اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عکس هایی از اعتراض و شورش در ترکیه


معترضین در بخش هایی از استانبول و آنکارا با پلیس درگیر شدند، ولی خیابان ها بعد از دو روز تظاهرات گسترده ضددولتی در ترکیه آرامتر بودند.  

 
 
 
صبح بخیر: معترضین در بخش هایی از استانبول و آنکارا با پلیس درگیر شدند، ولی خیابان ها بعد از دو روز تظاهرات گسترده ضددولتی در ترکیه آرامتر بودند.

به گزارش صبح بخیر، صدها معترض در منطقه تونالی آنکارا آتش روشن کردند و پلیس با گاز اشک آور و اسپری فلفل جوانانی که به سوی دفتر نخست وزیر ترکیه، رجب طیب اردوغان، سنگ پرتاب می کردند را به عقب نشینی واداشت.

رویترز نوشت، میدان تاکسیم در مرکز شهر استانبول که کانون اعتراضات بود، نسبت به چند روز گذشته آرامتر شده است.

این ناآرامی از سوی معترضین به دولت شروع شده بود.


معترضین در بخش هایی از استانبول و آنکارا با پلیس درگیر شدند، ولی خیابان ها بعد از دو روز تظاهرات گسترده ضددولتی در ترکیه آرامتر بودند.

صدها معترض در منطقه تونالی آنکارا آتش روشن کردند و پلیس با گاز اشک آور و اسپری فلفل جوانانی که به سوی دفتر نخست وزیر ترکیه، رجب طیب اردوغان، سنگ پرتاب می کردند را به عقب نشینی واداشت.

میدان تاکسیم در مرکز شهر استانبول که کانون اعتراضات بود، نسبت به چند روز گذشته آرامتر شده است.

این ناآرامی از سوی معترضین به دولت شروع شده بود.

با آنکه اردوغان به تظاهرکنندگان امتیازاتی داد، ولی در کل او با بزرگترین چالش عمومی اش در مدت نخست وزیری در دهه اخیر مواجه است و این اعتراضات را غیرقانونی و غیر دمکراتیک می خواند.

با تحصن صلح آمیز تعدادی از معترضین به قطع درختان پارکی توسط دولت، پلیس برخوردی خشونت آمیز با معترضین نموده و خشم عمومی مردم ترکیه را برانگیخت و اعتراضات به شهرهای دیگر هم گسترش یافت و مردم اعتراض خود را به سبک سلطه جویانه اردوغان و دخالت در زندگی مردم و تحمیل نظرات و دیدگاه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی خود بر آنها ابراز کردند.

در روز دوم اعتراضات در میدان تاکسیم، پلیس از گاز اشک آور و اسپری فلفل برای پراکنده کردن مردمی استفاده کرد که با استفاده از سنگ و بطری از خود دفاع می کردند و اغلب مردم مجبور می شدند به سوی هتل های لوکس فرار کرده و پناه بگیرند.

اردوغان معترضین را "اقلیتی" خواند که سعی می کنند خواسته های خود را تحمیل کنند و اظهار داشت: «من نمی گویم که دولتی که اکثریت آرا را بدست آورده قدرت و اختیارات نامحدود دارد... و می تواند هر چه خواست انجام دهد، همانطور که اکثریت نمی تواند خواسته خود را بر اقلیت تحمیل کند، اقلیت هم نمی تواند خواسته اش را به اکثریت تحمیل کند.»

صدها نفر در این اعتراضات مجروح شدند، از جمله چهار نفر که بینایی خود را بخاطر اصابت قوطی های گاز اشک آور یا گلوله های پلاستیکی، برای همیشه از دست دادند. حداقل دو نفر در وضعیت بحرانی قرار دارند.

اردوغان بیشتر به خاطر دخالت در جنبه های مختلف زندگی مردم مورد اعتراض قرار می گیرد. برای مثال او به زوج ها می گوید که حداقل سه فرزند داشته باشند. او همچنین تهیه کنندگان سریال تلویزیونی محبوب مربوط به زندگی سلطان سلیمان عثمانی محتشم را بخاطر نمایش شخصیتی که بیشتر وقت خود را به مسائل حرمش و نه کشورش می گذراند، سرزنش کرد.

سیاست دولت او در مورد سوریه هم مورد اعتراض است. بسیاری از مردم معتقدند که حمایت آزاد او از شورشیان در مبارزه با رژیم بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، ترکیه را در خطر امنیتی قرار داده است. در یازدهم مه 2013، بمب گذاری در دو خودرو در یک شهر مرزی ترکیه، موجب کشته شده 52 نفر و شروع اعتراضات ضددولتی در ترکیه شد.































ویدیو مرتبط :
اعتراض مردم ترکیه به نصب سامانه موشکی ناتو در ترکیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعتراض اردوغان به " تتوی" فوتبالیست 18 ساله ترکیه (+عکس)




 اخبار ورزشی - اعتراض اردوغان به " تتوی" فوتبالیست 18 ساله ترکیه (+عکس)

اردوغان پس از مواجهه با بازیکن جوان " فاتیح تریم " بازیکن سابق و سر مربی تیم ملی فوتبال ترکیه را نزد خود صدا زد و با تکرار حزف هایی که به بازیکن جوان زده بود، خواستار پاک کردن تتوی این جوان یازیکن شده است.

اظهارات اردوغان درباره " تتوی "روی دست یک بازیکن جوان فوتبال ترکیه ، تبدیل به موضوعی مناقشه انگبز در رسانه های ترکیه شده است.

به گزارش عصر ایران به نقل از سی ان ان ترک اردوغان روز گذشته در جریان بازدید از کمپ تیم های فوتبال " حسن دوغان " در استانبول هنگام مواجهه با "برک ییلدیز"  بازیکن تیم جوانان " گالاتاسارای" به تتوی روی دست او اشاره کرده و گفت : این کارها چیست که با خودتان می کنید ؟ چرا با پوستتان چنین رفتاری می کنید.

رسانه های ترکیه نوشتند : اردوغان پس از مواجهه با بازیکن جوان " فاتیح تریم " بازیکن سابق و سر مربی تیم ملی فوتبال ترکیه را نزد خود صدا زد و با تکرار حزف هایی که به بازیکن جوان زده بود، خواستار پاک کردن تتوی این جوان یازیکن شده است.

برخی رسانه های ترکیه و شبکه های اجتماعی این کشور از روز گذشته با انتشار گسترده این خبر نوشتند ، برک ییلدیز به اردوغان قول داده تا تتوی روی دست خود را پاک کند.

اما این بازیکن 18 ساله تیم گالاتاسارای امروز در صفحه توییتز خود با تکذیب این موضوع نوشت: صحبتی بین من و جناب نخست وزیر و سرمربی تیم صورت گرفت ، هرکس ترجیح و سلیقه خاص خود را دارد و من این شکلی دوست دارم.

ییلدیز نوشت: هر کدام از این تصویر ها برای من معنا و اهمیت خاصی دارند و بعضی از آنها نماد خانواده و علاقه شخصی من به والدینم هستند ،من هیچ گاه به نخست وزیر قول پاک کردن آنها را ندادم.

این بازیکن جوان فوتبال ترکیه در ادامه از رسانه ها خواست به انتشار اخبار غیر واقعی خاتمه دهند و به ترجیح شخصی او احترام بگذارند.

 

اخبار,اخبارورزشی,اظهارات اردوغان درباره تتوی بازیکنان فوتبال

 

اخبار,اخبارورزشی,اظهارات اردوغان درباره تتوی بازیکنان فوتبال

 

اخبار,اخبارورزشی,اظهارات اردوغان درباره تتوی بازیکنان فوتبال

 

اخبار,اخبارورزشی,اظهارات اردوغان درباره تتوی بازیکنان فوتبال

 اخبار ورزشی - عصر ایران