اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عکس: خودروی نماینده متوفی مراغه


نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی بامداد امروز در یک سانحه رانندگی در آزادراه قزوین- زنجان درگذشت.

خبرآنلاین: نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی بامداد امروز در یک سانحه رانندگی در آزادراه قزوین- زنجان درگذشت.

محمدعلی حسین زاده نماینده مجلس شورای اسلامی در این حادثه جان خود را از دست داد و سه سرنشین دیگر این خودرو که از اعضای خانواده وی بودند، مصدوم و به بیمارستان تأمین اجتماعی شهر تاکستان منتقل شدند.

عکس: خودروی نماینده متوفی مراغه


ویدیو مرتبط :
نماینده سابق مراغه سوژه 20:30

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توضیحاتی درباره نورپردازی داخلی خودروی حامل رهبر انقلاب + عکس



توضیحاتی درباره نورپردازی داخلی خودروی حامل رهبر انقلاب + عکس

 

محمد آرمند در مطلبی در وبلاگ " طعم عسل" به جوسازی ضدانقلاب در خصوص نورپردازی درون خودروی حامل رهبر انقلاب پرداخته و علت نور پردازی را تشریح كرده است:

 

نمازجمعه چهاردهم خردادماه هشتاد و نه، با اتفاقات حاشیه‌ای پشت و روی صحنه، در حرم امام خمینی(ه) برگزار شد. از این مراسم، عکسی در خبرگزاری فارس منتشر شده بود که تحلیل‌گر و کارشناس شبکه خبری بی.بی.سی فارسی را به تحلیل وا داشت. تحلیلی که با توجه عکس منتشر شده در سایت رهبری، به سرعت جای خود را در بین آن دسته از نوشته‌هایی که اساس آن با «توهم» شکل گرفته‌اند، پیدا کرد.

اما ماجرای عکس زیر و نظرات کاربران سایت بالاترین + درباره این عکس و استفاده از پروژکتور در خودروی حامل رهبر انقلاب در سفر به قم، مورد جدیدی از این نوع تحلیل‌هاست. آن‌ها معتقدند این پروژکتور برای نورانی جلوه دادن چهره ایشان است؛ آن دو سوراخی که با دستمال پرشده، داخلش اسلحه آماده‌ی شلیک است؛ افراد پشت شیشه هم از آدم‌کش‌های حوادث بعد از انتخابند؛ آن ورق تعبیه شده‌ی روی سقف (رفلکتور)، یک وسیله‌ی لامپ جدید است...

درحالی که هر آشنایی با نورپردازی و عکاسی می‌داند که وقتی نور فضای خارج از ماشین، بیشتر از داخل ماشین باشد، برای تصویر برداری از سوژه داخل ماشین، (چه فیلم‌برادر یا عکاس، داخل ماشین باشد و چه از بیرون بخواهد تصویر بگیرد) بی‌شک دچار مشکل می‌شود. و بهترین راه برای برقراری تعادل نور داخل و خارج ماشین، استفاده از نورپردازی است. نورپردازی‌ای که با استفاده از رفلکتور (ورق روی سقف) نور را به صورت متعادل و غیر موضعی به تمام سوژه می‌تاباند.

در جریان سفر ایشان به یزد در سال 86 و سفر به شیراز در سال 87 به دلیل اینکه هوای این شهرها در روز استقبال ابری بود و اختلاف نور فضای بیرون و داخل ماشین کم بود، در نتیجه تصاویر بهتری از این مراسم ثبت شد؛ عکس‌های بیرون ماشین، در این دو سفر، نسوخته و به اصطلاح، اُوِر (over) نشده است. ولی درباره قم که آٰفتاب مستقیم می‌تابید، وضوح و کیفیت عکس‌ها پایین‌تر از دو سفر قبلی بود. و اگر نورپردازی داخل ماشین انجام نشده بود، کیفیت عکس و فیلم، از این هم بدتر می‌شد.

در ایام سفر رهبر به قم، با دیدن این عکس، خوشحال شدم که به فکر حل مشکل نور افتاده‌اند و از پروژکتور و رفلکتور استفاده میشود و امیدوارم که فکری هم برای نورپردازی مراسم‌های حسینیه امام خمینی(ره) شود تا دوربین‌ها، تصاویر ایشان را با تقریبی نزدیک به واقعیت ثبت کنند.

محمد سرشار نیز در گوگل باز خود تصویری منتشر كرده كه رفع كننده شبهه است.../عصر ایران

توضیحاتی درباره نورپردازی داخلی خودروی حامل رهبر انقلاب + عکس