اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عکس روز: ترافیک میلیاردی


ترافیک در چهارراه شیخ صدوق اصفهان.  تابناک: ترافیک در چهارراه شیخ صدوق اصفهان.


ویدیو مرتبط :
رتبه اول عکس ششمین جشنواره سراسری ترافیک و رسانه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گروگان میلیاردی: ۱۵ روز فقط نان خشک خوردم!(+عکس)



اخبار ,اخبار حوادث , گروگان میلیاردی

 

اخبار حوادث - گروگان میلیاردی: ۱۵ روز فقط نان خشک خوردم!

پیرمرد ۷۲ ساله که پس از ۱۵ روز اسارت در غارهای مرز ایران و افغانستان آزاد شده بود، در حالی که لباس هایش بر اثر کتک کاری گروگانگیران پاره شده بود درباره چگونگی ربایش خود سخن گفت.

گروگان میلیاردی که با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی از چنگ آدم ربایان آزاد شده بود، گفت: ۱۵ روز فقط نان خشک خوردم!

به گزارش خراسان، پیرمرد ۷۲ ساله که پس از ۱۵ روز اسارت در غارهای مرز ایران و افغانستان آزاد شده بود، در حالی که لباس هایش بر اثر کتک کاری گروگانگیران پاره شده بود درباره چگونگی ربایش خود گفت: ساعت 7:30 صبح بیست و چهارم مرداد برای آبیاری به زمین های کشاورزی ام در اطراف چناران رفتم.

 

به محض این که از خوروی پژو پیاده شدم دیدم چند نفر زیر پتو خوابیده اند. آن ها از شب قبل به زمین های کشاورزی آمده بودند که با دیدن من بلافاصله از جایشان بلند شدند و به طرف من حمله کردند. من که غافلگیر شده بودم هیچ کاری نمی توانستم انجام بدهم. آن ها تا حدی که توانستند مرا کتک زدند و سپس با بستن دست و پاهایم، پیکر بی رمقم را زیر صندلی های عقب انداختند. در همین حال آن ها سوئیچ خودرو را از جیبم بیرون آوردند و یکی از آن ها پشت فرمان نشست و ۲ نفر دیگر نیز طوری در صندلی عقب نشستند که پاهایشان را روی شکم من قرار داده بودند این در حالی بود که حتی نفس کشیدن برایم سخت شده بود.

پیرمرد که از یادآوری صحنه های تلخ هراس داشت ادامه داد: اگرچه یکی از آن ها چشم هایم را هم با پارچه ای بست ولی من متوجه شدم که آن ها در مسیر جاده اصلی قرار گرفته اند. هنوز ۲۰ دقیقه ای نگذشته بود که خودرو را متوقف کردند و مرا به داخل خودروی دیگری انتقال دادند. چند ساعت بعد مرا به درون خانه ای بردند و روز بعد هم با موتورسیکلت در بیابان ها حرکت کردند. آن ها مسافت زیادی مرا در تاریکی شب و در کوه های صعب العبور به صورت پیاده به سمت یک غار بردند و پس از آن که دوباره مرا کتک زدند با شماره تلفن پسرم تماس گرفتند و از من خواستند تا به او بگویم با خواسته یک میلیاردی آنان موافقت کند. آن ها ۱۵ روز فقط تکه ای نان خشک و مقدار کمی آب به من می دادند حتی برخی از روزها نیز فقط آب جیره غذایی ام بود!

پیرمرد گروگان ادامه داد: آن ها هر روز مرا تهدید می کردند که دست و پاهایت را قطع می کنیم و برای خانواده ات می فرستیم. خیلی ترسیده بودم و از سوی دیگر نیز نگران فرزندم بودم که به خاطر پول بلایی سر او نیاورند.اما در عین ناباوری دیدم که کارآگاهان پلیس آگاهی با محاصره گروگانگیران مرا آزاد کردند. هنوز هم باورم نمی شود که به آغوش خانواده ام باز گشته ام.

بنا بر این گزارش، رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی نیز در تشریح این عملیات گفت: پس از ماجرای آدم ربایی و با توجه به اهمیت موضوع، گروه ویژه ای از کارآگاهان اداره عملیات ویژه به سرپرستی سرهنگ جوانبخت، مامور رسیدگی به این پرونده شدند. سرهنگ کارآگاه حسین بیدمشکی افزود: با ردیابی های اطلاعاتی و سرنخ های به دست آمده، ۲ گروه از کارآگاهان ورزیده به صورت هماهنگ و منسجم، عملیات رهاسازی گروگان را در مرزهای شرقی کشور آغاز کردند اما با توجه به این که احتمال مسلح بودن گروگانگیران وجود داشت، عملیات به صورت شبانه روزی در کوه های صالح آباد ادامه یافت تا این که غار محل نگهداری گروگان به محاصره پلیس درآمد و پیرمرد ۷۲ ساله سالم تحویل خانواده اش شد.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: در شاخه دیگری از عملیات که در منطقه سیستان و بلوچستان رخ داد، کارآگاهان به بهانه دادن پول میلیاردی به گروگانگیران، آنان را به داخل کمین خود کشاندند و پس از یک درگیری مسلحانه، ۲ نفر از آنان را نیز دستگیر کردند. سرهنگ بیدمشکی با بیان این که در این عملیات ۵ نفر تاکنون دستگیر شده اند خاطرنشان کرد: بازجویی از متهمان برای کشف زوایای پنهان این پرونده همچنان ادامه دارد.
اخبار حوادث - خراسان