اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عکس: مهمانی خدا در کشورهای مختلف


با گذشت چند روز از آغاز ماه مبارک رمضان، عکاسان زیادی به پوشش آیین‌های این ماه و حالات روزه‌داران پرداخته‌اند.

خبرگزاری ایسنا: با گذشت چند روز از آغاز ماه مبارک رمضان، عکاسان زیادی به پوشش آیین‌های این ماه و حالات روزه‌داران پرداخته‌اند.

 با آغاز ماه مبارک رمضان در بیشتر کشورها، مسلمانان در سراسر دنیا خود را برای میزبانی از مهمانی خدا آماده کرده‌اند.


اکنون در بسیاری از کشورها، مسلمانان روزه‌دار هستند و در این ماه، علاوه برانجام فرایض دینی‌شان مانند برگزاری نماز جماعت در مساجد و تلاوت قرآن، وعده‌های غذایی را برای صرف در زمان افطاری و سحر تهیه می‌کنند.

در این روزها، سایت «یاهو» در گزارشی تصویری به ارائه‌ی تصاویر منتخب عکاسانی پرداخته است که مسلمانان را از کشورهای مختلف در روزهای آغازین ماه رمضان نشان می‌دهد.



1- مسلمانان قوم «روهینگا» در برمه که از آن‌ها به‌عنوان مهاجران غیرقانونی نام برده می‌شود و به‌دلیل درگیری‌های خونین بین مسلمانان و بوداییان آواره شده‌اند، در زندانی که محل نگهدانی آن‌ها است، آغاز ماه مبارک رمضان را جشن می‌گیرند.



2- سه زن مسلمان که بخشی از اقلیت 10 درصدی مسلمانان سریلانکا هستند، در روز نخست ماه مبارک رمضان، در مسجدی در شهر «جوما» برای شرکت در مراسمی ویژه با هدف بزرگداشت این روز حضور یافته‌اند.



3- یک کودک مصری در روز نخست ماه مبارک رمضان در یک تجمع اعتراضی مربوط به حامیان محمد مرسی - رییس‌جمهور مخلوع مصر - حضور دارد.



4- یک مرد لبنانی در شهر «سیدون» در قالب رسمی قدیمی، چشمان خود را با خط چشم آراسته می‌کند و با هدف بیدار کردن دیگر مسلمانان برای صرف وعده‌ی سحری، راهی خیابان‌ها می‌شود.



5- یک خانواده‌ی مسلمان در شهر پاریس فرانسه با غذایی شامل گوشت، روزه‌ی خود را در نخستین روز ماه مبارک رمضان افطار می‌کنند.



6- مردی مسلمان در شهر «صنعا» در یمن در اولین روز ماه مبارک رمضان، قرآن تلاوت می‌کند.



7- کودکی در زمان برگزاری نماز جماعت مسلمانان فرانسوی در نخستین روز ماه مبارک رمضان در مسجدجامع شهر «استراسبورگ» فرانسه.



8- چند مسلمان روزه‌دار فلسطینی در مسجد العمری واقع در نوار غزه استراحت می‌کنند.


ویدیو مرتبط :
مهمانی خدا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس زنان نظامی کشورهای مختلف (1)


اتریش