اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

غربي‌ها بايد از فرصت تاريخي پيشنهاد...



 

 

غربي‌ها بايد از فرصت تاريخي پيشنهاد...

 

غربي‌ها بايد از فرصت تاريخي پيشنهاد تبادل سوخت استفاده كنند


همكاري خود را با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي كماكان ادامه مي‌دهيم/كار خود را با آژانس ادامه مي‌دهيم و فعاليت‌هاي خود را بدون وقفه ادامه خواهيم داد.

نماينده دائمي ايران در سازمان بين‌المللي انرژي اتمي تاكيد كرد: پيشنهاد ما براي مبادله سوخت راكتور تحقيقاتي تهران هنوز روي ميز است.
علي اصغر سلطانيه در گفت‌و‌گو با خبرنگار ايلنا در پاسخ به سوالي مبني بر سرانجام پيشنهاد ايران در مقابله سوخت راكتور تحقيقات تهران تاكيد كرد: هنوز پيشنهادمان براي تبادل همزمان سوخت كماكان روي ميز است و غربي‌ها بايد از اين فرصت تاريخي استفاده كنند.
سلطانيه در پاسخ به سوالي ديگري در خصوص اينكه گفته مي‌شود موضع گيري‌هاي آمانو نسبت به البرادعي خصمانه‌تر است گفت: به هر حال ايشان مديركل است و بايد در چارچوب وظايف خود كار كند ما انتقاد درون گزارشي خود را ارائه داده‌ايم ولي همكاري خود را با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي كماكان ادامه مي‌دهيم.
وي در پاسخ به اين سوال كه گفته مي‌شود ارديبهشت ماه قطعنامه جديدي بر عليه ايران در شوراي امنيت تصويب خواهد شد گفت: در مورد اينكه قطعنامه‌ها اثري نداشته است اظهار نظر نمي‌كنم ما كار خود را با آژانس ادامه مي‌دهيم و فعاليت‌هاي خود را بدون وقفه ادامه خواهيم داد...../تحلیل:ایلنا


ویدیو مرتبط :
فرصت برابر 8 شهریور 93 فرصت برابر استاد سرکشیک زاده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پل جویی تنها پل تاريخي اختصاصي اصفهان



 

پل جویی

 

معروف به: سعادت آباد، پل هفت دست و پل درياچه

 

موقعيت: خيابان كمال اسماعيل

 

سال تاسيس: 1065 هجري(دوره شاه عباس دوم)

 

عرض آن: 6 متر و طول آن 147 متر

 

 

 

پل جویی

 

 

ارتباط باغ هاي سلطنتي دو ساحل شمالي و جنوبي رودخانه با باغ هاي وسيع سعادت آباد، و بناهاي با شكوه هفت دست، آئينه خانه، كشكول و نمكدان برقرار مي ساخت و محل عبور خانواده شاه صفوي، امرا، اشراف، مهمان ها و سفيراني بود كه اجازه ملاقات با شاه عباس دوم را مي يافتند

 

وجه تسميه آن به جويي به مناسبت جوي كوچك ظريفي از سنگ پارسي بود كه بر پل تعبيه شده بود

 

چند صد قدم بالاتر از پل الله ورديخان پل جوئي نمايان مي گردد. اين پل در محاورات مردم اصفهان (چوبي) گفته مي شود. عرض پل 4 ذرع و طول آن بيش از 100 ذرع است.

 

وجه تسميه آن به پل جوئي اين است كه چون در دو طرف پل عمارات سلطنتي واقع شده بود، در آن عصر اين پل را براي ارتباط اين دو قسمت ساخته يودند و آب را نيز بوسيله جوي سنگي كه در روي پل كنده بودند به اين عمارت مي رساندند.

 

در وسط پل برج 6 گوشه اي وجود داشت كه از هرگوشه آن سه چشمه جاري مي شد. يكي از خارجياني كه پل را بازديد كرده و درباره آن مي نويسد "...پل با چهارده طاق يك ريخت و معبري براي بردن آب به قصر هفت دست واقع در ساحل زاينده رود ساخته شده بود..."

 

عمارات زيبا و باشكوه سعادت آباد، هفت دست، آينه خانه، كلاه فرنگي، نمكدان در اطراف اين پل بوده است كه بوسيله مسعود ميرزاي ظل السلطان حاكم اصفهان در زمان ناصرالدين شاه قاجار خراب و با خاك يكسان گرديد.