اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عیسوند اولین طلایی در کشتی فرنگی جهان


نماینده وزن 50 کیلوگرم کشتی فرنگی جوانان ایران غلبه بر حریف اوکراینی خود و ضربه فنی وی، به عنوان قهرمانی مسابقات این وزن رسید تا اولین مدال طلای ایران در این مسابقات به دست بیاید. فرشاد عیسوند نماینده ایران موفق شد در فینال این مسابقات، "الکساندر تریفونوف" از اوکراین را در 38 ثانیه ضربه فنی کند و به مدال طلا دست یابد.

تابناک: عیسوند اولین مرد طلایی در کشتی فرنگی جهاننماینده وزن ۵۰ کیلوگرم کشورمان با پیروزی در دیدار نهایی رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان به مدال طلا رسید.
 
رقابت‌های چهار وزن اول کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان از صبح سه‌شنبه در صوفیه بلغارستان آغاز شد که فرشاد عیسوند نماینده وزن 50 کیلوگرم کشورمان با پیروزی بر حریف اوکراینی در دیدار ‌نهایی به مدال طلا دست یافت.

در وزن 50 کیلوگرم فرشاد عیسوند در دور نخست در کمتر از دو دقیقه با ضربه فنی مقابل مامولات از مولداوی به پیروزی رسید. وی در دور دوم هم با نتیجه هشت بر چهار از سد یوهاز از مجارستان گذشت و به یک‌چهارم نهایی رسید. عیسوند در مرحله سوم نیز در کمتر از یک دقیقه با نتیجه 9 بر صفر از سد یاسین کارداشلی از ترکیه گذشت و به نیمه‌نهایی رسید.

وی برای حضور در فینال دونکانائف از قرقیزستان را با نتیجه 10 بر شش شکست داد و جواز حضور در دیدار پایانی را کسب کرد. عیسوند برای کسب مدال طلا نیز در 36 ثانیه با نتیجه هشت بر صفر تریفونوف از اوکراین را از پیش رو برداشت و مدال طلا را از آن خود کرد. در این وزن 20 کشتی‌گیر حضور داشتند.

پیش از این امید قادری نماینده وزن 60 کیلوگرم کشورمان که پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه هشت بر چهار مقابل آماتوف از قرقیزستان شکست خورده بود با شکست حریفش در مرحله بعد مقابل کشتی‌گیر آذربایجانی از گردونه مسابقات حذف شده بود.

در 74 کیلو هم پیام بویری، دارنده مدال برنز جهان در دور نخست با نتیجه دو بر صفر مغلوب ویکتور نیمس قهرمان اروپا از صربستان شد که با شکست حریفش در مرحله بعد مقابل کشتی‌گیر ارمنستانی از گردونه مسابقات کنار رفت.

سید مصطفی صالحی‌زاده نماینده وزن 96 کیلو هم که در دور نخست در کمتر از دو دقیقه با نتیجه 9 بر صفر از سد بانکوف از بلغارستان گذشته بود و در دور دوم هم مقابل داسدامیروف از آذربایجان برنده شده و به یک‌چهارم نهایی رسیده بود، در این مرحله در دفاع از آرمان‌های مردم مظلوم فلسطین حاضر به مسابقه مقابل نماینده رژیم صهیونیستی نشد.

با این حساب پرونده تیم ملی کشتی فرنگی ایران در چهار وزن اول با یک مدال طلا بسته شد.


ویدیو مرتبط :
فرشاد عیسوند کشتی گیر فرنگی در 34 ثانیه قهرمان کشتی فرن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشتی قهرمانی جوانان جهان ــ بلغارستان/ سرمستی اولین طلایی ایران



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 کشتی قهرمانی جوانان جهان ــ بلغارستان
سرمستی اولین طلایی ایران

در آخرین روز مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان در صوفیه بلغارستان یونس سرمستی موفق شد با شکست حریف روسی خود صاحب مدال طلا شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سرمستی در فینال وزن  55 کیلوگرم برابر اسماعیل موسی کائف با نتیجه 15 بر 9 پیروز شد تا اولین طلای تیم ایران به دست آید.

در وزن 55 کیلوگرم که 26 کشتی‌گیر حضور داشتند، یونس سرمستی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 9 بر صفر توماس اوگونوفسکی از لهستان را شکست داد و راهی یک‌چهارم نهایی شد. وی در دور سوم با نتیجه 13 بر 5 روسلان سورخائف از آذربایجان را مغلوب کرد و به نیمه‌نهایی راه یافت.

وی در این مرحله نیز در کمتر از یک دقیقه با نتیجه 7 بر صفر از سد آرتاک هووانیسیان ارمنستان گذشت و  فینالیست شد. سرمستی در فینال برای کسب مدال طلا به مصاف  اسماعیل موسی‌کائف از روسیه رفت که در این دیدار حساس نیز موفق به شکست حریفش شد./تسنیم