اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عکس دیده نشده از تختی و محمدعلی فردین


فردین و تختی در مقطعی با هم کشتی می گرفتند که پس از رفتن فردین به سینما این ارتباط کمرنگ شد.

خبرآنلاین: فردین و تختی در مقطعی با هم کشتی می گرفتند که پس از رفتن فردین به سینما این ارتباط کمرنگ شد.

این عکسی است که کمتر در دید مردم قرار گرفته است و بدون شک خیلی ها هم هستند که آن را ندیده اند.عکس های زیادی از مرحوم تختی و فردین منتشر شده است اما این عکس که فردین در حال دراز و نشست رفتن است و تختی هم دارد حرکات او را می شمارد کمتر در جایی دیده شده است.




ویدیو مرتبط :
محمدعلی فردین .مراسم خاکسپاری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس دیده نشده از فردین در کنار تختی



 فردین و جهان‌پهلوان تختی در سال‌های دور در تیم ملی کشتی هم‌تیمی بودند و در کنار هم بازی می کردند.

محمد علی فردین در سال ۱۳۳۳ به تیم ملی کشتی آزاد ایران دعوت شده بود. او در این سال با گیوه‌چی، ملاقاسمی و تختی هم تیمی بود و در رقابت‌های جهانی توکیو موفق به کسب مدال نقره شده بود.

محمدعلی فردین از  معدود قهرمان‌های کشتی ایران می باشد که هم در رقابت های آزاد و هم فرنگی به عنوان قهرمانی کشور دست پیدا کرده است و به این موفقیت رسیده است. او چند سال بعد به خاطر بعضی از نامهربانی‌ها مجبور به کناره گیری از دنیای ورزشی حرفه ای شد. از فردین نام نیکی به جا ماند و حالا نوه‌های او با  افتخار از پدر بزرگ خود یاد می‌کنند. او پس از دوران حرفه ای کم مدت ورزش خود که طولی نیانجامید به دنیای سینما روی آورده و به یکی از بازیگران ماندگار تاریخ سینمای ایران تبدیل شده است.

جهان پهلوان تختی نیاز به معرفی چندانی ندارد. او دارای سه مدال المپیک و ۴ مدال جهانی میباشد. شهرت تختی بیش از این که مربوط به آمار فوق‌العاده اش در دنیای ورزش باشد، به مردمی بودن  او بازمی‌گردد. به افتخار تختی هر ساله به بهترین کشتی‌گیر ایران جایزه غلامرضا تختی اهدا می‌شود.

عکس زیر در سال ۱۳۳۳ در ساری گرفته شده است و ۴ نفر از پرافتخارترین کشتی گیران تاریخ ایران را نمایش می‌دهد. البته همه کشتی گیرها سرنوشتی مشابه با فردین و تختی نداشتند و بعضا فراموش شدند.

اخبار,اخبار فرهنگی,محمد علی فردین,جهان پهلوان تختی

 

اخبار فرهنگی - پرداد