اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عکس: حافظ ناظری در آرامگاه حافظ شیرازی


تصاویری از حافظ ناظری در آرامگاه حافظ شیرازی را مشاهده می کنید.

 
 
 
 
 صبح بخیر:
حافظ ناظری، پسر شهرام ناظری خواننده مشهور موسیقی سنتی کشورمان در آرامگاه حافظ شیراز، مهمان نشست فرهنگی بود.

عکس: حافظ ناظری در آرامگاه حافظ شیرازی

عکس: حافظ ناظری در آرامگاه حافظ شیرازی

عکس: حافظ ناظری در آرامگاه حافظ شیرازی

عکس: حافظ ناظری در آرامگاه حافظ شیرازی


ویدیو مرتبط :
آرامگاه حافظ شیرازی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازدید حسن روحانی از آرامگاه حافظ شیرازی


حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی به زیارت آرامگاه حضرت لسان الغیب حافظ شیرازی غزلسرای نامی ایران زمین شتافت.

خبرگزاری ایرنا: حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی به زیارت آرامگاه حضرت لسان الغیب حافظ شیرازی غزلسرای نامی ایران زمین شتافت.

حجت الاسلام روحانی در دفتر یادبود آرامگاه حافظ از این شاعر پارسی به نیکی یاد کرد و مشی متعالی و سیره نیکوی غزلسرای ایران زمین را ستود.

رییس جمهوری در جمع مردم شیراز نیز از حافظ شاعر قرن هشتم به نیکی یاد کرد و گفت: شهریاران سخن حافظ و سعدی در قرون میانی در شیراز رنسانس بزرگ فکری و معنوی را به وجود آوردند ، آنها نه تنها پاسدار زبان فارسی و ادب بودند بلکه درس زندگی و راه سیاست داخلی و خارجی را به ما آموختند.

روحانی دراین جمع به شعر ' با دوستان مروت با دشمنان مدارا ' از حافظ لسان الغیب اشاره کرد و گفت :با دوستان مروت خطی است که در داخل این سرزمین وجود دارد و این همان همدلی و همزبانی است.

رییس جمهوری همچنین اظهار داشت: درس اعتدال و سیاست خارجی را از حافظ آموختیم و درس محبت و همدلی را از سعدی آموختیم که گفت :بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش زیک پیکرند و ما همان راه را ادامه می دهیم و اینجا سرزمین احمد بن موسی (ع)و سعدی و حافظ و ادب و فرهنگ و همه زیبایی هاست.

دکتر روحانی اضافه کرد:حافظ به ما نشان داد دین با ریا جفت نمی شود و سعدی به ما یاد داد که دولت و راه دولتمردان با ظلم جفت نمی شود و ما امروز همان راه و مسیر را ادامه خواهیم داد و بی جهت نیست که گفته اند خوشا شیراز و وضع بی مثالش و از هر نظر شیراز بی نظیر و برترین است.