اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عکس: بیعت گوگل با «سلمان بن عبدالعزیز»


جستجوگر گوگل در واکنشی سریع نسبت به جانشینی سلمان بن عبدالعزیز برادر ملک عبدالله، خیابانی را که به نام امیر سلمان بود به "ملک سلمان" تغییر داد.

پایگاه خبری العالم: شب گذشته و چند ساعت بعد از اعلام بیعت با سلمان بن عبدالعزیز به عنوان پادشاه جدید عربستان؛ نقشه های گوگل، نام خیابانی در ریاض را که پیش از این به نام امیر سلمان بود به دو زبان عربی و انگلیسی به "ملک سلمان" تغییر دادند.

عکس: بیعت گوگل با «سلمان بن عبدالعزیز»


ویدیو مرتبط :
بیعت با سلمان بن عبدالعزیز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیعت با «ملک سلمان بن عبدالعزیز» +عکس


امیر سلمان ۷۹ ساله که بامداد جمعه در مرگ ملک عبدالله پادشاه عربستان شد شب گذشته از شاهزادگان بیعت گرفت.

ابنا: سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی، شاهزاده مقرن بن عبدالعزیز ولیعهد و شاهزاده محمد بن نایف ولی ولیعهد، شامگاه جمعه پس از نماز عشاء، پذیرای بیعت شیخ عبدالعزیز آل الشیخ مفتی اعظم، شاهزادگان و شهروندان در کاخ پادشاهی در ریاض شدند.

ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه ۹۱ ساله عربستان پس از سه هفته بستری شدن در بیمارستان سرانجام روز جمعه تسلیم مرگ شد.

روزنامه رای الیوم چاپ لندن اعلام کرد: برای انتقال آرام قدرت، وفات پادشاه عربستان حداقل سه روز با تاخیر اعلام شد.

این روزنامه نگرانی از به قدرت رسیدن امیر متعب فرزند ملک عبدالله را از مهم‌ترین دلایل این تاخیر عنوان کرد.

دوران ملک عبدالله نیز به پایان رسید و سرنوشت خاندان آل سعود وارد دوران سرنوشت‌سازی شد. اکنون «سلمان» به عنوان پادشاه جدید سکان کشوری را در دست گرفته است که با چالش‌های گوناگونی روبه‌رو است.

دربار عربستان بامداد جمعه در حالی خبر مرگ ملک عبدالله را اعلام کرد که همزمان طی بیانیه‌ای افزود: شاهزاده سلمان بن عبدالعزیز آل سعود براساس قانون اساسی به عنوان پادشاه عربستان مورد بیعت قرار گرفت و پس از این بیعت براساس بند دوم فرمان پادشاهی، شاهزاده مقرن بن عبدالعزیز آل سعود را به عنوان ولیعهد معرفی کرد.

بیعت با ملک سلمان، شاهزاده مقرن و محمد بن نایف به عنوان ولیعهد در کاخ پادشاهی در ریاض برگزار شد.

براساس انتصاب جدید سلمان، خالد بن عبدالعزیز التویجری از سمت ریاست دیوان پادشاهی برکنار و به جای وی محمد بن سلمان که به عنوان وزیر دفاع انتخاب شده بود، جانشین وی شد. همچنین، متعب بن عبدالله نیز از منصب ریاست گارد پادشاهی کنار گذاشته شده و به جای وی حمد بن محمد العوهلی به این مقام منصوب شد‎‎.

در انتصاب‌های جدید محمد بن نایف وزیر کشور، به عنوان جانشین ولیعهد و معاون دوم شورای وزیران عربستان انتخاب شده است. این اولین بار است که جانشین ولیعهد خارج از فرزندان عبدالعزیز بنیانگذار عربستان سعودی انتخاب می‌شود. با این انتخاب جانشینی به نسل سوم منتقل شده است.

بر اساس عزل و نصب‌های جدید، تمامی اعضای شورای وزیران از جمله سعودالفیصل وزیر خارجه در مناصب خود ابقا شدند.

گفتنی است پادشاه جدید عربستان در نخستین سخنرانی خود خواستار وحدت میان کشورهای عربی شد.

بیعت با شاه جدید عربستان/تصاویر

بیعت با شاه جدید عربستان/تصاویر


بیعت با شاه جدید عربستان/تصاویر

بیعت با شاه جدید عربستان/تصاویر

بیعت با شاه جدید عربستان/تصاویر