی و نیز انصراف دو میلیون نفر از دریافت یارانه نقدی اما، دولت به منظور تأمین منابع مالی اجرای این طرح به ناچار مبلغی بالغ بر 11 هزار میلیارد تومان از بودجه کشور را صرف تأمین منابع یارانه‌ها کرد.

وی با بیان این‌که ادامه این روند قطعا برای اقتصاد کشور مضر است، اظهار داشت: دولت هم در چارچوب قانون این کار را دنبال می‌کند اما، یارانه‌ها باید در چارچوب دیگری و به صورت یارانه‌های درآمدی نه مصرفی اجرایی شود.
اخبار سیاسی -  ایسنا


 


ویدیو مرتبط :
آهنگ فرصت طلایی از آریا مهر(آلبوم فرصت طلایی)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اظهارات روحانی درمجمع عمومی سازمان ملل : تروریسم جهانی شده ار نیویورک تا موصل/غرب فرصت تاریخی توافق با ایران را از دست ندهد



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,حسن روحانی

 

اخبار سیاست خارجی - رئیس جمهور در سازمان ملل:
تروریسم جهانی شده ار نیویورک تا موصل/غرب فرصت تاریخی توافق با ایران را از دست ندهد/طرح مسئله ی سلطه ی ایران بر منطقه، افسانه ای بیش نیست

سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد آغاز شد.

گزیده ی سخنان رئیس‌جمهور در زیر می آید:

با کمال تاسف تروریسم جهانی شده ار نیویورک تا موصل، از دمشق تا بغداد از شرقی‌ترین نقطه تا غربی‌ترین نقطه. از القاعده تا داعش.

افراطیون جهان یکدیگر را یافته‌اند و ندا سر داده‌اند که متحد شوند و آیا ما در مقابل آنان متحد شده‌ایم؟

نه در اثر تهدید و تحریم که برمبنای اراده ملت خود مذاکرات صادقانه را در دستور کار خود قرار داده ایم. زیر بر یان بارویم که موضوع هسته ای یک راه حل بیشتر ندارد و آن مذاکره است.
هر گونه تاخیر در توافق هسته ای فقط هزینه ها را بالا می برد. روند مذاکرات ایران و 1+5 با جدیت و امیدواری متقابل به پیش رفته است.

اگرچه طرف مقابل با برخی اقدامات و اظهارات به تریدد و عزم خود دامن زده است، امیدواریم مذاکرات جاری در فرصت باقی مانده به توافق نهیای بیانجامد.

ما با انگیزه مثبت و حسن نیت و جدیت به تدوام مذاکرات هسته ای برمبنای اعتماد متقابل و اصول پذیرفته شده ی بین المللی پایبندیم.

توافق نهایی در مورد برنامه هسته ای صلح امیز ایران می تواند سراغاز همکاری های همه جانبه در راستای امنیت منطقه و جهان باشد.

اگر این واقعیت بارز ملی از سوی طرف های مذاکره مورد توجه قرار نگیرد و دچار خطاهای محاسباتی شوند، یک فرصت تاریخ را از دست خواهند داد.

با ابتکاراتی که در مذاکرات به کار بردیم که دستاورد مرحله ای آن توافق ژنو بود.

دستیابی به توافق جامع فرصتی تاریخی برای غرب است که با پیشرفت دیگران مخالف نیست و تبعیض در مقررات بین الملی را نمی خواهد.

ایران سرزمین امنیت و ثبات و آرامش است. سیاست اصولی کشورم تلاش برای تعامل سازنده با همسایگان است طرح مسئله ی سلطه ی ایران بر منطقه افسانه ای بیش نیست.

آنها که در این شیپور می دمند نیاز به جعل دشمنی موهوم دارند تا تنش ها را تداوم دهند. رویکرد اصولی ما به توهم ایران هراسی است.

راه حل مسئله تروریستم از طریق همکاری های بین الملی قابل تصور است.

امیدوارم نسل ما با تلاشی سازنده زمینی ابادتر برای نسل فردا به یادگار بگذارد.

اخبار سیاست خارجی - انتخاب