اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عوارض اقامه نمازجمعه در دانشگاه تهران


هدف راقم این سطور طرح مسأله ادامه اقامه نماز جمعه در دانشگاه تهران و غفلت از عوارض سوء ناشی از آن است که هفت سال قبل با مشاهده صحنه‌ای در بلوار کشاورز در ضلع جنوبی پارک لاله به این مسأله ورود پیدا کردم

ایسنا: در نظام جمهوری اسلامی ایران نگاه مناصب حاکمیتی به مردم، نمی‌تواند جدای از اصول کلی حاکم بر حقوق متقابل حکومت و مردم باشد و گاهی غفلت از این امر، موجب ایجاد این شبهه می‌شود که مبادا برای دستیابی به یک هدف به هر وسیله‌ای ولو تضییع حق‌الناس متوسل شد.

حسین شریفی در الف در ادامه نوشت: هدف راقم این سطور طرح مسأله ادامه اقامه نماز جمعه در دانشگاه تهران و غفلت از عوارض سوء ناشی از آن است که هفت سال قبل با مشاهده صحنه‌ای در بلوار کشاورز در ضلع جنوبی پارک لاله به این مسأله ورود پیدا کردم و ماجرا به اینصورت بود که خانمی فرزند خود و دو فرزند همسایه‌اش را از ساعت ۱۰ صبح برای گردش به پارک آورده بود و ساعت ۱۲ که به خودرو خود مراجعه می‌کند با پارک دوبله خودرو نمازگزاران مواجه می‌شود و ساعت یک و نیم بود که نماز تمام شده بود و به محل صحنه رسیدم دیدم فریادهای این خانم باعث تجمع مردم و پلیس به دور او شده و پلیس هم قادر به آرامش ایشان نبود تا اینکه با یک عبارت حق دادن به ایشان آتش او کم کم خاموش شد و خودروها هم به تدریج حرکت کردند و... .

از فردای آن روز تصمیم گرفتم اساساً علت عدم انتقال نماز جمعه را به مصلی تهران جویا شوم با دو طرف (دست‌اندرکاران مصلی و مسئولین ستاد نماز جمعه تهران) جداگانه صحبت کردم. در اظهارات آنها هیچگونه مانع اساسی ( جز مسائل داخلی فی‌مابین آنها) که در مقابل تحمل هزینه‌های ادامه وضع موجود اصلاً قابل ذکر نیست مشاهده نکردم و به این ترتیب در تصمیم خود مصمم‌تر شدم و به کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مراجعه و در آنجا طرح موضوع کردم .

اعضای محترم کمیسیون در مهلت معقولی رسیدگی کردند اما پاسخ قانع‌کننده‌ای از آنها نیز نشنیدم. در ادامه پیگیری به رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری مراجعه کردم، توضیحات ایشان هم مرا قانع نکرد و دیگر موضوع را رها کردم تا اینکه هفته گذشته یکی از اساتید دانشگاه تهران ماجرای دیگری را دال بر آثار ادامه اقامه نماز در دانشگاه برایم نقل کرد که مجددا باعث نگارش این سطور شد.

از آنجایی که جنابعالی را به عنوان فردی دلسوز به مردم و آگاه به مسائل اجتماعی می‌شناسم و تعجب می‌کنم چرا تا کنون با نگاه کارشناسی به ارزیابی نفع و ضرر ادامه اقامه نماز جمعه در دانشگاه تهران نپرداخته‌اید. میلیاردها تومان در مصلی تهران هزینه شده و فضاهای بسیار خوبی آماده است پس چرا استفاده نمی‌کنید؟ پیشنهادی را هم در پایان ارائه می‌دهم و آن این است یک پروژه تحقیقی پژوهشی با عنوان «آسیب‌شناسی ادامه برگزاری نماز جمعه تهران در دانشگاه» از ابعاد اجتماعی(ساکنین اطراف دانشگاه، نمازگزاران، عابرین غیرنمازگزار، مسائل بهداشتی و...) و دیگر آثار آن به فوریت سفارش دهید آنگاه متوجه خواهید شد که هزینه ادامه این وضعیت بسیار فراتر از منافع مورد نظر آن خواهد بود.


ویدیو مرتبط :
حال و هوای مصلی تهران ساعاتی مانده به #نمازجمعه تهران به امامت #رهبرانقلاب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اقامه نماز عید قربان در دانشگاه تهران


نماز عید سعید قربان به امامت آیت الله موحدی کرمانی در دانشگاه تهران اقامه می شود.

واحد مرکزی خبر: نماز عید سعید قربان به امامت آیت الله موحدی کرمانی در دانشگاه تهران اقامه می شود.

 رئیس ستاد نماز جمعه تهران با اعلام این خبر گفت: درهای دانشگاه تهران ساعت شش و سی دقیقه به روی نمازگزاران باز خواهد بود و برنامه های مراسم نماز عید قربان شامل قرائت قرآن، تواشیح، مداحی و بیان احکام از ساعت هفت صبح آغاز می شود.

حجت الاسلام یدالله شیرمردی افزود: نماز عید قربان به امامت آیت الله محمد علی موحدی کرمانی اقامه می شود و وی خطبه های نماز عید را قرائت خواهد کرد.

وی اضافه کرد: شرکت واحد اتوبوس رانی و مترو خدماتی برای انتقال نمازگزاران تهرانی به دانشگاه تهران پیش بینی کرده اند.