اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عکس: دایی و حجازی در تیم بانک تجارت‎


بانک تجارت اولین تیم حرفه ای علی دایی بود.

خبرآنلاین: علی دایی در سال 1370 به بانک تجارت پیوست و 3 سال در این تیم توپ زد. او در 75 بازی رسمی برای این تیم 49 گل زد و در سال 1373 راهی پرسپولیس شد. دایی در اولین سال حضورش در تیم بانک تجارت زیر نظر مرحوم ناصر حجازی بازی می کرد و همبازی بازیکنانی مثل محمد احمدزاده، مجید صالح، بیژن طاهری و محمدعلی یحیوی بود.

عکس: دایی و حجازی در تیم بانک تجارت‎


ویدیو مرتبط :
کارت شهروندی بانک تجارت-کیف پول بانک تجارت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وقتی ناصر حجازی در تیم‌ملی به نفع یک پرسپولیسی کنار کشید! / عکس



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,حجازی

این مطلب برای سال 55 است ونشان میدهد که ناصر حجازی به سود علی پروین برای بستن بازوبند کاپیتانی کنار کشیده است .

به گزارشورزش سه، بی تردید سابقه ناصر حجازی در تیم ملی از علی پروین بیشتر است، حجازی در سال 1348 وقتی هنوز 19 ساله نشده بود برای تیم ملی در جام سنتو 48 بازی کرد اما علی پروین در شهریور 49 یعنی قبل از 24 سالگی برای تیم ملی بازی کرد.

در سال 55، پرویز قلیچ خانی برای همیشه از تیم ملی خداحافظی کرد. او در مسابقه با تیم ملی مجارستان در اسفند 55 چنین تصمیمی گرفت و بعد از او برخی  این سؤال را مطرح کردند و گفتند ناصر حجازی بازوبند کاپیتانی را به پروین داده است، البته از حیث رسمی هم ناصر حجازی باید جایگزین قلیچ خانی می‌شده اما.

 

اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,حجازی

 

در حالی که از سال 53 بعد از خداحافظی جعفر کاشانی، ابراهیم آشتیانی و علی جباری از تیم ملی و در حالی که تنها از نسل میانه دهه 40، قلیچ خانی در میدان مانده بود، در بازی‌هایی که او  در میدان حضور نداشت علی پروین کاپیتان تیم ملی شده و در این مدت حدود 10 بار بازوبند کاپیتانی تیم ملی را  در حضور ناصر حجازی به بازو بسته بود که البته این کاپیتانی وجهه رسمی نداشته است. اولین کاپیتانی پروین برای تیم ملی در 29 آذر سال 1353 و برابر تیم ملی فوتبال چکسلواکی سابق بوده است. یعنی این که هرچند او از اسفند سال 1355 کاپیتان رسمی تیم ملی شد اما پیش از آن هم کاپیتان تیم ملی هم شده بود.

البته سن و  سال علی پروین 3 سال بزرگ‌تر از مرحوم حجازی بود  و البته  شخصیت خاص پروین هم بیشتر به کاپیتانی تیم ملی می‌آمد اگرچه ناصر حجازی برای کاپیتانی سابقه رسمی بیشتری داشت. ناصر حجازی از شهریور سال 1359 در بازی برابر امارات بعد از جدایی علی پروین از تیم ملی کاپیتان این تیم شده بود.