اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عکس: اجتماع 20 میلیونی زائران در کربلا


میلیون‌ها زائر هم اکنون در کربلا حضور دارند و خیابان‌های بین‌الحرمین و اطراف آن، مملو از دلداگان حسینی است.

ایسنا: آخرین گزارش خبرنگار اعزامی ما از کربلا از «نمایی کوچک از اجتماع میلیونی زائران در کربلا» حکایت دارد.

میلیون‌ها زائر هم اکنون در کربلا حضور دارند و خیابان‌های بین‌الحرمین و اطراف آن، مملو از دلداگان حسینی است.

ورودی بانوان حرم مطهر آقا ابوالفضل(ع) از امروز 20 آذر ماه بسته شده است تا حرم برای مراسم اربعین آماده شود.

عکس: اجتماع 20 میلیونی زائران در کربلا

رفت و آمد به سختی در کربلا انجام می‌شود، چرا که جمعیت از پیش‌بینی‌ها هم گذشته است؛ مسوولان عراق که قبلا پیش‌بینی کرده بودند 17 میلیون زائر در گردهمایی بزرگ اربعین شرکت می‌کنند، اکنون تخمین زده‌اند، جمعیتی که روانه شهر کربلا شده به 20 میلیون زائر می‌رسد.

البته ، رفته رفته، این جمعیت در کربلا درحال افزایش است، ازدحام زائران در شهر به حدی است که مدت زمان رسیدن به حرم‌ها چند برابر شده است. بیشتر اقامتگاه‌ها و موکب‌هایی که برای اقامت زائران در نظر گرفته شده‌اند، هیچ جای خالی برای اسکان ندارند و همان طور که در خبرهای قبلی گزارش‌ شد، برخی زائران فقط با یک پتو در کنار خیابان سکنی گزیده‌اند.

عکس: اجتماع 20 میلیونی زائران در کربلا

عکس: اجتماع 20 میلیونی زائران در کربلا

صبح امروز هم گزارش شد: شاید کسی باور نمی‌کرد چنین جمعیتی اربعین امسال روانه کربلا شود؛ در شهرهای کربلا و نجف که هر سال پذیرای زائران اربعین هستند، به سختی جایی برای خواب پیدا می‌شود. خیلی‌ها این را می‌دانند، اما باز هم آمده‌اند؛ آنان دل سپرده‌اند. جمعیت هلال احمر ایران چادرهایی را برای اسکان زائران اختصاص داده است و پایگاه‌های اورژانس را در مرزهای ایران و عراق و مسیر حرکت زائران از نجف تا کربلا مستقر کرده است. سازمان حج شش موکب و ستادبازسازی عتبات عالیات عراق در ایران نیز 9 موکب را در شهرهای کربلا و نجف و مسیر حرکت زائران پیاده رو برپا کرده‌اند. با این حال ازدحام جمعیت مشتاقان حسینی به حدی است که محل استقرار عوامل ستادی ایران در کربلا و نجف نیز خوابگاه زائران شده است. ستاد بازسازی عتبات عالیات عراق که درحال ساخت بیمارستان امام زین‌العابدین (ع) در شهر کربلا است این روزها این محل را برای استراحت زائران اختصاص داده است، حتی در محوطه این بیمارستان که مراحل آماده سازی و تجهیز آن هنوز کامل نشده، چادرهایی برپا شده که آن‌ها هم به اسکان زائران ایرانی اختصاص داده شده است. اطراف حرم‌های امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل(ع) نیز جای سوزن انداختن نیست، جمعیت زیادی همان حوالی شب و روز خود را فقط روی یک زیرانداز می‌گذرانند. سرداب حرم امام حسین (ع) و طبقه بالای حرم نیز محلی برای استراحت زائران شده است. تردد از مسیر بین‌الحرمین برای دسترسی به حرم‌ها نیز به خاطر اسکان زائران به دشواری انجام می‌شود. تمام موکب‌های نزدیک حرم‌ها مملو از جمعیتی است که روزها پیاده آمده‌اند تا به این اجتماع بزرگ بپیوندند. پشت «تل زینبیه» که مسافت اندکی تا حرم امام حسین(ع) دارد، تا چشم کار می‌کند زائر نشسته، این یک موکب بدون سقف است که از سوی تولیت حرم ها ایجاد شده و هر روز با توزیع وعده‌های غذایی از زائران اسکان یافته در آن پذیرایی می کنند. در بین آن ها جمع زیادی از زائران ایرانی نیز حضور دارند. بلندگویی هم در این محوطه نصب شده که به زبان عربی سخنرانی و روضه پخش می‌کند.

ستاد بازسازی عتبات عالیات عراق در ایران هم همان جا یک موکب دارد که هر روز غذای ایرانی در میان زائران توزیع می کند. خلاصه تا چشم کار می کند زائر است و زائر که هر محلی را برای اسکان چند روزه تا اربعین انتخاب کرده اند. حال فرقی نمی کند کنار خیابان باشد، یا نزدیک و داخل حرم و یا در راهروی هتل ها و یا اتاق های خالی بیمارستان کامل نشده، روی یک پتو یا حتی کارتن های مقوایی و یا حتی زمین خشک کربلا. انگار برای همه آن‌ها فقط این مهم است که کنار او باشند، حال هر طور که می‌خواهد و با هر مشقتی ... .


ویدیو مرتبط :
رکورد 20 میلیونی زائرین جهان در کربلا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واژگونی اتوبوس زائران کربلا در جاده اهواز/ وضعیت 4 مصدوم وخیم است (+عکس)



مسافران این اتوبوس زائران کربلا از کشورهای افغانستان، پاکستان و نیز تعدادی از خراسان جنوبی بودند که در این حادثه مصدوم شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: وضعیت جسمی 4 مصدوم حادثه واژگونی اتوبوس در مسیر اهواز - شوش مساعد نیست.
 
 در حادثه واژگونی یکدستگاه اتوبوس ولوو با 45 مسافر در جاده اهواز - شوش در عصر روز سه شنبه تعدادی مصدوم شدند.

این اتوبوس که از اهواز عازم تهران بود ساعت 16:15 دقیقه عصر سه شنبه حوالی روستای الهایی در جاده ترانزیتی جنوب - تهران و 30 کیلومتری اهواز واژگون شد.

یوسف پریدار چهارشنبه به ایرنا افزود: در این حادثه 31 نفر مصدوم شدند که توسط 12 کد آمبولانس و اتوبوس آمبولانس فوریت های پزشکی از دزفول ، شوش و اهواز به بیمارستانهای نظام مافی شوش و گلستان اهواز منتقل شدند.

وی اظهار داشت: وضعیت جسمی 4 مصدوم این حادثه که به بیمارستان گلستان اهواز منتقل شده اند مساعد نیست.

افضل زاده رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز گفت: مسافران این اتوبوس زائران کربلا از کشورهای افغانستان، پاکستان و نیز تعدادی از خراسان جنوبی بودند که در این حادثه مصدوم شدند.

مسافران و مصدومان بهبود یافته این حادثه سه شنبه شب در زائر سرای آستان حضرت دانیال نبی (ع) اسکان داده شدند.

جاده اهواز - شوش - اندیمشک به طول 150 کیلومتر از جاده های ترانزیتی کشور می باشد که بخش زیادی از حجم بار بنادر جنوب کشور از این مسیر به تهران و مرکز کشور منتقل می شود.

تکمیلی: 33 نفر مصدوم شدند

 مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس و فوریتهای پزشکی خوزستان از زخمی شدن 33 نفر در حادثه واژگونی یک دستگاه اتوبوس مسافربری خبر داد.

رضا رفیعی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: خوشبختانه این حادثه فوتی بر جای نگذاشت. مصدومان حادثه نیز توسط اورژانس خوزستان جهت درمان به بیمارستانهای اهواز و شوش انتقال یافتند.

 

اخبار,اخبار حوادث , سانحه رانندگی

 

اخبار,اخبار حوادث , سانحه رانندگی

 

اخبار,اخبار حوادث , سانحه رانندگی

 

اخبار حوادث - ایرنا