اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عکس؛ آبشار بیشه


این آبشار با چشم اندازی زیبا یکی از آبشارهای زیبای ایران در لرستان است. ارتفاع آبشار ۴۸ متر تا نقطه برخورد با زمین است و ۱۰متر نیز از آنجا تا وصل شدن به رودخانه سزار می‌باشد و عرض تاج آبشار ۲۰ متر می‌باشد.






































ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آبشار بیشه کجاست؟ +عکس


این آبشار در موقعیت عمومی استان، در منطقه‎ای کوهستانی و دامنه‎های رشته کوه زاگرس قرار گرفته است. در شرق آبشار تپه‎های کلاه کوه و در شمال، کوه ازگن به آن مشرف هستند.

ایسنا: این آبشار در موقعیت عمومی استان، در منطقه‎ای کوهستانی و دامنه‎های رشته کوه زاگرس قرار گرفته است. در شرق آبشار تپه‎های کلاه کوه و در شمال، کوه ازگن به آن مشرف هستند. روستای چشمه پریان در شرق و در دوردست‎ها در ارتفاعات از کنار آبشار دیده می‎شود. ضمن اینکه ارتباط بلافصل روستای بیشه با آبشار از اهمیت ویژه‎ای برخوردار است.



آبشار بیشه در 60 کیلومتری شهرستان خرم آباد، بخش پاپی، دهستان سپیددشت و در مجاورت روستای بیشه واقع شده است.

 بیشه یکی از زیباترین آبشارهای کشور است که در بخش پاپی و در ایستگاه راه‎آهن بیشه قرار دارد؛ این آبشار در دل کوه‎های زاگرس در شهرستان خرم‎آباد قرار گرفته و فاصله آن تا شهر خرم‌آباد ۶۵ کیلومتر است؛ از سوی دیگر این آبشار در 30 کیلومتری جنوب شرقی دورود قرار گرفته است.

ارتفاع آبشار ۴۸ متر و در برخی گزارش‎ها 58 متر تا نقطه برخورد با زمین است و ۱۰متر نیز از آنجا تا وصل شدن به رودخانه سزار بوده عرض تاج آبشار نیز ۲۰ متر است و امکان برقراری ارتباط در این مسیر فقط از طریق راه‎آهن میسر است و راه ارتباطی آن در حال حاضر با خرم‎آباد از طریق ایستگاه سپید دشت و از آنجا به این شهر امکان‎پذیر است.

آبشاربیشه در کنار راه آهن تهران - خوزستان و در نزدیکی ایستگاه بیشه قرار دارد و از این رو پذیرای مسافران بسیار زیادی از اقصی نقاط کشور است.

این آبشار در موقعیت عمومی استان، در منطقه‎ای کوهستانی و دامنه‎های رشته کوه زاگرس قرار گرفته است. در شرق آبشار تپه‎های کلاه کوه و در شمال، کوه ازگن به آن مشرف هستند. روستای چشمه پریان در شرق و در دوردست‎ها در ارتفاعات از کنار آبشار دیده می‎شود. ضمن اینکه ارتباط بلافصل روستای بیشه با آبشار از اهمیت ویژه‎ای برخوردار است.

رودخانه خروشان و نهرهای تأمین‎ کننده آب آبشار که به رودخانه می‎ریزد و منطقه جنگلی- کوهستانی اطراف از دیگر ویژگی‎های جغرافیایی منطقه تلقی می‎شود.

در بالای آبشار، روبروی ایستگاه چشمه‌های پر آب متعددی دیده می‌شود که از دل کوه می‌جوشند و زمزمه کنان از وسط ایستگاه قطار گذشته و آبشار بیشه را تشکیل می‌دهند.

به علت همجواری این آبشار با چندین مجموعه زیبا همچون جنگل‌های پهناور بلوط، روستای زیبای بیشه و چشم‌انداز ایستگاه راه آهن بیشه از این آبشار و از طرفی هوای خنک و با طراوت، سرسبزی و شادابی کوه‌های بلند و دلنشین بیشه را به یک منطقه دیدنی و جذاب برای گردشگران تبدیل کرده‌است.

در پائین ایستگاه و در دل درختان بلند جویبارهای صاف و زلال، اقامتگاه‌های چوبی و زیبائی در اختیار بازدید کنندگان قرار می‌گیرد و مسافران و علاقمندان در آنجا به استراحت می‌پردازند.

آبشار بیشه به عنوان یک کانون گردشگری طبیعی در منطقه می‌تواند حائز ویژگی‌های مختلف دیگری نیز باشد.

تنوع جاذبه های گردشگری در منطقه، تنوع گردشگری و به تبع آن تعدد و ازدیاد گردشگر و در نهایت آوردهای اقتصادی را به همراه خواهد داشت.

آبشار بیشه به دلیل استقرار در کنار ایستگاه راه‎آهن و داشتن دسترسی سواره نسبتاً مناسب، از امتیاز فوق‎العاده‎ای برخوردار است. تا چندی پیش دسترسی به آبشار و روستای بیشه صرفاً از طریق راه آهن و قطار صورت می‎گرفت. با این حال تعداد قابل ملاحظه‎ای از اهالی خوزستان، لرستان و حتی استان‎های دور و نزدیک دیگر به آبشار می‎آمده‎اند. از دورود تا بیشه پوریان با قطار در حدود 30 دقیقه است.

امروزه به دلیل وجود دسترسی و آشنایی بیشتر مردم با موضوع، هر ساله مخصوصاً در فصل تابستان گردشگران بسیاری به منطقه سرازیر می‎شوند.

گردشگرانی که به مقصد کانون گردشگری آبشار وارد منطقه می‎شوند، می‎توانند از سایر امکانات و جاذبه‎های گردشگری بهره‎مند شوند.