اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عکس: کنسرت مهدی یراحی


کنسرت موسیقی مهدی یراحی در تالار آفتاب اهواز برگزار شد.

خبرآنلاین: کنسرت موسیقی مهدی یراحی در تالار آفتاب اهواز برگزار شد.

عکس: در کنسرت مهدی یراحی چه گذشت؟

عکس: در کنسرت مهدی یراحی چه گذشت؟

عکس: در کنسرت مهدی یراحی چه گذشت؟

عکس: در کنسرت مهدی یراحی چه گذشت؟

عکس: در کنسرت مهدی یراحی چه گذشت؟

عکس: در کنسرت مهدی یراحی چه گذشت؟

عکس: در کنسرت مهدی یراحی چه گذشت؟

عکس: در کنسرت مهدی یراحی چه گذشت؟

عکس: در کنسرت مهدی یراحی چه گذشت؟

عکس: در کنسرت مهدی یراحی چه گذشت؟

عکس: در کنسرت مهدی یراحی چه گذشت؟

عکس: در کنسرت مهدی یراحی چه گذشت؟

عکس: در کنسرت مهدی یراحی چه گذشت؟

عکس: در کنسرت مهدی یراحی چه گذشت؟

عکس: در کنسرت مهدی یراحی چه گذشت؟

عکس: در کنسرت مهدی یراحی چه گذشت؟

عکس: در کنسرت مهدی یراحی چه گذشت؟

عکس: در کنسرت مهدی یراحی چه گذشت؟


ویدیو مرتبط :
مهدی یراحی :کلیپی از عکس های سانس دوم کنسرت 13بهمن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پشت پرده حضور محسن چاووشی در کنسرت مهدی یراحی+عکس



محسن چاووشی,حضور محسن چاووشی در کنسرت مهدی یراحی

 پشت پرده حضور محسن چاووشی در کنسرت مهدی یراحی+عکس

آشنایی من و محسن برمی گردد به سال 89 که در یک شرکتی همدیگر را دیدیم. مدتی پیش من او را در محفلی دیدم و او گفت شنیدم کنسرت اولت خیلی خوب بوده ، همان جا از محسن دعوت کردم که میهمان کنسرت دومم باشد. اما خیلی اصرار نکردم چون می دانستم که او جایی نمی رود. ایمان قیاسی از من چند بلیط وی‌آی‌پی خواست و من وسط کنسرت سورپرایز شدم و دیدم که محسن چاووشی آمده. حضورش برای من قوت قلب بود و از همین جا از او تشکر می کنم.

 به گزارش شبکه ایران و به نقل از گزارشی که دنیا خمامی در «تماشا» ارائه کرده زمان زیادی از آن روزهایی که «منو انتظار و کابوس تنهایی» را زمزمه می‌کردیم نمی‌گذرد شاید فقط چندسال.

اما در همین چندسال مهدی یراحی این قدر پیشرفت کرده که هنرمندان بزرگ و نام‌های شاخصی با او همکاری می‌کنند، ترانه‌شان را به او می‌سپارند، برایش آهنگسازی و تنظیم می‌کنند و ساز می‌زنند. این موفقیت اتفاقی نبوده و خودش با آوای خوزستانی‌اش به ما می‌گوید: «دردهایم من را ساختند، من با دردهایم بزرگ شدم و این بالارفتن من را از پایین غافل نکرده. »


هرچند که این روزها تصمیم گرفته زیاد مصاحبه نکند و بیشتر تماشاگر واکنش‌های مخاطبان آلبوم جدیدش«امپراطور» باشد که یک هفته است به بازار آمده، اما فرصتی دراختیار ما گذاشت تا از آلبوم و احوالات این روزها و دیروزهایش حرف بزنیم. خواندن این گفت‌وگو خالی از لطف نیست، آن را از دست ندهید.


*تقریباً سه سال از انتشار آلبوم اول تا آلبوم دوم فاصله افتاد.چرا؟
بعد از آلبوم «منو رها کن» از آنجایی که خیلی شروع خوبی بود باید با آلبوم دوم موفقیت آن را تثبیت می کردم. من دوست داشتم در آلبوم دوم یک سری حرفهای نگفته در موسیقی را بزنم و هم از نظر ترانه ، هم از نظر آهنگسازی و تنظیم بتوانم اتفاقی را رقم بزنم و توانایی‌هایم را جامع‌تر ارائه بدهم.

 

یک ‌جورهایی می خواستم سلایق بیشتری را همراه «امپراطور» کنم البته این را هم بگویم که با حفظ چارچوب های خودم می خواستم آن اتفاق را رقم بزنم. درنظر داشتم هم به مخاطب عام نزدیک شوم و هم مخاطب خاص خودم را حفظ کنم. در کل تمام حرفم این بود که حرف جدید بزنم با این قانون که مخاطبان قدیمی هم نباید از دست بروند.


*چرا امپراطور را به عنوان قطعه اصلی انتخاب کردی؟
به خاطر اینکه مفهومی که این قطعه دارد به نظرم نگاه بزرگی را شامل می‌شود. این کار به عنوان یک کار عاشقانه به دل من نزدیک‌تر بود و پرداختش را دوست داشتم. به نظرم خانم مونا برزویی خیلی خوب از پس پردا موضوع این شعر برآمده بود. من هم تمام تلاشم را کردم که بتوانم شعر را خوب ادا کنم. مورد بعدی این بود که اسم خیلی خوبی بود و برای تبلیغات آلبوم مناسب.


*تقریباً سه روز از انتشار آلبوم می گذرد و به نظر می رسد که مهم ترین ویژگی آلبوم بعد از صدای شما ترانه ها و اشعار خوب آن است. خودت ویژگی «امپراطور» را چه می‌دانی؟
کلاً معتقدم که در کار موسیقی با کلام ترانه خیلی مهم است و حکم استخوان را دارد ، ملودی مثل گوشت است و تنظیم مثل پوست.همه اینها وجهه زیبایی به یک آهنگ می‌دهد و هیچ‌کدام به تنهایی زیبایی ندارد. مطمئنم اگر اشعار خوب ، خوب ادا نمی شدند اینقدر دیده نمی شدند و این پکیج استاندارد نتیجه یک کار گروهی خوب است.


*شما به این معروف هستی که سوزناک می خوانی و ترانه هایت تلخ است ، در این آلبوم هم به نظرم این اتفاق تکرار شده و اشعار ، اشعار تلخی است. به این موضوع فکر کردی؟
ما متاسفانه درباره گفتن خیلی از حرفها دستمان بسته است ، مانمی توانیم اشعار اجتماعی – سیاسی دلخواهمان را بگوییم و بنابراین فقط می توانیم عاشقانه بخوانیم. اما به نظر خودم «امپراطور» نسبت به آلبوم قبل خیلی فضای شادتری دارد.

مثلاً«عطرتو» یک گلایه عاشقانه ریتمیک است ، «ازخودت خبربیار» بسیار فان است و کاملاً با چارچوب‌های قبلی متفاوت.دوست ندارم خودم را تکرار کنم ، خیلی ها می‌گفتند در این آلبومت هم آهنگ عربی بگذار گفتم نه چون نمی خواهم سریال شود! اما بالاخره من که نمی‌توانم تفکرات خودم را کتمان کنم ، نگاه من به عشق این شکلی است.


*اینکه می‌گویی نگاهت به عشق این شکلی است یعنی همیشه اپیزودهای آخر یک رابطه را می‌بینی؟ چرا اینقدر گلایه؟ یک رابطه نشیب‌های جذابی هم دارد که قابلیت شعر شدن پیدا می کند.
عشق همیشه همراه با درد است و کسی که درد را نفهمد نمی‌تواند عاشق باشد. البته یک زندگی عاشقانه لزوماً با نفر دوم همراه نیست ، من می توانم عاشقانه برای خودم چایی بریزم ، عاشقانه کار کنم ، عاشقانه بخوانم و حتماً همه چیز به یک رابطه ختم نمی شود ، این مفهوم مدت هاست که برای من عوض شده.

ولی این را بگویم که من با گزینش نهایی اشعار برای آلبوم به آن ترانه‌هایی برسم که می خواهد یک آسیب‌شناسی داشته باشد ، حرف اجتماع باشد نه همین طوری الکی یک شعری بسازیم و مردم زمزمه کنند. دلم می خواهد ترانه‌هایم جریان‌ساز شود و خوشحالم که در همین چندروز برای چندقطعه از آلبوم این اتفاق افتاده. البته خب وقتی شما می گویی اشعار غم دارد حتما درست است دیگر. من دلم می خواست حرف جدی بزنم و حرف جدی شاید به تلخی تعبیر شود. البته صدای من هم به خودی خود غم دارد.

جنوبی‌ها همه صدایشان غم دارد. دل‌هایشان هم غم دارد. هوای نفس کشیدن ندارند. خوزستانی‌ها را می‌گویم.


*یک آهنگ جاز و بلوز در آلبوم هست به نام «از خودت خبر بیار». نترسیدی این خرق عادت برایت گران تمام شود و مخاطب این آهنگ را پس بزند؟
سه سال روی آلبوم وقت گذاشتم که همه چیز به بهترین شکل اتفاق بیفتد. قبول دارم که ریسک است اما من از ابتدای کارم سابقه بلوز خواندن یا به اصطلاح عامیانه غربی خواندن را داشتم. به لطف خدا این توانایی را دارم که هم شرقی بخوانم و هم غربی. در کنسرت هم مردم خیلی خوششان آمد و فهمیدم که موفق شدم.

 

این تجربه را در آلبوم بعدی ام هم حتماً تکرار خواهم کرد چون خودم خیلی این سبک را دوست دارم. یک چیزی که هست این است که اغلب خواننده هایمان این ریسک را ندارد که شکل خواندن و فرمشان را عوض کنند. 5تا آلبوم می‌دهند همه شبیه هم است، اگر موفقیتت را به همان شکل تکرار کنی دیگر کسی انگیزه شنیدن کارهایت را نخواهد داشت.


*این ریسک خیلی بزرگی است.
دقیقاً و باید هوشمندانه انجام شود. من مشورت زیادی برای ساخت این آهنگ با دوستانم داشتم و ملودی و شعر کار هم از رستاک حلاج عزیز است. در شبکه‌های اجتماعی مدام خطاب به من می گویند چرا آلبومت اینقدر دیر به دیر می آید ، خب این فاصله برای این نیست که به شما احترام می‌گذارم وگرنه من هم می توانم 6 به 6ماه آلبوم بیرون بدهم. البته قول می دهم فاصله این آلبوم با آلبوم بعدی زیاد نشود. الان هم دارم کارهای آلبوم بعد را انجام می دهم.


*برسیم به مهم‌ترین حاشیه این آلبوم. اینکه واقعا تاسف برانگیز است که نام‌های شاخصی چون روزبه بمانی ، زانیار خسروی ، مونا برزویی و... نباید اسمشان در کاور آلبوم بخورد و جای نامشان نقطه چین ثبت می‌شود اما درست صفح دوم کاور از آنها تشکر می‌شود. این تناقض واقعا جالب است. چرا این اتفاق افتاد؟
برای هر هنرمندی در طول دوران کاری‌اش یک سری شبهه هایی در قبال نهاد مسئول ممکن است به وجود بیاید . هرکدام از این هنرمندان هم در دوره‌ای دچار مشکل و ممنوعیت هایی شدند. خداراشکر شنیدم که ممنوعیتشان تمام شده و برای همین توانستم که از آنها در کاور آلبوم تشکر ویژه داشته باشم. بالاخره در آن زمان که ما مشغول کارهای اسامی این عزیزان بودیم وزرات محترم ارشاد اجازه نمی دادند که نام این هنرمندان را منتشر کنیم و من خودم هم خیلی برای این اتفاق متاسف شدم. اما خوشحالم که حالا همه چیز حل شده است.


*در آلبوم بعدی بازهم با «روزبه بمانی» کار می‌کنی؟
فعلاً که این اتفاق نیفتاده ، اما حتماً دوست دارم که دوباره تکرار شود.


*در کنسرت یک‌شنبه شب مشخص شد که خیلی دغدغه این را داری که به صحنه و نوع اجرای کنسرت فکر کنی اما هنوز آن اتفاق هیجان انگیز در کنسرت های ما نمی افتد و مخاطبی که 70تا 90هزارتومان پول بلیط می دهد قطعاً فقط برای شنیدن صدای شما به برج میلاد نمی‌آید.
قبول دارم و من هم در این دو اجرا سعی‌ام را کردم که بتوانم مردم را با انرژی بیرون بفرستم. چون مخاطب می آید که یک شو هم ببیند چون اگر فقط به خاطر صدای من بیاید که می تواند در ماشینش هم آلبوم من را بشنود.

 

البته قطعاً هر خواننده ای با دیگری متفاوت است و آنهایی که طرفداران تین ایج دارند دستشان برای فرم ها و دکور و کارهای عجیب بیشتر باز است. این را هم به شما بگویم که قرار نیست تمام ذهن خواننده به این معطوف شود که شو برگزار کند و از گروهش جا بماند ، نباید این قدر روی این موضوع تمرکز کرد که صدا و آهنگ‌ها تحت تاثیر آن قرار بگیرد.


*در این دو اجرا رضا تاجبخش وقتی برای نواختن پیانو روی صحنه آمده رو به مردم گفته که اگر 5خواننده برتر در ایران داشته باشیم مهدی یراحی یکی از آنهاست چقدر این حرف را خودت قبول داری و چقدر به واسطه آن مغرور شدی؟
رضا خیلی به من محبت دارد و باعث افتخارم است که او این حرف را درباره من می‌گوید چون همه می دانند که او علاوه بر اینکه قلب مهربانی دارد موزیسین بسیار بزرگی است.اما من مغرور نمی شوم برای اینکه خدا من را خیلی دوست دارد ، من هرموقعیتی که به دست آوردم با یک عمر سختی به دست آوردم و به این باور دارم که «یک عمر هردردی به من دادی ، حس می کنم عین نیازم بود» من با آن دردها بزرگ شدم و دردهایم را دوست دارم. اگر این بالا ایستادم می‌دانم پایین چه خبر است و بزرگ‌ترین سرمایه ام سختی هایی است که کشیده‌ام.

 

محسن چاووشی,حضور محسن چاووشی در کنسرت مهدی یراحی

 

*و اما مهم ترین سوال. چه شد محسن‌چاووشی که هیچ جایی نمی‌رود به کنسرت تو آمد؟
آشنایی من و محسن برمی گردد به سال 89 که در یک شرکتی همدیگر را دیدیم و از آنجایی که جنوبی‌ها وقتی همدیگر را می بینند انگار 100سال است هم را می‌شناسند برخورد خیلی صمیمی با هم داشتیم. من محسن را خیلی دوست داشتم و دارم ،آهنگ‌هایش در «سنتوری» به نظرم تکرار نشدنی است و بعد از آن آشنایی همدیگر را در چندبار ملاقات کردیم و دو سه بار در جمع های خصوصی من ساز زدم و او خوانده.

 

صدای خیلی خوبی دارد و امیدوارم هرچه زودتر کنسرت بگذارد تا طرفدارانش خوشحال شوند. او هم محجوب است و جایی نمی‌رود و هم عادت ندارد در مراسم‌ها دیده شود ، مدتی پیش من او را در محفلی دیدم و او گفت شنیدم کنسرت اولت خیلی خوب بوده ، همان جا از محسن دعوت کردم که میهمان کنسرت دومم باشد. اما خیلی اصرار نکردم چون می دانستم که او جایی نمی رود. ایمان قیاسی از من چند بلیط وی‌آی‌پی خواست و من وسط کنسرت سورپرایز شدم و دیدم که محسن چاووشی آمده. حضورش برای من قوت قلب بود و از همین جا از او تشکر می کنم.


*در کاور آلبومت نام احسان علیخانی را جدا کردی و تشکری ویژه از او داشتی؟ او چه کمکی به تو کرد که اینقدر ویژه بود؟
امام‌علی(ع) می‌فرماید دوست ، برادری است که تو انتخاب می‌کنی و من احسان علیخانی را به عنوان برادرم انتخاب کردم. در رفاقت تمام قد پشت من ایستاده و حمایتش در زندگی خصوصی من لحظه به لحظه دیده می شود. او همیشه به من قوت قلب داده و باید از همین جا از تمام همدلی هایش تشکر کنم.


*سقف آرزوهایت چیست؟ به چه چیز می خواهی برسی؟
آرامش. آرامش از همه چیز مهم تر است.
به نظر می رسد درمیان خواننده ها با توجه به ترانه هایت ارتباط تنگاتنگی با خدا داری. این موضوع به خاطر این است که قاری قرآن بودی یا دلایل دیگری داری؟
وقتی می خواهم از خدا حرف بزنم هیچ کلمه ای به ذهنم نمی رسد ، خدا همه چیز من است. من شرمنده او هستم چون هیچ‌وقت به ایده آلی که در ذهنم بوده نرسیدم. در مورد خدا نمی شود حرف زد او در کلام نمی گنجد. باید گشت تا به غیر از واژه عشق یک واژه جدیدی فقط و فقط برای خدا ساخت.


*حرف آخر؟
از امیرعلیزاده عزیز رهبر ارکسترم بابت همه زحماتش و همچنین از پاشا یثربی بابت همه همدلی‌هایش تشکر می کنم. از همه بچه های گروهم هم سپاسگزارم و امیدوارم «امپراطور» که ازبرآمده از قلب ماست به دل همه مردم بنشیند..../inn.ir