اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

غرب جایگاه نفوذی ایران راهدف قرار داده



 

 

 

جایگاه نفوذی ایران

 

استراتژی ایران هراسی آمریکا در جهتی هدایت می‌شود که ما را جایگزین اسراییل کند یعنی از این پس کشورهای منطقه به جای رژیم صهیونیستی با ایران روابط خصمانه خواهند داشت.

 

یک استاد دانشگاه با بیان این مطلب که پروژه ایران هراسی غرب جایگاه نفوذی ما را در منطقه خاورمیانه مورد هدف قرار داده است گفت:مشکلاتی که امکان نقش‌آفرینی بیشتر ما را در منطقه کم رنگ کرده است از این سیاست جدید غرب ناشی می‌شود.

علی بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب که غرب به دنبال آن است که با بسط و گسترش استراتژی ایران هراسی نقش حیاتی ما را در تحولات منطقه به ویژه افغانستان و عراق کم رنگ کند اظهار داشت:البته در شرایط فعلی با سفرهای اخیر مقامات آمریکایی و اسراییلی به کشورهای حاشیه خلیج فارس بحث از جلوگیری از نقش آفرینی ایران در منطقه گذشته است؛این افراد با حضور خود در کشورهای عربی اوضاع را به سمت و سویی هدایت می‌کنند که نتایج سنگینی برای ما به همراه دارد.

وی افزود: استراتژی ایران هراسی آمریکا در جهتی هدایت می‌شود که ما را جایگزین اسراییل کند یعنی از این پس کشورهای منطقه به جای رژیم صهیونیستی با ایران روابط خصمانه خواهند داشت.

این استاد دانشگاه تصریح کرد:آمریکا به دنبال آن است که جهان را برای تنفر از ایران بسیج کند و در حال حاضر نیز بیشتر بر روابط کشورهای دوست ما چون سوریه متمرکز شده است.

وی با اشاره به تهدیدات اسراییل مبنی بر اینکه در صورت تداوم روابط دوستانه سوریه با ایران حمله به دمشق قریب‌الوقوع خواهد بود، تاکید کرد:کشورهای غربی به همراهی رژیم صهیونیستی در فاز جدید دشمنی‌های خود با ایران از هیچ اقدامی دریغ نخواهند کرد.

به گفته بیگدلی فضاسازی‌هایی که در رابطه با پرونده هسته‌ای ایران انجام شده است نیز بخشی از پروژه ایران هراسی غرب در منطقه است.

وی با بیان اینکه ایران هیچ گونه نقطه مشترکی با غرب ندارد و امکان نزدیکی نیز میان مواضع ما با اروپا و آمریکا وجود ندارد، اظهار داشت:غرب در تلاش است تا ایران را در انزوای کامل سیاسی قرار دهد.



ویدیو مرتبط :
گروه داعش ((شیعه وسنی)) راهدف قرار گرفته! زبان فارسی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایران در جایگاه چهارم گروه قرار گرفت


تیم ملی والیبال ایران، مسابقات خود را در مرحله دوم مسابقات قهرمانی جهان با جایگاه چهارمی آغاز می‌کند.

خبرگزاری تسنیم: تیم ملی والیبال ایران برای نخستین بار توانست به مرحله دوم مسابقات قهرمانی جهان صعود کند. صعود ایران در حالی اتفاق افتاد که تیم‌هایی مثل آمریکا و ایتالیا در رده‌بندی مرحله نخست، پایین‌تر از ایران قرار داشتند.

فرمول مسابقات مرحله دوم به این شکل است که تیم‌های صعود کننده با امتیازاتی که از مرحله نخست و مقابل 3 تیم دیگر صعود کرده به دست آورده‌اند، رقابت خود را در جدول با تیم‌های گروه دیگر آغاز می‌کنند. به این ترتیب هیچ دیدار تکراری از مرحله نخست انجام نشده و فقط امتیاز آنها در نظر گرفته می‌شود.

به این ترتیب رده‌بندی تیم‌ها پیش از مسابقات مرحله دوم که از چهارشنبه 19 شهریور آغاز می‌شود به شرح زیر است:

گروه E:

لهستان، 9 امتیاز

فرانسه، 7 امتیاز

صربستان، 6 امتیاز

ایران، 5 امتیاز

آمریکا، 4 امتیاز

آرژانتین، 3 امتیاز

ایتالیا، 2 امتیاز

استرالیا، بدون امتیاز

ایران در جایگاه چهارم گروه قرار گرفت

گروه F:

برزیل، 9 امتیاز

روسیه، 6 امتیاز

آلمان، 6 امتیاز

کانادا، 5 امتیاز

بلغارستان، 4 امتیاز

فنلاند، 2 امتیاز

کوبا، یک امتیاز

چین، بدون امتیاز

ایران در جایگاه چهارم گروه قرار گرفت

از هر گروه 3 تیم به فاز سوم مسابقات قهرمانی جهان صعود می‌کند.