اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عکس هایی کمتر دیده شده از صدام حسین


صدام حسین عبدالمجید تکریتی از سال 1979 تا 2003 رئیس‌جمهور دیکتاتور کشور عراق بود.

اختصاصی مجله اینترنتی صبح بخیر Bartarinha.ir

صدام حسین عبدالمجید تکریتی از سال  1979  تا 2003  رئیس‌جمهور دیکتاتور کشور عراق بود.

به گزارش صبح بخیر، وی که یکی از اعضای برجستهٔ حزب بعث عراق محسوب می‌شد، نقشی کلیدی در کودتای سال ۱۳۴۷ (۱۹۶۸) داشت که منجر به حکومت درازمدت حزب بعث شد. مبانی نظری این حزب بر پان‌عربیسم، نوسازی اقتصادی و سوسیالیسم استوار است.



صدام به عنوان یک رئیس‌جمهور دیکتاتور دولتی به شدت مستبد تشکیل داد و توانست در طول جنگ ایران و عراق (۱۳۶۷-۱۳۵۹) (۱۹۸۸-۱۹۸۰) و جنگ خلیج فارس (۱۳۷۰) (۱۹۹۱)قدرت را حفظ کند. دولت صدام تمام جنبش‌هایی را که به باور خود تهدیدکننده تلقی می‌کرد، به ویژه آنهایی را که برآمده از گروه‌های دینی یا قومی بودند سرکوب کرد.





هفته‌نامهٔ اکونومیست او را یکی از بزرگ‌ترین دیکتاتورهای انتهای سده ۲۰ و روزنامهٔ نیویورک تایمز او را یکی از بی‌رحم‌ترین حاکمان خودکامه در تاریخ معاصر توصیف کرده‌است.

صدام پس از حملهٔ آمریکا و متحدانش به عراق در سال ۱۳۸۲ (۲۰۰۳) مقام خود را از دست داد. او در ۲۲ آذر ۱۳۸۲ (۱۳ دسامبر ۲۰۰۳) توسط نیروهای آمریکایی دستگیر شد.





وی در دادگاه ویژهٔ جرائم سران عراق که توسط دولت موقت عراق تشکیل شد محاکمه و در تاریخ یکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۸۵ (۵ نوامبر ۲۰۰۶)، به اعدام با چوبه دار محکوم شد و سرانجام در تاریخ شنبه ۹ دی ۱۳۸۵ در بغداد به دار آویخته شد.












ویدیو مرتبط :
خیانت های مزدوران صدام حسین به ملت کرد(طالبانی و صدام)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اتاق خواب صدام حسین + عکس



 

 

 

اتاق خواب صدام حسین + عکس

 

 

پانا: قصر فاو یکی از ده ها قصر «صدام حسین» دیکتاتور سابق عراق است که در وسط دریاچه قرار دارد از همین رو نام دیگر آن "قصر آبی" است.

 

این قصر در پنج کیلومتری فرودگاه بین المللی بغداد قرار دارد. صدام نام فاو را بر این قصر نهاد زیرا معتقد بود که جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بر سر منطقه فاو رخ داده است.

از سال 2003 میلادی که رژیم بعث سابق عراق سقوط کرد، این کاخ به یکی از پایگاه های نیروهای ارتش آمریکا تبدیل شد. این کاخ شامل 62 اتاق، 29 حمام و تعداد زیادی آشپزخانه، اتاق پذیرایی، اتاق کار و غیره است.

دولت عراق در نظر دارد پس از خروج اشغالگران از عراق، کاخ فاو و دیگر کاخ های صدام را به موزه ای برای بازدید گردشگران تبدیل کنند..../پانا