اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عکسی از زهرا اشراقی و دخترش



اخبار اجتماعی - عکسی از زهرا اشراقی و دخترش

زهرا اشراقی در توصیف این عکس در اینستاگرامش نوشت :زهرا اشراقی در توصیف این عکس نوشته است: دقایقی در زندگی هست که دلت برای کسی آنقدر تنگ میشود که میخواهی او را از رویایت بیرون بکشی و در دنیای واقعی بغلش کنی…

 

اخبار,اخبار اجتماعی ,زهرا اشراقی

 اخبار اجتماعی - پیام نو

 


ویدیو مرتبط :
عکسی عجیب که در بهشت زهرا گرفتم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اطلاعیه دفتر سید محمد خاتمی+مصاحبه زهرا اشراقی، نوه امام خمینی



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

سیدمحمد خاتمی در مورد هیچ یک از نامزدهای موجود نفیاً یا اثباتاً اظهارنظر نکرده است

دفتر رئیس جمهور سابق ایران با انتشار اطلاعیه ای خبرهای منتسب به برخی اعضاء ستادهای نامزدهای انتخابات را که در برخی از سایت ها و خبرگزاری ها بازتاب یافته را خلاف واقع دانست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در این اطلاعیه آمده است که سیدمحمد خاتمی نفیاً یا اثباتاً در مورد هیچ یک از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم نظری نداده است.

متن کامل این اطلاعیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

دفتر حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی خبرهای منتسب به برخی اعضاء ستادهای نامزدهای محترم انتخابات که از سوی برخی سایت ها و خبرگزاری ها،‌ منتشر شده را خلاف واقع دانسته و اعلام می دارد ایشان تا به حال در مورد هیچ یک از نامزدهای کنونی، چه در محافل خصوصی و چه عمومی نفیاً و اثباتاً نظری نداده اند.

در آینده نیز به موقع نظریات ایشان به صورت صریح از طریق سایت رسمی ایشان به اطلاع همگان خواهد رسید."

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

زهرا اشراقی، نوه امام و همسر رضا خاتمی:

تمایلم به عارف است،تابع اصلاح طلبان هستم

هر روز کسی روایتی از جریان اصلاحات نقل می‌کند. یک روز فردی به نمایندگی از ستاد روحانی می‌گوید که شیخ دیپلمات نامزد نهایی است وروز دیگر کسی دیگر می‌گوید معاون اول دولت اصلاحات در عرصه باقی خواهد ماند. اما هنوز خبری از شورای مشاوران سید‌محمد خاتمی و اکبرهاشمی‌رفسنجانی نیست و کماکان همه حدسیات و آرزوهای خود را بیان می‌کنند. 

اما آنچه مهم است اجماع هست و نظر نهایی که رییس دولت اصلاحات و سازندگی می‌گویند. به هرحال زمان از دست می‌رود و بدنه سرگردان است. زهرا اشراقی از فعالان اصلاح‌طلب و نوه بنیانگذار انقلاب اسلامی نیز چون بسیاری از جوانان اصلاح‌طلب این روزها نگران است. او نگران آینده ایران است. زهرا اشراقی که همسر رضا خاتمی است در گفت‌وگو با بهار از لزوم اجماع و حضور در انتخابات می‌گوید.

رویکرد اصلاح‌طلبان پس از ردصلاحیت اکبر هاشمی‌رفسنجانی به انتخابات چه خواهد بود؟ با صندوق‌ها قهر می‌کنند یا حضور خواهند داشت؟

مطمئنا اصلاح‌طلبان از انتخابات کنار نخواهند کشید. این دوره انتخابات متفاوت از دوره‌های پیشین است. در طول روز با اقشار متفاوتی از مردم خصوصا جوانان روبه‌رو هستم، بیشتر آنان نگران آینده هستند و برای همین می‌خواهند رای بدهند. در واقع این انتخابات «نه» به یک یا دو چهره حاضر در عرصه رقابت‌هاست که سبب شده تا مردم و خصوصا جوانان نسبت به آینده دلهره داشته باشند. اما مشکل اینجاست که آن‌ها نمی‌دانند به چه کسی باید رای بدهند.

یعنی ردصلاحیت‌ها تاثیری بر جریان اصلاح‌طلبی ندارد؟

با رد شدن یک یا چند نفر جریان اصلاحات دچار ایستایی نمی‌شود. ممکن است یک‌نفر به حاشیه برود اما کل جریان اصلاحات خیر. نرفتن به پای صندوق رای خصوصا با توجه به وضعیت اقتصادی و سیاست خارجی که در حال حاضر بر ما حاکم شده اشتباه است. باید حتما رای دهیم تا کشور بیشتر از این آسیب نبیند. به نظرم بیشتر اصلاح‌طلبان هم نظرشان این است و برای همین دنبال اجماع هستند.

مکانسیم این اجماع که مدام از آن صحبت هم می‌شود به چه شکل خواهد بود؟

اکنون دو نامزد در انتخابات پیش‌رو داریم که یکی اصلاح‌طلب و دیگری نزدیک به جریان اصلاحات است. در نتیجه باید بر سر این دو بزرگوار یعنی جناب دکتر عارف و جناب دکتر روحانی اجماع صورت بگیرد. مطمئن هستم و امید دارم که این اجماع صورت خواهد گرفت. همه گروه‌های اصلاح‌طلب و شوراهای نزدیک به این جریان چشم به آقایان خاتمی و هاشمی دوخته‌اند و نتیجه را تا آخر هفته از بین این دو نفر اعلام خواهند کرد.

هریک هم که انتخاب شد باید تن به اجماعی که در شورای مشاوران صورت می‌گیرد بدهد. اگر اجماع نداشته باشیم شکست قطعی است. نمی‌خواهم بگویم با اجماع حتما پیروز خواهیم بود اما چند گام به سمت پیروزی برخواهیم داشت. من به شخصه با توجه به شناختی که از آقای دکتر عارف دارم مطمئن هستم که ایشان حتما به اجماع تن می‌دهند.

راهکار رسیدن به اجماع چیست؟

به نظرم روش نظرسنجی درست نیست. گروه‌های دیگر نیز نظرسنجی را می‌خواهند ملاک قرار دهند اما می‌بینیم که بیشتر افراد با اظهارنظر‌ها تغییر نظر می‌دهند و ممکن است که هر روز به یک شکل آمار تغییر کند. در حال حاضر شورای مشاوران آقای خاتمی و هاشمی است که باید تصمیم بگیرند و بین خودشان رای‌گیری کنند و یک‌نفر را انتخاب کنند.

گمان می‌کنید آقای خاتمی و آقای هاشمی می‌توانند در این‌باره به اتفاق نظر برسند؟

باید این دو نفر به نتیجه اجماع تن دهند. ما نمی‌خواهیم تجربه گذشته را تکرار کنیم. اگر اجماعی صورت نگیرد پایان تلخی داریم. مطمئن هستم که جلساتی در جریان است و صحبت‌های این دو بزرگوار به نتیجه می‌رسد.

هرچند زمان را داریم از دست می‌دهیم و یک مقدار هم دیر شده است. عدم اجماع و حضور این دو نفر با هم شکستی برای جریان است. نباید اجازه دهیم کسی روی کار بیاید که تجربه تلخ گذشته را تکرار کند. کشور در وضعیت نگران کننده‌ای است و در این وضعیت اگر اجماع شود یک گام به سمت پیروزی برداشت‌هایم.

آیا در صورت اجماع پیروزی از آن جریان اصلاحات خواهد بود؟

نمی‌شود نتیجه انتخابات را حدس زد، آن طرف هم حریف قدری است. می‌دانیم که اگر آقای هاشمی می‌ماند پیروز قطعی بودیم اما اکنون باید صبر کنیم. رقابت خیلی سنگین است.

اگر این اجماع صورت بگیرد و موج پشت آن راه بیفتد مطمئنا اتفاق خوبی رخ خواهد داد. جوانان بین 20 تا 24 سال خیلی نگران هستند زیرا نمی‌خواهند در این شرایط زندگی کنند. خیلی مشتاقیم که اجماعی صورت بگیرد.

چرا با وجود تمام اتفاقات رخ داده برای اصلاح‌طلبان باز هم می‌خواهند وارد انتخابات شوند؟

ما در این کشور زندگی می‌کنیم و تلخی‌ها و شادی‌هایش را با تمام وجود حس می‌کنیم. من پسر 20 ساله‌ای دارم که مشتاق حضور در انتخابات است.

هم سن‌های او می‌خواهند رای بدهند. اشتیاق آن‌ها بیشتر از افراد میانسال و مسن است. مسن‌‌ترها می‌گویند ممکن است برای رایمان مشکل پیش بیاید اما جوان‌ها بازهم می‌خواهند با وجود تمام مشکلات در صحنه بمانند تا مشکلاتشان کم شود. 

می‌گویند نمی‌خواهیم در کشوری زندگی کنیم که این همه مشکل دارد و حتی ممکن است پیاده‌روها را زنانه مردانه کنند. آن‌ها می‌گویند جوان هستیم و نمی‌خواهیم تجربه تلخ هشت سال گذشته را تکرار کنیم. اقتصاد باید سامان یابد و سیاست خارجی درست شود و فضای کسب و کار رونق گیرد. نمی‌خواهم بگویم نامزدهای باقیمانده برای جریان ما مطلوب هستند اما مطمئنا عملکردشان از دیگران بهتر است.

می‌خواهم از همه کسانی که دلسوز و نگران این وضعیت هستند و می‌گویند رای‌شان خوانده نمی‌شود در صحنه حضور پیدا کنند و اجازه ندهند کشور بیش از این خراب شود. مطمئن هستم بخشی از این حرف‌ها هم درباره نتیجه انتخابات و انتصاب یک نامزد به جریان خاص شایعه جناج مقابل برای جلوگیری از حضور جوانان در انتخابات باشد.

ممکن است باز هم اتفاقاتی رخ دهد اما این کشوری هست که داریم زندگی می‌کنیم و رییس‌جمهور در آن نقش مهمی دارد. هشت سال اصلاحات و هشت سالی که گذشت را دیدیم. فرق است بین رییس‌جمهوری که به قطعنامه‌ها اهمیت می‌دهد و کسی که به قطعنامه‌ها کاغذ پاره می‌گوید. همه ما تبعات این رفتارها را می‌دانیم.

فکر می‌کنید مناظره‌ها چقدر در میزان مشارکت تاثیر بگذارد؟

این مناظره‌ها اگر به همین شکل ادامه پیدا کند یعنی رییس‌جمهور کاره‌ای نیست. سوال می‌دهند و می‌گویند شما آره یا نه بگویید. می‌خواهند مهم‌ترین قسمت دموکراتیک نظام را که به نفع مردم هست شأن‌اش پایین بیاورند. نباید اجازه دهیم این اتفاق رخ دهد. اگر تن به این بازی‌ها بدهیم آینده بچه‌هایمان را در خطر انداخته‌ایم.

به خاطر بچه‌هایمان باید بگوییم در میدان هستیم. مطمئنا همیشه پیروز میدان نخواهیم بود و در یک عرصه امکان شکست هست اما نباید نا امید شویم. باید حالا، حالا‌ها کار کنیم و در صحنه حضور داشته باشیم.

اخیرا اظهاراتی منتشر شده مبنی بر این‌که آقای خاتمی از حسن روحانی حمایت خواهد کرد نظر شما در این‌باره چیست؟

درباره افراد نظر نمی‌دهم. باید صبر کنیم تا اجماع به نتیجه برسد. خیلی دیر شده اما باید سریع‌تر به نتیجه برسیم. باید کار کرد. تمایل من به دکتر عارف است اما هرچه نظر جمع باشد باید همان را بپذیریم. دکتر عارف هم تابع نظر جمع است. نباید از کاری که می‌کنیم پشیمان باشیم باید از کاری که نمی‌کنیم پشیمان شویم./رورنامه بهار