اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عکس: بازداشت جاعلان عدم خلافی در تهران


دستگیری دو جاعل کلاهبردار که در قبال دریافت وجه، اقدام به جعل برگه های عدم خلافی برای ترخیص خودروهای توقیفی می کردند. عصرایران: دستگیری دو جاعل کلاهبردار که در قبال دریافت وجه، اقدام به جعل برگه های عدم خلافی برای ترخیص خودروهای توقیفی می کردند.

دستگیری جاعلان عدم خلافی در تهران (عکس)

دستگیری جاعلان عدم خلافی در تهران (عکس)

دستگیری جاعلان عدم خلافی در تهران (عکس)

دستگیری جاعلان عدم خلافی در تهران (عکس)

دستگیری جاعلان عدم خلافی در تهران (عکس)

دستگیری جاعلان عدم خلافی در تهران (عکس)


ویدیو مرتبط :
بازداشت 101 سارق بنام در تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زورگیران خشن تهران بازداشت شدند (+عکس)



اخبار حوادث - زورگیران خشن تهران بازداشت شدند (+عکس)

معاونت مبارزه با سرقت‌های پلیس آگاهی تهران بزرگ از مردم خواست تا سارقان زورگیر را شناسایی کنند.

 در تاریخ بیست و هشتم خرداد ماه سال جاری فردی با مراجعه به کلانتری 103 گاندی به مأموران اعلام کرد که در حین تردد در خیابان ولی عصر – روبروی پارک ملت، گردنبند وی توسط سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت مورد سرقت قرار گرفته است و با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت به شیوه گردنبندقاپی و به دستور شعبه پنجم دادیاری دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در اداره هجدهم، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در گذرگاه عابر پیاده، مسیر جنوب به شمال خیابان ولی عصر روبروی پارک ملت در حال تردد بودم که ناگهان متوجه شدم فردی از پشت سر اقدام به کشیدن و پاره کردن رشته زنجیر کرد و به سرعت به سمت خط ویژه اتوبوس شروع به دویدن کرد. چند ثانیه‌ای بیشتر طول نکشید که متوجه سرقت شوم اما این شخص که فردی جوان و حدودا 20 ساله بود، سوار یک دستگاه موتروسیکلت طرح هوندا 125 شد و به سرعت از محل متواری شد.

اخبار ,اخبار حوادث ,زورگیری

 
مالباخته در ادامه اظهاراتش و با ارائه تصویر ضبط شده توسط گوشی تلفن همراه یکی از شهروندان به کارآگاهان گفت: با وجود آنکه شخصا نتوانستم هیچ‌گونه واکنشی در برابر سارقین از خود نشان دهم، اما یکی از شهروندان که در ایستگاه اتوبوس استاده بود، توانست تا از صحنه متواری شدن سارق تصویری تهیه کند که فیلم را در اختیار من قرار داد.

با بهره‌گیری از تصویر بدست آمده از صحنه سرقت، کارآگاهان اداره هجدهم موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه‌دار این اداره به نام «غلام» (22 ساله) شدند که دارای سوابق متعدد کیف قاپی، گردنبندقاپی و موبایل قاپی (سرقت گوشی تلفن همراه) در اداره هجدهم بوده و به تازگی در تاریخ بیست و ششم خرداد ماه سال جاری از زندان آزاد و مجددا سرقت‌های خود را از سر گرفته است.

با شناسایی «غلام» و با بهره‌گیری از بانک اطلاعاتی مجرمان سابقه‌دار، آخرین مخفی‌گاه وی در منطقه اتابک شناسایی و دستگیر شد. «غلام» که پس از مواجه حضوری با مالباخته و مشاهده تصویر فرار از محل سرقت چاره‌ای جز اعتراف نداشت، صراحتا به سرقت گردنبند از مالباخته و همچنین دهها سرقت‌های مشابه گردنبندقاپی، سرقت گوشی‌های تلفن همراه و کیف‌قاپی اعتراف و اسامی همدستان خود به نام‌های «محمدرضا. الف»، «محمد. ر» و «فرشید. د» را نیز معرفی کرد.

با شناسایی دیگر اعضای این گروه از سارقین، کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی با شناسایی مخفیگاه دو متهم دیگر این پرونده به نام‌های «محمد» و «فرشید» در منطقه شوش، این دو متهم را نیز در همان تاریخ بیست و چهارم آذرماه سال جاری شناسایی، دستگیر و به اداره هجدهم منتقل کردند.

با توجه به اعترافات متهمان و بهره‌گیری از سیستم جامع پلیس، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که عضو چهارم این گروه از سارقین به نام «محمدرضا. الف»، در ساعت 16:50 در تاریخ یازدهم آذرماه سال جاری و طی یک تعقیب و گریز همراه با تیراندازی در خیابان قائم مقام فراهانی، توسط مأموران گشت کلانتری 105 سنایی دستگیر و در همان بازرسی اولیه از وی تعداد هشت دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه (برابر اعترافات اولیه متهم) کشف شده که بلافاصله هماهنگی‌های لازم انجام و این متهم نیز در اختیار اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

در ادامه اعترافات صریح متهمان به دهها فقره سرقت در سطح شهر تهران، «محمدرضا. الف» پس از انتقال به اداره هجدهم و در خصوص روز دستگیری‌اش به کارآگاهان گفت: در تاریخ یازدهم آذرماه سال جاری با گروه دیگری از سارقین به نام‌های «رامین. س»، «حامد. س»، «حمیدرضا . ب»، «علی. ف» شروع به سرقت گوشی‌های تلفن همراه کرده و تنها در فاصله خیابان گاندی تا میدان هفت تیر، هشت دستگاه گوشی تلفن همراه مدل بالا را سرقت کردیم که تمامی گوشی‌های تلفن همراه نزد من بود، در خیابان قائم مقام، با سه دستگاه موتورسیکلت ایستاده بودیم که ناگهان گشت کلانتری به ما مشکوک شد. همگی اقدام به فرار کردیم اما مأموران با تیراندازی مرا دستگیر و تمامی گوشی‌های مسروقه را نیز توقیف کردند.

با توجه به اعترافات بدست آمده از اعضای اولین گروه از سارقین، کارآگاهان با بهره‌گیری از بانک اطلاعات مجرمین و اطلاعات بدست آمده در خصوص محل‌های تردد اعضای دومین گروه سارقین در مناطق شوش، قرچک و مولوی، اعضای این گروه از سارقین را نیز دستگیر و به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.

سرهنگ کارآگاه علی غیاثوند، معاون مبارزه با سرقت‌های پلیس آگاهی تهران بزرگ، در ادامه اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح متهمان به دهها فقره سرقت در مناطق مختلف شهر تهران، دهها منطقه محل فعالیت این گروه از سارقین در مناطق مختلف شهر تهران بویژه در قائم مقام فراهانی، گاندی، شریعتی، سهروردی، عباس‌آباد، مطهری، هفت تیر، پاسداران، بهار شیراز، سپهبد قرنی، فردوسی، ولیعصر، تهرانپارس، کارگر، آزادی، 17 شهریور، ابوسعید، بهارستان، انقلاب و ... شناسایی و در بررسی پرونده شکات نیز تاکنون دهها مالباخته شناسایی و پس از مواجهه حضوری با متهمان موفق به شناسایی آنها شدند. از جمله یکی از مالباختگان که در حین مقاومت در برابر متهمان در ساعت 21:30 و در تاریخ بیستم مهرماه سال جاری توسط احدی از آنها به نام «رامین. س» و در خیابان پاسداران از ناحیه سینه مورد اصابت چاقو قرار گرفته و به علت شدت ضربه وارد شده به ناحیه قلب مورد عمل جراحی قرار گرفته است.

وی در پایان گفت: با توجه به تعدد سرقت‌های انجام شده از سوی متهمان و شناسایی آنها از سوی دهها مالباخته و احتمال سرقت‌های مشابه، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر متهمان از سوی قاضی پرونده صادر شده است؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگان احتمالی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می‌شود تا برای طرح و پیگیری شکایات خود به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.
اخبار حوادث - ایسنا