اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عکس / تجمع اعتراض به اسید پاشی در دانشگاه امیرکبیر



 اخباراجتماعی -  عکس / تجمع اعتراض به اسید پاشی در دانشگاه امیرکبیر

 تعدادی از دانشجویان روز شنبه در دانشگاه امیرکبیر تهران به چند مورد اسید پاشی در اصفهان، تجمع کردند.

اخبار,اخباراجتماعی,تجمع اعتراض به اسید پاشی در دانشگاه امیرکبیر

 

اخبار,اخباراجتماعی,تجمع اعتراض به اسید پاشی در دانشگاه امیرکبیر

 

اخبار,اخباراجتماعی,تجمع اعتراض به اسید پاشی در دانشگاه امیرکبیر

 

اخبار,اخباراجتماعی,تجمع اعتراض به اسید پاشی در دانشگاه امیرکبیر

اخبار اجتماعی  - انصاف نیوز


ویدیو مرتبط :
اعتراض مقابل عمل اسید پاشی در اصفهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تجمع دانشجویان علامه در اعتراض به اسید پاشی (+عکس)



اخبار اجتماعی - تجمع دانشجویان علامه در اعتراض به اسید پاشی (+عکس)

جمعی از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی روز یکشنبه در حمایت از قربانیان اسید پاشی  تجمع اعتراضی برگزار کردند.

به گزارش  انصاف نیوز، دانشجویان با در دست داشتن  عکس‌هایی از قربانیان  و پلاکاردهایی در تقبیح و رد  خشونت و اسید پاشی‌های اخیر، خواستار پیگیری وضعیت قربانیان این فاجعه‌ی ضد انسانی از جانب دولت شدند.

این تجمع با حضور جمعی از دانشجویان دانشگاه علامه در دانشکده‌ی علوم اجتماعی برگزار شد و شرکت کنندگان در آن به ایراد نظرات و مواضع خود در قبال این اتفاقات پرداختند. از جمله مسایل و دغدغه‌های مطرح شده، بررسی، پیگیری و ساختار شناسی ریشه‌های این وقایع ناگوار بود که از سوی یکی از دانشجویان اینچنین ابراز شد:
"کوته نگری خواهد بود اگر صرفا خواهان رهگیری افراد و پیگیری پرونده‌های قضایی‌شان باشیم و ضرورت اهتمام جدی در مسیر اصلاح ساختارها و فوریت برخورد قاطع با کژسازه‌های درون زای اجتماعی را نادیده انگاریم.


سلامت حیات مدنی، اینک بیش از هر زمان دیگری به جا اندازی یک انسانیت از یاد رفته در سلوک یکان یکان شهروندان وابسته است.


ما به زبانی ملایم، بیانی خرد خیز، ساختاری مهرورز، نگاهی منشور وار، باورهایی انعطاف پذیر و ظرفیت هایی فراخ نیازمندیم"

همچنین مطالبه ی طیف دیگری از دانشجویان شرکت کننده لزوم شفاف سازی در مورد جزییات این حوادث از سوی مقامات و ارگان های مسوول بود:
"با وجود شایعات مطرح پیرامون فاجعه‌ی اسید پاشی، جامعه نیاز به اطلاع از جوانب این حادثه واگاهی از اقدامات لحظه به لحظه‌ی دولت و سازمان های مسوول برای مرهم گذاشتن بر جراحات ناشی از این جنایات هولناک دارد.


تلخی مضاعف است اگر مسوولین به جای اطلاع رسانی صادقانه و صریح در مورد جوانب مختلف حادثه و شرح پیشرفت‌های خود برای دستگیری مرتکب یا مرتکبین این جنایت، از افکار عمومی توقع آداشته باشند ادعاهایشان را بپذیرند به طرفت العینی ارام شوند.


عجیب این که مسوولین محترم به جای اطلاع رسانی در مورد جنایتکار یا جنایتکاران در مورد دستگیری و برخورد با شایعه سازان اطلاع رسانی می کنند".

این تجمع در پایان با خواندن بیانیه ای خاتمه یافت. در بخش‌هایی از این بیانیه ضمن دفاع از آزادی و امنیت زنان، تاکید شده است که:
"اینبار فقط زنان قربانی نفرت پاشی جاهلان نیستند، بلکه همه‌ی اقشار آزاده و روشن روان این مرز و بوم محکم و استوار ایستاده‌اند تا به کژ اندیشی و خشونت نه بگویند و دست در دست اعتراض خویش را پای بکوبند".

همچنین در ادامه با اشاره به وظیفه‌ی حمایتی دولت در قبال قربانیان آمده است:
در آخر اینکه پیگیر وضعیت درمانی، روحی و اجتماعی قربانیان و وظایف حمایتی بدیهی و مسلمی که بر گردن دولت در این باره قرار دارد، هستیم و با نهایت جدیت و وسواس دقت داریم تا دولت از این وظیفه‌ی بدیهی خویش در پرداخت تمام و کمال هزینه‌های درمانی بازگرداندن سلامت و طراوت این قربانیان عدول نکند.

 

اخبار,اخبار اجتماعی , اسید پاشی

 اخبار اجتماعی - انصاف نیوز