اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عکس: حبس پیرزن 77 ساله با پابند الکترونیک!


"نفیسه باباییقیت" پیرزن 77 ساله اهل کوجا علی ترکیه به جرم پناه دادن و کمک به تروریست های مسلح گروه پ.ک.ک از سوی دادگاه به دو سال و 1 ماه حبس در خانه محکوم شد.

عصر ایران:  "نفیسه باباییقیت" پیرزن 77 ساله اهل کوجا علی ترکیه به جرم پناه دادن و کمک به تروریست های مسلح گروه پ.ک.ک از سوی دادگاه به دو سال و 1 ماه حبس در خانه محکوم شد.

این پیر زن کرد که دو ماه است به حکم دادگاه پابندی الکترونیک به پایش بسته شده است، تنها می تواند بین ساعت 2 تا 3 بعد از ظهر از خانه اش خارج شود.



ویدیو مرتبط :
دویدن 7 ساعته پیرزن 70 ساله

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دلایل ادامه تحصیل پیرزن 65 ساله در رشته مهندسی+عکس



 

 

دلایل ادامه تحصیل پیرزن 65 ساله در رشته مهندسی+عکس

 

 

پیرترین دانشجوی زن ایران هم اکنون دانشجوی ترم اول مهندسی مدیریت و آبادانی روستاها است که در دانشگاه پیام نور درس می خواند.

 

مهر: علویه ربابه مجتهد نجفی، پیرترین دانشجوی زن کشور هم اکنون در سن 65 سالگی در دانشگاه پیام نور تحصیل می کند.

این دانشجو در دانشگاه پیام نور حسن آباد فشافویه و در ترم اول رشته مهندسی مدیریت و آبادانی روستاها تحصیل می کند.

نجفی با روحیه دانش طلبی و کمک فرزندانش پس از سالها توانسته ادامه تحصیل دهد و دارای دو فرزند دختر است که یکی از آنها پزشک و دیگری مهندس برق است.

وی نوه پسری آیت الله سید یونس اردبیلی مدظله العالی و فرزند سیدعلی مجتهد نجفی صاحب کتاب معروف "ثواب الااعمال" و اهل مشهد است.

 

دلایل ادامه تحصیل پیرزن 65 ساله در رشته مهندسی+عکس

 

 

این دانشجو که اعتقاد دارد تحصیل برایش سخت نیست و همه درسها را می فهمد، آنچه را که می خواند یاد می گیرد و به دانشش می افزاید.

 

پیرترین دانشجوی رشته مهندسی مدیریت و آبادانی روستاها درباره علت ادامه تحصیلش بر این باور است که تحصیل در همه حال خوب است. تمام شعرا، علما و آدمهای بزرگ به تحصیل تاکید می کردند.

وی درباره خودش می گوید: نزدیک 20 سالگی دیپلم و مدرک پیش دانشگاهی را در سن 50 سالگی گرفته است. چندین سال بعد مصمم شده برای ادامه تحصیل و خدمت به کشورش کسب دانش روز کند و در رشته مهندسی آبادانی روستاها دانشجو شد.

نجفی تاکید می کند که شبها حدود دو ساعت مطالعه می کند و چون مشغول کارهای منزل است بیشتر از این فرصت مطالعه ندارد...../مهر