اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عکس حاشیه ساز بازیگر تُرک


پس از سفر چندساعتۀ یک هنرپیشه ترکیه‌ای به کویت، فعالان در شبکه های اجتماعی تأکید کردند که این سفر برای عکس گرفتن با نوه یکی از خانواده های ثروتمند انجام شده است.

جام جم: پس از سفر چندساعتۀ یک هنرپیشه ترکیه‌ای به کویت، فعالان در شبکه های اجتماعی تأکید کردند که این سفر برای عکس گرفتن با نوه یکی از خانواده های ثروتمند انجام شده است.

عکس بسیار پرهزینه با هنرپیشۀ ترکیه‌ای

 در پی سفر بسیار کوتاه "بوراک اوزچیویت" به کویت، کابران شبکه های اجتماعی در این کشور تأکید کردند که او نیم میلیون دینار کویت در مقابل عکس گرفتن با نوه یکی از خانواده‌های ثروتمند این کشور دریافت کرده است.

پس از سفر بوراک، "روان بن حسین" از فعالان مشهور کویتی در "اسنپ شات" عکسی را از خودش با این هنرپیشه ترکیه‌ای در حال غذا خوردن منتشر کرد. وی به دلیل این سفر بوراک اشاره‌ای نکرد.

با این حال یکی از روزنامه‌های ترکیه‌ای اعلام کرد که بوراک برای دیدار با یکی از طرفداران خود به کویت سفر کرده است.

سایتهای هنری "الفن" نیز مدعی شده است که بوراک برای حضور در جلسه تصویر برداری تبلیغاتی یک شرکت مخابراتی به کویت سفر کرده، و این تبلیغات در ماه رمضان پخش خواهد شد.

عکس بسیار پرهزینه با هنرپیشۀ ترکیه‌ای

عکس بسیار پرهزینه با هنرپیشۀ ترکیه‌ای


ویدیو مرتبط :
مصاحبه شاد و دیدنی با شبنم فرشادجو،بازیگر در حاشیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حاشیه‌های تازه پروژه میلیونی «آستان قدس» و بازیگر زن جوان + عکس



اخبارفرهنگی هنری  ,  بازیگر زن جوان

جواد سلیمی: برای برخی تظاهر به اعتقادات مذهبی صرفا کانالی است برای استفاده از رانتهای فراوان مادی.

پرداختن به امور فرهنگی از دیرباز در ردیف فعالیتهای سازمانهایی قرار داشته که مستقیم یا غیرمستقیم از بودجه های دولتی ارتزاق می کنند و در این مسیر هرچند به ندرت فعالیت‌های مفیدی هم صورت گرفته اما از آنجایی که معمولا پرداختن به امور فرهنگی بیشتر مجالی بوده برای دریافت بودجه چنان که باید این فعالیتهای فرهنگی عایدی چندانی را نصیب حوزه‌های مختلف فرهنگی ما نکرده است.

مشکل اصلی در این مسیر همان نگاه غیرکارشناسانه ای است که مسئولان چنین سازمان‌هایی به فعالیت‌های فرهنگی دارند یعنی نه تنها خود داده زیادی درباره فعالیت های مفید فرهنگی ندارند که گاه استفاده از آدمهای غیرمتخصص در مسیر تحقق پروژه های فرهنگی شان اتفاقاتی را رقم می زند که هم تعجب آور است و هم مایوس کننده.

در یکی از تازه ترین موارد این چنینی یک کارگردان جوان سینما به نام جواد سلیمی در مسیر تولید پروژه ای سینمایی با عنوان «راس ساعت هشت» که ادای دین خودش بوده به امام رضا(ع) گرفتار یکی از همین کارناشناسی‌های ارگانی شده است. ماجرا از این قرار است که سلیمی بعد از آشنایی با یک تهیه کننده به نام سحر ریحانی متن فیلمنامه «راس ساعت هشت» را در اختیار وی گذاشته و او نیز بعد از تایید مقامات فرهنگی آستان قدس، از سلیمی می خواهد پیش تولید کار را آغاز کند.
مطلب زیر روایت جواد سلیمی از ماجرای «راس ساعت هشت» است.

خانوادگی کردن یک پروژه
اولین گام از پیش تولید این فیلم پروسه خانوادگی کردن پروژه است که جلب نظر می کند. سحر ریحانی پسرخاله خود فرزاد نشاط را به عنوان مدیر تولید معرفی کرده و از همین جاست که خشت کج دیواری گذاشته می شود که نه تنها به ثریا نمی رسد که زودتر از حد تصور فرو میریزد.

کار تولید با حضور نشاط آغاز شده اما یک روز مانده به 26 مهرماه یعنی زمان آغاز فیلمبرداری فرزاد نشاط کار را تعلیق می کند. دو ماه بعد از این اتفاق سحر ریحانی شخصا از سلیمی می خواهد کار را شروع کند و سلیمی هم بعد از قطعی شدن حضور بازیگرانی مانند فرخ نعمتی، ایرج نوذری و رضا بابک و البته یک بازیگر آمریکایی به نام «ملیسا جین کارتر» در تاریخ 20 دی امسال کار را کلید زده اما بعد از سه روز از آغاز فیلمبرداری بار دیگر کار متوقف می شود البته این بار خودِ ریحانی است که کار را تعطیل می کند و در نهایت به دلیل عدم رضایت از کیفیت راش‌های گرفته شده نتیجه گرفته می شود که فیلمبرداری مجددا از ابتدا آغاز شود.

اخبارفرهنگی هنری  ,  بازیگر زن جوان

عکسی از «سحر ریحانی»

اما در آستانه فیلمبرداری مجدد و بدون ارائه هر گونه دلیل منطقی سلیمی از کار خود برکنار شده و به جایش یکی از رفقای نزدیک سحر ریحانی به نام فربد نامور آزاد به عنوان کارگردان انتخاب می شود. جالبتر اینکه بدون گرفتن رضایت از سلیمی فیلمنامه او توسط نامور آزاد کارگردانی شده و به انتها می رسد!

حسن نیتم را به بارگاه امام رضا(ع) نشان دادم
جواد سلیمی کارگردان جوان این کار درباره چگونگی پیش آمده این رخدادهای عجیب و غریب می گوید:«من از همان ابتدا حسن نیتم را نه به خانم ریحانی که به بارگاه آستان قدس رضوی نشان داده و با انعقاد قراردادی سفید که بنا بود دستمزد من براساس کیفیت محصول نهایی ارائه شود به کار پیوستم اما اتفاقات عجیب و غیرمنتظره ای که در این مسیر پیش آمد به من ثابت کرد هنوز که هنوز است برای برخی تظاهر به اعتقادات مذهبی صرفا کانالی است برای استفاده از رانتهای فراوان مادی.»

ورود یک پسر جوان به پروژه
سلیمی درباره چگونگی محول شدن فیلمش به کارگردانی به نام فرید نامور آزاد هم می افزاید:«بی ثباتی در تصمیمات سحر ریحانی باعث می شد گاه و بیگاه در پروسه تولید کار وقفه پیش آید و در همین حین بود که به ناگاه پسری جوان به نام فرید نامورآزاد پایش به دفتر خانم ریحانی باز شد.

اولین اثر حضور این پسر در دفتر ریحانی آن بود که ابراهیم ابراهیمیان کارگردان دیگری که همزمان در دفتر این خانم مشغول تولید فیلمی با عنوان «پیاده در مه» بود از سمتش برکنار شده و نامورآزاد کارگردانی پروژه او را برعهده گرفت. چندی بعد پروژه من هم به سرنوشت پروژه ابراهیمیان منجر شد یعنی فیلمنامه ای که برای خط به خط آن با جان و دل وقت گذاشته بودم در دستان نامورآزاد قرار گرفت! چرایش را نمی دانم. این موضوع را خانم ریحانی باید پاسخ دهند و البته مقامات مافوق او در آستان قدس!»

اگر پروژه از من گرفته می شد و به آدمی کاربلد سپرده می شد ایرادی نداشت
جواد سلیمی درباره میزان آگاهی اش از نتیجه پروژه «راس ساعت هشت» هم می گوید:« فیلمنامه من با دخل و تصرف بسیار و تحریفهای فراوان به دست کسانی ساخته شد که مورد لطف و عنایت ویژه خانم ریحانی بودند و نه کاردان تر از من! همین است که دلم را می سوزاند. اگر پروژه از من گرفته می شد و به آدمی کاربلد سپرده می شد ایرادی نداشت اما فیلمنامه به آدمی سپرده شده که هیچ سابقه ای در فیلمسازی نداشت!»

برای احقاق حقم تا انتهای مسیر می روم
سلیمی در پایان گفته هایش درباره نقش آستان قدس در بروز این معضلات می افزاید:«اگر مسئولان آستان قدس بدانند سحر ریحانی زیر سایه حمایت آستان قدس رضوی و مقامات ارشدش، چه ناعدالتی هایی بر من و همکارانم روا داشتند مطمئنا موضعی متفاوت تر از آنچه تاکنون دیده ایم می گرفتند. با این حال من پا پس نمی کشم و برای احقاق حقم تا انتهای مسیر می روم چراکه بر سر تحقق این پروژه نذر کرده بودم.»
منبع: inn.ir