اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عوامل تاثیرگذار بر قیمت دلار و سکه



محمد کشتی آرای, عوامل تاثیرگذار بر قیمت دلار و سکه

محمد کشتی آرای تشریح کرد؛ عوامل تاثیرگذار بر قیمت دلار و سکه

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر گفت: بازار جهانی طلا تحت تاثیر اخبار سیاسی است و همین مساله موجب رشد قیمت اونس شده است.

محمد کشتی آرای با اشاره به افزایش قیمت سکه در بازار داخلی اظهارداشت: اخبار سیاسی منتشر شده مربوط به منطقه موجب کاهش ارزش سهام اروپا و آمریکا شده است.

وی افزود: این کاهش ارزش سهام موجب افت ارزش دلار در برابر سایر ارز‌ها شده و با توجه به قیمت‌گذاری اونس با واحد پولی دلار، قیمت اونس هم در بازار جهانی افزایش یافت.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر تصریح کرد: قیمت دلار در بازارهای جهانی تا 1430 دلار افزایش یافته و این افزایش موجب افزایش نرخ سکه در بازار داخلی شده است؛ در واقع بازار جهانی متاثر از اخبار سیاسی و بازار داخلی نیر تحت تاثیر بازار جهانی بوده است.

وی ادامه داد: تقریبا در یک ماه گذشته قیمت طلا و سکه نوسان چندانی نداشت، اما از دیروز با انتشار اخبار سیاسی منطقه قیمت جهانی افزایش یافت، این در حالی بود که قیمت جهانی سیر نزولی داشت؛ البته افزایش قیمت نفت هم موجب کاهش قیمت دلار و در پی آن رشد قیمت طلا رخ داد.

کشتی آرای در پاسخ به این سوال که چرا در حالی که قیمت جهانی دلار در دو روز اخیر کاهش یافته، در بازار داخلی شاهد افزایش 150 تومانی آن هستیم، گفت: بازار داخلی به دلیل عرضه و تقاضا و شرایط کشور روندی متفاوت با سایر کشورها دارد.

وی تاکید کرد: علت افزایش قیمت سکه در بازار داخلی بیشتر ناشی از اخبار سیاسی و رشد قیمت اونس بوده و افزایش نرخ ارز چندان تاثیر‌گذار نبوده است./فارس

 


ویدیو مرتبط :
قیمت دلار، سکه و شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دلار ۱۵۸۰ تومان شد/جدول تازه ترین قیمت سکه و ارز



دلار ۱۵۸۰ تومان شد/جدول تازه ترین قیمت سکه و ارز

همزمان با تعطیلی بازارهای جهانی و ثبات قیمت اونس طلا در حدود 1580 دلار، نزول قیمت ها صبح امروز هم در بازار داخلی ارز و سکه همچنان ادامه داشت.

جدول قیمت ها در بازار آزاد ارز و سکه، صبح  امروز بدین شرح است:/خبرآنلاین

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب