اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عکسی از یک مادر آواره عراقی که نامزد دریافت جایزه تیلور وسینگ شد



عکسی از یک خانواده آواره عراقی به عنوان یکی از چهار نامزد دریافت جایزه عکاسی پرتره تیلور وسینگ معرفی شد.

این عکس با عنوان «امیره و فرزندانش» مادری را نشان می‌دهد که فرزندان خود را در میان دستان خود گرفته است. آن‌ها پس از حملات داعش مجبور به ترک خانه و زندگی خود شده و هم‌اکنون در یک کمپ آوارگان در نزدیکی اربیل زندگی می‌کنند.

این عکس در سپتامبر سال 2014 به دست ایوور پریکت در شمال عراق گرفته شده است. او در توضیح کار خود گفت : «من امیره وخانواده‌اش را در یک چادر در کمپ آوارگانی در نزدیکی اربیل ملاقات کردم. آن‌ها پس از اشغال موصل به دست نیروهای داعش مجبور به ترک روستای محل زندگی خود شده بودند.

 

من مدت زمانی را به گفتگو با این خانواده گذرانده تا این‌که آن‌ها با من احساس راحتی بیشتری کرده و احساسات و لحظات دشوار خود را برای من شرح دادند. این عکس شاهد لحظه زیبایی از این خانواده در میان دشواری‌های زندگی در شرایط آوارگی است.»

نمایشگاه جایزه عکاسی پرتره تیلور وسینگ سال 2015 از 12 نوامبر تا 21 فوریه علاوه بر چهار عکس برگزیده نهایی، عکس‌هایی دیده نشده از عکاس مشهور اهل آفریقای جنوبی پیتر هوگو را به نمایش خواهد گذاشت.

چهار عکس نهایی برای دریافت این جایزه از میان پنج هزار عکس 2200 عکاس از 70 کشور دنیا برگزیده شده‌اند.

 

اخبار,اخبار اجتماعی,مادر آواره عراقی


اخبار اجتماعی - خبر آنلاین


ویدیو مرتبط :
ده گل نامزد دریافت جایزه پوشکاش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شش نامزد دریافت جایزه بوكر معرفی شدند



 

  شش نامزد دریافت جایزه بوكر معرفی شدند

۶ نویسنده ازجمله «پیتر كری» برنده دو دوره و «تام مكارتی» به عنوان نامزد دریافت جایزه بوكر معرفی شدند.

آسوشیتدپرس نوشت: ۶ نامزد دریافت جایزه سال بوكر(سه شنبه) معرفی شدند.

«پیتر كری»، رمان نویسن استرالیایی و برنده دو دوره جایزه بوكر ، «تام مك كارتی» نویسنده انگلیسی ، «اما دانوگه»، نویسنده ایرلندی ـ كانادایی ، «دامون گالگوت»، نویسنده آفریقای جنوبی ، «هووارد جاكوبسن»، نویسنده انگلیسی و همچنین «آندریا لیو»، نویسنده جامایكایی؛ در فهرست نامزدهای دریافت جایزه بوكر معرفی شدند.

مراسم معرفی جایزه بوكر كه در لندن برگزار می شود؛ قرار است تا ساعاتی دیگر و در نشست بعدازظهر خود برنده جایزه این مراسم را از بین این شش نفر معرفی كند.

پیش بینی می شود كه پیتر كری و تام مكارتی از شانس بیشتری برای به دست آوردن جایزه برخوردار هستند.

كری با كتاب «طوطی و اولیور در آمریكا» و مكارتی با كتابی به نام «سی» ، داستانی در مورد تكنولوژی در قرن ۲۰ ، در این مراسم شركت كردند.

كری پیش از این در سال های ۱۹۸۸ و ۲۰۰۱ برنده جایزه بوكر شده بود.

همچنین اما دانوگه، نویسنده ایرلندی ـكانادایی با كتابی به نام «اتاق» كه داستانی از یك پسر و مادر در یك كلبه باغی است در این مراسم شركت كرده است.

دامون گالگوت هم با كتاب «در اتافی غریب» ، هووارد جاكوبسن با كتاب «پرسش فینكلر»، و همچنین آندریا لیو با كتاب «آواز طولانی» در رقابت برای كسب جایزه بوكر شركت كرده اند.... / خبرگزارى ایلنا