اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عکس: کارت پستالی که از مریخ رسید!


مریخ‌نورد کنجکاوی به مناسبت هشتمین سوراخ اکتشافی که حفر کرد عکسی فرستاده که بیشتر شبیه یک کارت پستال است که از مریخ ارسال شده است.

خبرآنلاین: مریخ‌نورد کنجکاوی به مناسبت هشتمین سوراخ اکتشافی که حفر کرد عکسی فرستاده که بیشتر شبیه یک کارت پستال است که از مریخ ارسال شده است.

برای هشتمین بار از زمانی كه مریخ‌نورد كنجكاوی رو سطح این سیاره فرود آمده اقدام به حفر سوراخ اكتشافی كرده است. این مته‌كاری روی سنگی به نام بیگ‌اسكای Big Sky صورت گرفت و كنجكاوی سوراخی به عمق 65 میلیمتر حفر كرد. بررسی و آزمایش نمونه های پودر سنگی که از بیگ اسکای به دست آمده به زودی توسط دستگاه‌های پرتو ایكس كانی شناسی Chemin و دستگاه بررسی نمونه‌های مریخ SAM صورت می گیرد.ناسا به همین مناسبت كارت پستالی را برای كسانی كه فعالیت كنجكاوی را دنبال می‌كنند ارسال كرده است.

عکس: کارت پستالی که از مریخ رسید!

عکس: کارت پستالی که از مریخ رسید!



ویدیو مرتبط :
خواب کارت پستالی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انسان به مریخ رسید! + عکس



درحالی که سالها بعد نخستین گروه از انسانها راهی مریخ می شوند، هم اکنون از این سیاره خبر می رسد که گروهی از انسانها بر روی سطح مریخ راه می روند البته در دنیای مجازی!

مریخ همواره برای انسان هیجان انگیز و مرموز بوده است و حالا در تازه ترین و مهیج ترین نوآوری درخصوص این سیاره، ناسا با همکاری شرکت مایکروسافت امکان حضور مجازی انسانها در سیاره سرخ را فراهم آورده است.

این همکاری جالب توجه با هدف حمایت از ایده تعاملات انسان و روبات صورت گرفته است. نرم افزاری که با استفاده از آن امکان سفر مجازی انسانها به مریخ فراهم شده OnSight نام دارد که به محققان این اجازه را می دهد تا اکتشافاتی را بر روی مریخ انجام دهند، البته اکتشافاتی از نوع مجازی که با تکیه بر داده های ارسالی به زمین توسط مریخ نورد "کنجکاوی" صورت می گیرد. 

اخبار,اخبار علمی, انسان به مریخ رسید

 اگرچه ممکن است اینگونه به نظر برسد که روبات کاشف کنجکاوی دستاورد شگفت انگیز بشر در مریخ باشد که با استفاده از نیروی اتمی به حیات خود ادامه می دهد با این حال زمانی که از داده های ارسالی آن به زمین بر روی صفحه نمایشگر جهت انجام اکتشافات در این سیاره استفاده می شود دقیقا شبیه انجام یک عمل جراحی پیچیده از راه دور است!

تصاویر سه بعدی که با استفاده از این نرم افزار مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد آنچنان واقعی، دارای عمق و با جزئیات کامل است که گویی انسان در مریخ حضور دارد و از نزدیک به برنامه اکتشافی مورد نظر ادامه می دهد.

فناوری جدید ابداع شده توسط ناسا و مایکروسافت شامل رایانه ای پوشیدنی است که به نمایشگر مخصوص تصاویر سه بعدی متصل است. این نمایشگر ویژه قابلیت سوار شدن بر روی سفر کاربر را داشته که با استفاده از آن می تواند سفری مجازی اما با جزئیات کامل بر روی مریخ را تجربه کند.


اخبار علمی -  مهر