اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

غافل گیری در کنسرت بنیامین


معمولا در برنامه هایی که بنیامین در آن حضور دارد، باید منتظر اتفاق های جالب و غافلگیری باشیم. در این برنامه هم از همان opening اول کنسرت مشخص بود که شاهد ماجراهای زیادی در طول برنامه خواهیم بود.

تماشا: از دو هفته قبل خبر اجرای ویژه بنیامین برای بزرگداشت مدیر سابق سایت هوادارانش «علی رحیمی کناری» در رسانه ها منتشر شد تا لحظه شماری برای این کنسرت ویژه هر لحظه بیشتر شود. «به یاد یک مسافر» عنوانی بود که بنیامین برای این برنامه در نظر گرفته بود و پنجشنبه شب برنامه اش را روی صحنه برد تا شب باشکوه هواداران این خواننده در سالن همایش های برج میلاد برگزار شود.

شبی که برخلاف همیشه و برخلاف اکثر برنامه های شرکت ترانه شرقی، کنسرت با بیش از نیم ساعت تاخیر روی صحنه رفت و البته با اجرایی متفاوت این تاخیر را از دل همه حضار درآورد.

معمولا در برنامه هایی که بنیامین در آن حضور دارد، باید منتظر اتفاق های جالب و غافلگیری باشیم. در این برنامه هم از همان opening اول کنسرت مشخص بود که شاهد ماجراهای زیادی در طول برنامه خواهیم بود. نوازنده ها با شیوه خاصی و پس از نقش بستن اسمشان روی مانیتور، پشت سازشان قرار می گرفتند و شروع به نواختن می کردند. علیرضا میرآقا اولین کسی بود که روی صحنه آمد و علی منصوری هم آخرین.



قطعه جدید

بنیامین شب قبل از این کنسرت دو قطعه جدید را در اینترنت منتشر کرد. یکی از همین قطعات به عنوان اولین قطعه برنامه انتخاب شده بود که با استقبال حاضران در سالن هم توام شد. بنیامین به احترام مدیر سایت هواداران مشکی پوشیده بود و تا آخر برنامه هم لباسش را عوض نکرد.

«علی» همینجاست

بنیامین در ابتدای صحبت هایش در مورد علی رحیمی کناری گفت: «امروز همه ما به احترام یک فرشته اینجا جمع شده ایم. کسی که هنوز هم نمی توانم نبودنش را باور کنم و او در در بین شما می بینم و حس می کنم که هنوز همین جاست. علی همیشه نزدیک کنسرت ها با قدرت برای برنامه ما تبلیغ می کرد و همین باعث شد این بار و در نبودش دلتنگی بدی سراغ من بیاید ولی برای اینکه نشان دهیم به یادش هستیم امشب را باید با تمام انرژی به پایان برسانیم تا او هم از این برنامه لذت ببرد.»

قطعات پرطرفدار

بنینامین قطعاتش را یکی پس از دیگری اجرا می کرد. قطعاتی چون: تو، یه عاشق، دنیا دیگه مثل تو نداره و ... قطعاتی بود که عمدتا با همخوانی سالن همراه می شد و مشخصا «شو» و تسلط بالای بنیامین روی سن همه را به شوق آورده بود تا همخوانی ها به شدت پرشور و پرانرژی باشد.

181مین اجرا

در اواسط برنامه محسن رجب پور روی صحنه آمد و صحبت های جالبی را به زبان آورد: «امروز 181مین کنسرت من در طول فعالیت هنری ام است. این سالن برای من تداعی کننده خاطرات زیادی از اولین سال های موسیقی پاپ بعد از انقلاب است. سال هایی که موسیقی آرام آرام رو می آمد و ما اجراهای فراوانی را در این سالن داشتیم.»

رجب پور در ادامه صحبت هایش یکی از مهمانان حاضر در سالن را به حاضران معرفی کرد تا مردم از حضورش در این برنامه مطلع شوند. علی ضیاء مجری نام آشنای این روزهای تلویزیون از چهره هایی بود که در سالن بود و در ردیف سوم به تماشای برنامه نشسته بود.

غافلگیری بزرگ

بنیامین هنگام اجرای یکی از قطعاتش، یک باره جلوی سن آمد و از حمید عسکری خواست که در اجرای قطعه «الهه ناز» با او همخوانی کند. عسکری هم که همراه با همسرش در ردیف اول سالن نشسته بود، ابتدا شوکه شد و چند لحظه ای مات و مبهوت به بنیامین نگاه کرد ولی پس از شنیدن شور و شوق حاضران در سالن روی سن رفت و این قطعه در میان استقبال شدید دوستداران موسیقی از سوی این دو خواننده اجرا شد تا لحظات بکری را در سالن اجرای برنامه شاهد باشیم.

پیش از این نیز بنیامین با محسن یگانه روی سن حاضر شده بود و با این خواننده قطعه «سکوت» را همخوانی کرده بود. عسکری بعد از این همخوانی در صحبت هایی کوتاه رو به حاضران در سالن گفت: «امروز به من ثابت شد که بنیامین استعداد زیادی در سورپرایز کردن در کنسرت هایش دارد.»


ویدیو مرتبط :
کنسرت متل قو بنیامین/خنده ی بنیامین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گزارشی از کنسرت بنیامین در برج میلاد



 

گزارشی از کنسرت بنیامین در برج میلاد

 

 

بنیامین بهادری ، شبی به یادماندنی را برای هوادارانش در برج میلاد رقم زد. ترانه های خوب، تنظیم های نو، نورپردازی جدید، صحنه آرایی متفاوت از ویژگی های آخرین کنسرت بنیامین در تهران بودند.

 

اولین نکته ای که در کنسرت بنیامین نظر تماشاگران را جلب می کرد، صحنه آرایی متفاوت سن بود. روی این صحنه یک سه چرخهء قدیمی، یک میز و صندلی دو نفره که روی آن با یک رادیوی قدیمی و دو شمع آراسته شده بود و یک چتر وجود داشت. بنیامین طی اجرای برخی از آهنگ ها از چتر کمک می گرفت که به اجرای صحنه ای متفاوت او کمک می کرد. از سویی دیگر او حرکت های جدیدی را وارد اجرای قطعات پاپ اغلب عاشقانه اش کرده بود که به نوعی ابداعی خودش بودند و کمتر خوانندهء دیگری از این فرم ها استفاده کرده بود.

اما مهم ترین نکتهء کنسرت بنیامین را باید در کوک خوانی این خواننده جوان دانست.این روزها که اجرای کوک در میان خواننده های پاپ تقریبا نایاب است و حضور بنیامین روی سن و اجرای دقیق و کوک یک مزیت به شمار می رود. بنیامین که در ابتدا یکی از متهمین به کامپیوتری خواندن بود بار دیگر در این کنسرت نشان داد که توانایی بسیار بالایی در اجرای قطعاتش دارد. قطعاتی که با ادای سریع کلمات پشت هم همراه است و نیاز به تمرکز دارد.

تماشاگران این کنسرت هم در هیچ قطعه ای خواننده شان را تنها نگذاشتند و تقریبا در تمامی قطعات با او همخوانی کردند. نورپردازی های جدید و همچنین ال ای دی بزرگی که پشت گروه قرار داشت نیز به جو موجود در سالن کمک می کرد تا تماشاگران از برنامه لذت بیشتری ببرند. بنیامین هم این شور و حال را دید و چندین بار از تماشاگران برای تشویق ها و دلگرمی هایشان تشکر کرد. حتی یک بار به همراه اعضای گروه دست از اجرا برداشتند و به تشویق تماشاگران پرداختند.

تنظیم های تازه قطعات اجرایی در کنسرت شنبه شب بنیامین در برج میلاد هم از دیگر ویژگی های این برنامه بود، تنظیم هایی که مخصوص اجرای کنسرتی بودند و نه آلبوم. این در حالی است که به دلیل هزینه بر بودن و اغلب حوصله نداشتن خواننده ها برای درآمدن از قالب همیشگی و تمرین قطعه شان با تنظیمی نو، خیلی ها این کار را نمی کنند.

بی شک بهترین اجرای دیشب اجرای قطعه «بوی عیدی» بود. قطعه ای که ساختهء فرهاد مهراد است و بنیامین بر اساس آن قطعهء جدیدی ساخته بود و اجرا کرد. اما در آغاز او تماشاگرانش را دعوت به خواندن ترانهء اصلی کرد و بعد سراغ قطعهء خودش رفت. تماشاگران در حالی که نور موبایل هاشان را روشن کرده بودند و بنیامین در حالیکه خودش شمعی در دست داشت به اجرای این قطعه ء خاطره انگیز پرداختند.

همچنین وعدهء انتشار آلبوم جدید بنیامین هم در همین کنسرت داده شد و چندین قطعهء جدید از همین آلبوم در کنسرت اجرا شد.

از حاضران در این کنسرت می توان به نیکی کریمی، فردین خلعتبری، پژمان بازغی، مستانه مهاجر، امیر آقایی، سه نفر از اعضای گروه آریان، شراره فرنژاد، ساناز کاشمری و شهاب حسینی، اشاره کرد که همگی آنها را محسن رجب پور مدیرعامل شرکت فرهنگی هنری ترانه شرقی و مدیر اجرایی ارکستر موسیقی ملی ایران معرفی کرد..../خبر آنلاین