اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عکسهایی از یکی از متهمان فساد بزرگ در جلسات مهم دولتی



یکی از متهمان فساد بزرگ در جلسات مهم دولتی

یکی از متهمان فساد بزرگ بانکی در جلسات مهم دولتی شرکت می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، "ح. پ" قائم مقام یکی از دستگاه‌های مهم اقتصادی کشور که در راستای فساد بزرگ بانکی دستگیر و سپس با وثیقه آزاد شد، اخیرا در برخی جلسات مهم دولتی شرکت می‌کند.

وی که به محض دستگیری در سال گذشته از این دستگاه مهم اقتصادی کنار گذشته شد، حالا مشخص نیست با چه پست و سمتی در جلسات دولتی حضور می‌یابد.

عکس‌های زیر از پایگاه اطلاع رسانی نهاد ریاست جمهوری گرفته شده است که به جلسه اخیر کارگروه توسعه صنعت پتروشیمی مربوط می‌شود. وی در این جلسه که به ریاست محمد رضا رحیمی معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد، در کنار محمد علی آبادی معاون رحیمی و محمدرضا فرزین دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها نشسته است./مهر


اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب


ویدیو مرتبط :
حواشی دادگاه بابک زنجانی و متهمان فساد نفتی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اژه ای: 4 نفر از متهمان پرونده فساد بزرگ مالی اعدام می شوند/آزادی‌ موسوی و کروبی امکان ندارد



اژه ای: 4 نفر از متهمان پرونده فساد بزرگ مالی اعدام می شوند/آزادی‌ موسوی و کروبی امکان ندارد

سخنگوی قوه قضاییه از صدور حكم اعدام برای 4 نفر از متهمان پرونده فساد بزرگ مالی خبر داد.

سخنگوی قوه قضاییه, پرونده فساد بزرگ مالی,

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست روز دوشنبه خود با خبرنگاران تصریح كرد: قاضی رسیدگی‌كننده به پرونده فساد بزرگ مالی در یك بخش از پرونده كه دارای 39 متهم بود، برای چهار متهم حكم اعدام صادر كرده است.

وی افزود: این حكم در مرحله تایپ است و ان‌شاالله پس از تایپ به محكوم‌علیهم و وكلایشان ابلاغ می‌شود.

سخنگوی دستگاه قضایی همچنین از صدور حكم حبس ابد برای دو متهم دیگر این پرونده خبر داد و اظهار كرد: بقیه متهمان به حبس‌های 25، 20 و 10 سال به پایین و رد اصل مال و جریمه‌ نقدی معادل همان مبلغ محكوم شده‌اند.

محسنی اژه‌ای با اشاره به مستندات قانونی این احكام از جمله قانون تشدید مجازات مرتكبین اختلاس، ارتشاء و كلاهبرداری و قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی خاطرنشان كرد:‌ در خصوص پولشویی هم مجازات پولشویی تعیین شده و بسیاری از متهمان به پرداخت یك‌چهارم از مبالغ پولشویی محكوم شده‌اند. همچنین افرادی كه كارمند دولت و در سمت معاون وزیر یا مدیركل بوده‌اند، علاوه بر حبس، شلاق و جزای نقدی، به انفصال دائم از خدمات دولتی و رد مال محكوم شده‌اند.

وی یادآور شد: دست‌نویس این رای تا كنون به چند صد صفحه رسیده و هر برگ آن كه تایپ شود به طور رسمی ابلاغ خواهد شد تا مردم در جریان آن قرار بگیرند.

سخنگوی قوه قضاییه در در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص برخورد دستگاه قضایی با عوامل گرانی و محتكران اظهار كرد: بیش از 20 سال است كه مردم ما در تحریم و فشار قدرت‌های بزرگ و سلطه‌طلب هستند و دشمن این فشارها را در ماه‌های اخیر زیادتر كرده است و نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم از این وضع سربلند بیرون خواهند آمد؛ همان‌طور كه در جنگ با دشمنان توانستند آنها را شكست دهند.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای ادامه داد: این بسیار بد است كه زمانی كه مردم تحت فشار هستند، افرادی بخواهند ارزاق مردم را نگه دارند تا سود بیشتری ببرند. رسیدگی به بخشی از این موضوع عمدتا در اختیار دولت است ولی اگر مراجع ذی‌ربط گزارش بدهند یا احیانا خود دستگاه‌های نظارتی قوه قضاییه گزارش بدهند یا حتی اگر گزارشات مردمی باشد، قطعا با كسانی كه در این مقطع زمانی مرتكب جرایم بشوند حتما برخورد خواهیم كرد.

خبرنگاری سوال خود را این‌گونه مطرح كرد كه آیا فروش اموال متهمان پرونده فساد بزرگ مالی برای بازگرداندن پول بیت‌المال آغاز شده است؟ كه محسنی اژه‌ای پاسخ داد: اموال متهمان این پرونده از روز اول شناسایی، توقیف و كارشناسی شده است و نمایندگان بانك‌ها و خود افراد خصوصی در دادگاه حقوقی نسبت به این موضوع دادخواست ارائه داده‌اند و در مرحله رسیدگی است ولی هنوز چیزی به صورت مشخص فروش نرفته است اما خود نمایندگان شركت‌ها و متهمان و طلبكارها اگر بخواهند تهاتر كنند یا احیانا بخواهند مشتری دیگری معرفی شود تا اموال را بفروشند، با نظارت دادگستری این امر امكان‌پذیر است.

سخنگوی دستگاه قضایی در پاسخ به سوال خبرنگاری كه از او پرسید خبری منتشر شده كه احمد شریعت یكی از حامیان دولت 10 روز است در بازداشت به‌سر می‌برد؛ آیا صحت دارد و اگر صحت دارد به چه اتهامی؟ خاطرنشان كرد: زمانی كه شما اسم می‌برید كار مشكل می‌شود. خود شما می‌گویید كه این فرد از حامیان دولت است و شما هم از طرف روزنامه دولت هستید بنابراین نباید اسم ببرید. ایشان تحت تعقیب قرار دارد و در حال رسیدگی است اما از جزئیات بیشتر معذورم.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری كه از او پرسید آیا برای معاون اول رییس‌جمهور در پرونده بیمه كیفرخواستی صادر شده است یا خیر؟ اظهار كرد: این سوال تكراری است و جواب جدیدی ندارم ولی باید اضافه كنم كه این بخش از پرونده بیمه در دادگاه است و به زودی حكم آن صادر خواهد شد.

خبرنگار دیگری سوال خود را این‌گونه مطرح كرد كه آیا در نیمه شعبان 60 نفر از اعضای یك تشكل حجتیه دستگیر شده‌اند یا خیر كه دادستان كل كشور پاسخ داد: من چنین خبری را كه در نیمه شعبان 60 نفر دستگیر شده باشند نشنیده‌ام و از آن اطلاعی ندارم.

سخنگوی دستگاه قضایی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در رابطه با اینكه آیا بخش‌هایی از پرونده آقای «ك» شهردار سابق تهران كه مربوط به سال 88 است مفتوح است یا خیر و چنین چیزی صحت دارد، اظهار كرد: من حضور ذهن ندارم مبنی بر اینكه بخشی از پرونده این فرد مفتوح بوده یا خیر. موضوع روز هم نبوده است كه پرس و جو كنم. لازم به ذكر است كه بگویم افرادی كه محكومیت دارند در خصوص شركت در انتخابات چند دسته‌اند؛ یك مورد مواردی است كه به صورت صریح در قانون انتخابات منع شده است. بعضی افرادی هستند كه نوع محكومیت مانع از شركت در انتخابات برای آنها نیست مگر اینكه حكم تتمیمی داشته باشند و برخی دیگر از موارد است كه زمان‌ دارد و اگر كسی محكوم شد آثار محكومیت وی زمان دارد كه این مورد هم در قانون پیش‌بینی شده است.

محسنی اژه‌ای اضافه كرد: علاوه بر این موارد ممكن است در تشخیص صلاحیت، مراجعی كه تشخیص صلاحیت می‌دهند یعنی هیات‌های اجرایی یا شورای نگهبان تصمیم بگیرند و در این صورت موضوع بر عهده دستگاه قضایی نیست اما در رابطه با سوال شما كه پرسیدید پرونده مفتوح است باید بگویم كه من حضور ذهن ندارم و یادم نیست. ان‌شاالله در هفته‌های بعد پیگیر این قضیه خواهم شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینكه آیا بازداشت معاون اسبق مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به جرم جاسوسی صحت دارد یا خیر؟ با طرح این پرسش كه آیا «منظور شما معاون پیش از آقای محمدزاده است؟»، اظهار كرد: در مورد فردی كه بیان می‌كنید چنین چیزی صحت ندارد و این موضوع تكذیب می‌شود.

همان خبرنگار مجددا پرسید: آیا بازداشت یكی از معاونان پیشین وزارت ارشاد را تایید می‌كنید؟

محسنی اژه‌ای گفت: من چنین چیزی نشنیده‌ام.

در ادامه این نشست، سخنگوی قوه قضاییه در مورد رایزنی‌هایی برای آزادی موسوی و كروبی كه سوال یكی از خبرنگاران بود تصریح كرد: اینكه افراد بخواهند خلاف قانون و مقررات كاری را انجام دهند از هیچ كس پذیرفته نیست ولی در مورد این دو نفر بر فرض اینكه رایزنی‌هایی صورت گیرد، امكان آزادی‌شان نیست زیرا كسانی كه ظلم عظیم و ناامنی را ایجاد كرده‌اند اینطور نیست كه هر كسی رایزنی كند جواب مثبت به آن بدهیم.

این خبرنگار مجددا از دادستان كل كشور پرسید كه برخی رسانه‌ها اعلام كرده‌اند كه افراد اصولگرا رایزنی‌هایی را برای آزادی این دو فرد انجام می‌دهند؛ آیا صحت دارد؟

سخنگوی دستگاه قضایی پاسخ داد: من چنین چیزی نشنیده‌ام ولی این دو فرد در منزل خود هستند و شرایط تغییر نمی‌كند.

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه با گله از برخی اصحاب رسانه در خصوص عدم دقت كافی در انتشار اخبار گفت: در جلسه گذشته سوالی در خصوص ممنوع‌الخروج‌ها پرسیده شد كه من پاسخی بیان كردم و متاسفانه یكی از روزنامه‌های صبح تیتری تحریف شده با این مضمون كه "بازیگران بدحجاب ممنوع‌الخروج می‌شوند" منتشر كرد. تاكید می‌كنم كه خبرنگاران در انتشار اخبار دقت كافی و لازم را داشته باشند..../انتخاب