اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عکس قاتل روح الله داداشی در دادگاه





ویدیو مرتبط :
قاتل روح الله داداشی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حاشیه‌های دادگاه قاتل روح الله داداشی


دادگاه رسیدگی به پرونده قتل مرحوم داداشی در حالی در شعبه یک کیفری دادگستری البرز برگزار شد که مکان برگزاری دادگاه با جمعیت حاضر تناسب نداشت و جمعیت بسیار زیادی مذاکرات جلسه را از بیرون دادگاه دنبال می کردند.

خبر ناگهانی قتل قهرمان مسابقات قوی ترین مردان ایران در حالی در ماه گذشته به یکی از پربیننده ترین اخبار رسانه ها بدل شد که افکار عمومی و به ویژه جامعه ورزش کشور از این ضایعه تاسف بار بسیار رنجید و از این رو مدتهاست در تمام محافل مردمی موضوع چگونگی رخداد این حادثه تلخ گوش به گوش منتقل می شود.

بی شک شخصیت برجسته این ورزشکار و محبوبیت بسیار زیاد وی در میان مردم زمینه ماندگاری نامش را فراهم کرد و از طرف دیگر افکار عمومی را بر آن داشت که با علاقه و دقت بسیار اخبار مربوط به این حادثه تلخ و به ویژه خبر دستگیری و محاکمه متهمان این پرونده را دنبال کنند.

از اینرو لازم است با اطلاع رسانی شفاف تر و بهره گیری از ظرفیت و پتانسیل رسانه ای به این سئوال افکار عمومی به شیوه ای مناسب تر پاسخ داد و از بیان و انتشار هر بخش از ابعاد جدید این موضوع نیز فروگذار نکرد.

روز جاری هجوم جمعیت بسیار زیاد از مردم و ورزشکاران و وابستگان مرحوم داداشی به همراه اصحاب رسانه که البته اتفاقی از برگزاری دادگاه مطلع شده بودند، نشان از اهمیت موضوع رسیدگی به این پرونده داشت.

تشییع جنازه مرحوم داداشی نیز پیش از این در حالی به یکی از شلوغ ترین و باشکوه ترین مراسم های کرج تبدیل شده بود که انتظار حضور چند صد نفر در روز دادگاه دور از ذهن نبود.

فضای سنگین و گرم دادگاه روز جاری و روزه داری حضار از یک سو و یادآوری جزئیات این حادثه تلخ و مرور آن فضای سنگینی را به دادگاه رسیدگی به پرونده متهمان قتل داداشی بخشیده بود.

اغلب رسانه های حاضر در جلسه به دلیل هجوم جمعیت و مناسب نبودن محل برگزاری دادگاه با جمعیت حاضر، در محل نامناسبی مستقر شده بودند و البته این موضوع شامل حال عده ای می شد که کمی زودتر از دیگران خبردار شده و با زحمت بسیار خود را  به جلسه رسانده بودند. این در حالیست که شمار زیادی از افراد از بیرون از جلسه مذاکرات دادگاه را پیگیری می کردند.

این موضوع نارضایتی فراوانی را برای خبرنگاران رسانه ها فراهم آورده بود و در مقابل شکایت خود، دادگستری اعلام کرد قرار نبوده رسانه ها به جلسه دعوت شوند. این درحالیست که رسانه ها از ابتدای وقوع این جنایت موضوع را لحظه به لحظه پیگیری کرده اند و بی شک بدون اطلاع رسانی این منابع اصلی انتشار خبر، منابع غیرموثق سکان افکار عمومی را در این خصوص به دست می گیرند.

سرو صدای حاضرین در جلسه و گرمای طاقت فرسا شنیدن مذاکرات دادگاه را برای همه به ویژه خبرنگاران با سختی همراه ساخته بود.

همچنین حضور تنها یکی از سه متهم این پرونده در دادگاه بسیار عجیب بود، از طرف دیگر نسخه حکم کیفرخواست نیز در اختیار رسانه ها قرار نگرفت.

جمعیتی بالغ بر 400 نفر در دادگاه حضور داشتند و برای عده ای که  در بیرون سالن، جلسه را دنبال می کردند تصاویر دادگاه با استفاده از مانیتورهای سالن پخش می شد.

همچنین برای کمک به برقراری نظم برگزاری این دادگاه پرسنل نیروی انتظامی در دادگاه مستقر بودند.

حضور خانواده مرحوم داداشی به ویژه خواهر داغدار وی که چندین بار با گریه و زاری و ناله خطاب به قاتل که می گفت: "چگونه دلت آمد برادرم را بکشی؟! "حاضران را تحت تاثیر قرار داد.

این خانواده در اظهارات خود خواهان قصاص متهم در محل وقوع قتل و در ملا عام شده و از قاضی درخواست اشد مجازات را کردند.

متهم قتل در اظهارات خود مدعی شد مرحوم داداشی را نمی شناخته است.

وی که هنوز به 18 سال تمام نیز نرسیده است، در اظهارات خود تقاضای عفو نکرد ولی وکیل مدافع وی با تاکید بر اینکه وی هنوز به سن قانونی نیز نرسیده است از خانواده مقتول درخواست عفو کرد.

همچنین خبرنگار کرجی که در روز وقوع این حادثه همراه مرحوم روح الله داداشی بود، به عنوان شاهد در دادگاه حاضر شد.

جلسه بعدی دادگاه رسیدگی به پرونده مرحوم داداشی به زودی برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری مهر