اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عکس: تولید تلفن هوشمند انعطاف پذیر


تلفن هوشمند انعطاف‌پذیر یکی از گجت‌هایی است که از چند سال پیش شرکت‌های مختلف برای ساخت و تجاری کردن آن تلاش می‌کنند. سامسونگ یکی از شرکت‌هایی است که مانور تبلیغاتی زیادی روی این قضیه داده است.

zoomit.ir - مهدی زارع: تلفن هوشمند انعطاف‌پذیر یکی از گجت‌هایی است که از چند سال پیش شرکت‌های مختلف برای ساخت و تجاری کردن آن تلاش می‌کنند. سامسونگ یکی از شرکت‌هایی است که مانور تبلیغاتی زیادی روی این قضیه داده است. اما یک شرکت چینی در این رقابت از سامسونگ پیشی گرفته و اولین تلفن هوشمند انعطاف‌پذیر را تولید کرده است.

تلفن هوشمند انعطاف پذیر توسط کمپانی چینی تولید شد

پس از معرفی پنل‌های انعطاف‌پذیر OLED، شرکت‌های زیادی برای ساخت گوشی‌های هوشمند انعطاف‌پذیر تلاش کرده‌اند و در پی آن بوده‌اند که از این امکان جدید در طراحی‌های خود استفاده کنند. سامسونگ یکی از شرکت‌های بزرگی است که تصور می‌شد می‌تواند اولین گوشی هوشمند را با استفاده از این پنل‌ها تولید کند. اما این شرکت تنها به انتشار پتنت‌هایی در این مورد بسنده کرده و هنوز دست به تولید انبوه این نوع از تلفن هوشمند نزده است.

شرکت چینی Interim که کمتر کسی نامی از آن شنیده است، یکی از تولیدکنندگان گوشی تلفن همراه است که اخیرا در نمایشگاهی در شهر چونگ کینگ در غرب چین، از اولین تلفن همراه هوشمند انعطاف‌پذیر خود رونمایی کرده است. گفته می‌شود پنل صفحه‌نمایش این گوشی از جنس ماده‌ی انعطاف‌پذیر گرافن (Graphene) است. نمایش چنین گجتی در این نمایشگاه، بسیاری از بازدیدکنندگان را به سمت غرفه‌ی شرکت اینتریم جذب کرده است.

همان‌طور که در تصاویر مشخص است، این گوشی که به سیستم‌عامل اندروید مجهز است، در حالت خمیده به راحتی کار می‌کند و به دور مچ کاربر پیچیده شده است. البته کیفیت تصاویر آن بسیار پایین است. اگرچه، نیاز به چنین دستگاه‌هایی هنوز در بازار احساس نمی‌شود، اما چنین پیشرفت‌هایی، می‌توانند مراحل جدیدی در عصر تکنولوژی را رقم بزنند. با ورود پنل‌های انعطاف‌پذیر OLED در کنار پنل‌های گرافن به بازار، محدودیت‌های قبلی برای طراحان محصولات از بین می‌رود و آنها می‌توانند طرح‌های جدیدی برای گجت‌ها ایجاد کنند. در دورانی که اکثر گوشی‌های و گجت‌ها، طراحی‌های مشابه و تکراری دارند، چنین پیشرفت‌هایی می‌تواند نوید دورانی تازه در طراحی را بدهد.

شاید این دستگاه ارائه شده به تولید انبوده نرسد و ارائه‌ی آن توسط این شرکت چینی تنها به واقعه‌ای تاریخی در عصر فناوری تبدیل شود. باید منتظر باشیم تا شرکت‌های بزرگ برای تولید چنین محصولاتی اقدام کنند و با مانورهای تبلیغاتی خود کاربران را برای خرید آنها ترغیب کنند. تنها در آن زمان است که می‌توانیم در مورد مفید بودن یا نبودن چنین اختراعاتی نتیجه‌گیری کنیم.

تلفن هوشمند انعطاف پذیر توسط کمپانی چینی تولید شد

تلفن هوشمند انعطاف پذیر توسط کمپانی چینی تولید شد

تلفن هوشمند انعطاف پذیر توسط کمپانی چینی تولید شد


ویدیو مرتبط :
فناوری های جدید تلفن و تبلت های انعطاف پذیر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیامکها و تماسهای بی پاسخ را بو کنید/ گجت تولید بوهای دلپذیر برای تلفن هوشمند



سیستم عامل اندروید ,تولید بوهای دلپذیر برای تلفن هوشمند

پیامکها و تماسهای بی پاسخ را بو کنید/ گجت تولید بوهای دلپذیر برای تلفن هوشمند

یک شرکت ژاپنی قطعه جانبی برای تلفنهای هوشمند ساخته است که هنگام دریافت پیامک، نامه الکترونیکی و یا تماس بی پاسخ کاربر خود می تواند بوهای مختلفی را از نارگیل گرفته تا کاری و سیب و نعنا استشمام کند.

 قطعه جانبی سنتی (Scentee) هم با دستگاه های دارای سیستم عامل اندروید کار می کند و هم با آی فون و هنگامی که تلفن می خواهد توجه شما را به یک اطلاعیه از جمله پیامک، نامه الکترونیک، به روز شدن شبکه های اجتماعی یا تماس بی پاسخ جلب کند بویی دلپذیر به مشام شما می رسد.

این قطعه جانبی تلفن هوشمند به بینی شما این امکان را می دهد تا بداند چه زمانی یک پیام جدید دریافت کرده اید.

 

سیستم عامل اندروید ,تولید بوهای دلپذیر برای تلفن هوشمند


کاربر این قطعه می تواند بو و عطر مورد علاقه خود را انتخاب کند و به این بو کارکردهای خاصی بدهد، به عنوان مثال وقتی که کاربر یک نامه الکترونیکی دریافت می کند می تواند عطر یک قهوه را استشمام کند و هنگامی که یک پیامک دریافت کرده رایحه نعنا به مشام وی می رسد. کاربر همچنین می تواند رایحه ای را که می خواهد صبح به واسطه آن از خواب بیدار شود را برای زنگ هشدار تلفن خود تنظیم کند.

 

سیستم عامل اندروید ,تولید بوهای دلپذیر برای تلفن هوشمند


این دستگاه کوچک و گرد به سوکت هدفون وصل شده و دربرگیرنده نور ال ایی دی است که رنگ با یک اپلیکیشن رایگان قابل تنظیم است.

بوها و عطرهای مختلف این گجت از گل سرخ، یاس، سیب، بوهایی چون ادویه کاری، سوپ ذرت، قهوه و شیرینی دارچینی متنوع است.

این دستگاه از روز 15 نوامبر با قیمت 35 دلار وارد بازار می شود./مهر