اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عکس: روز «فرار از گاوها» در اسپانیا (16+)


در روز "فرار از گاوها" که هر ساله در پامپلونای اسپانیا برگزار می شود، امسال سه نفر به شدت شاخ خوردند و 6 نفر در فرار از گاوها جراحات زیادی دیدند. همه ساله از سراسر دنیا شرکت کنندگان به این شهر می آیند تا این روز را جشن بگیرند، جشنی که از سوی مردم به خاطر خشونت علیه حیوانات محکوم شده است.

 
 
 
 
 صبح بخیر:  در روز "فرار از گاوها" که هر ساله در پامپلونای اسپانیا برگزار می شود، امسال سه نفر به شدت شاخ خوردند و 6 نفر در فرار از گاوها جراحات زیادی دیدند. همه ساله از سراسر دنیا شرکت کنندگان به این شهر می آیند تا این روز را جشن بگیرند، جشنی که از سوی مردم به خاطر خشونت علیه حیوانات محکوم شده است.

به گزارش صبح بخیر،امسال یک آمریکایی 20 ساله از ناحیه شکم شاخ خورد و وضعیت او در حال حاضر وخیم است. یک اسپانیایی 42 ساله از ناحیه بازو آسیب دید. خونین ترین حمله به یک مرد 31 ساله صورت گرفت که دوبار از ناحیه کشاله ران شاخ خورد و یک بار از ناحیه پا آسیب دید. سه نفر دیگر نیز از جمله یک آمریکایی 48 ساله در فرار از گاوها آسیب دیدند.

یکی از آنها که در حال فرار و نجات جانش از یک گاو خشمگین نیم تنی بود، ناگهان زمین خورد و گاو خشمگین به او حمله کرده و کشاله ران او را شکافت و حتی لحظه ای در میان شاخ های گاو گیر کرد. حدود 40 ثانیه طول کشید تا مردم بتوانند با کشیدن دم گاو و پرتاب روزنامه به سمت آن، حواس گاو را پرت کنند و یکی از دوستان این مرد بتواند بعد از حدود نیم دقیقه تجربه وحشتناک ترین لحظه عمرش، او را نجات دهد و به جای امنی برساند.

این مرد بطور معجزه آسایی زنده ماند، ولی جنجال زیادی در مورد مراسم امسال در پامپلونا بپا شد و این روز تبدیل به خونین ترین روز "فرار از گاوها" شد.

گویا این گاو در حال عبور از میان جمعیت از مسیر باریکی بوده که ناگهان متوجه این مرد که لباس آبی و زرد مشخصی به تن داشته می شود و شروع به دنبال کردن او می کند. مرد که می خواست به سمت حاشیه امنی در خیابان برود، با یک شاخ گاو به هوا پرتاب شده و دوباره به وسط خیابان کشیده می شود.

هر ساله حدود 200 تا 300 نفر در روزهای برگزاری این مراسم مجروح می شوند. جشن "فرار از گاوها" که به اسپانیایی "encierro” نام دارد، بیش از پیش برای خارجیان محبوبیت یافته است و غیراسپانیایی ها بخاطر این جشن و مهمانی های شبانه قبل از آن، هر ساله به سوی اسپانیا می شتابند.

در این مسابقه که شامل مسیری 850 متری می شود و شرکت کنندگان باید از دست چند گاو فرار کنند، هرگز گاوها برنده نمی شوند، چون چند ساعت بعد از هر مسابقه، سرنوشت آنها مردن در مسابقه گاوبازی است.





























ویدیو مرتبط :
چهارمین روز دویدن گاوها در اسپانیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس روز: کاسیاس در اردوی تیم ملی اسپانیا، با پیراهن فرانسه!



دروازه بان مادریدی تیم ملی اسپانیا درحالی که پیراهنی با نام و پرچم فرانسه را برتن داشت برسرتمرینات ماتادورها حضور یافت 

سایت گل- ایکر کاسیاس دروازه بان توانای رئال مادرید و تیم ملی اسپانیا در بدو ورودش به اردوی ماتادورها، در شهرک ورزشی لاس روساس، با برتن داشتن پیراهنی که نام و پرچم فرانسه برروی آن نقش بسته بود همه را متعجب کرد. 

کاسیاس در اردوی تیم ملی اسپانیا

این هم تصاویری از سایر بازیکنان حاضر در اردو

کاسیاس در اردوی تیم ملی اسپانیا

آندرس اینیستا

کاسیاس در اردوی تیم ملی اسپانیا

سرخیو راموس

کاسیاس در اردوی تیم ملی اسپانیا

فرناندو تورس

کاسیاس در اردوی تیم ملی اسپانیا

بنیات

کاسیاس در اردوی تیم ملی اسپانیا

خسوس ناباس 

کاسیاس در اردوی تیم ملی اسپانیا

سانتیاگو کاسورلا

کاسیاس در اردوی تیم ملی اسپانیا

و آلوارو آربلوا/سایت گل