اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عنكبوت«اوباما» شد



اخبار,اخبار جدید,اخبار 

جالب

 

عنكبوت«اوباما» شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مكسی سیانس، باراك اوباما تاكنون گونه اش را در گلسنگ ، ماهی و فسیل دایناسور داشته و حالا هم كه عنكبوت نقب زنش را دارد.

دانشمندان اعلام كردند از آنجایی كه رییس جمهور آمریكا به كمیك استریپ ها به ویژه "اسپایدرمن" (مرد عنكبوتی) علاقه دارد یك گونه جدید از عنكبوت را به نام او نامگذاری كرده اند.

این عنكبوت كه "آپتوستیكوس باراكوبامایی" نامیده می شد یكی از 33 گونه جدید عنكبوت های  نقب زن‌(حفار) است كه توسط  دانشمندان در جنوب غربی ایالات متحده آمریكا كشف شده و همه آنها به گونه "آپتوستیكوس" تعلق دارند./جام جم آنلاین


ویدیو مرتبط :
نمایش عنكبوت پیكاك

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

لاریجانی خطاب به اوباما



 

 

اخبار سیاسی

 

با اتمام حجت ملت در ۲۲ بهمن هر گونه حرف و سخن و اقدام اختلا‌ف‌انگیز همسویی با دشمن است/چارچوب مطالعه مجلس درباره بودجه، سند چشم‌انداز و سیاست‌های كلی به ویژه سیاست‌های برنامه پنجم و اجرای قوانین مصوب است.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به باراك اوباما گفت:تا دیر نشده فكری به حال وزیر امور خارجه خود كنید كه ظاهرا هنوز از میدان رقابت‌های انتخاباتی خارج نشده و منافع ملی این كشور را به مسلخ می‌برد.

به گزارش خبرنگار ایلنا علی لاریجانی در آغاز جلسه علنی روز یكشنبه مجلس طی سخنانی گفت: ۲۲ بهمن امسال در اندازه شكوه ملت ایران ظهور كرد و با وجود دسایس متنوع سیاسی و رسانه‌ای كشورهای زورگو و بازی خورده داخلی ملت با حركت هوشمندانه و عظیم خود مهر پایداری بر وفاداری به آرمان‌های انقلاب را مهر خوش عهدی با رهبری نظام متجلی كرد.

رئیس قوه مقننه یادآور شد: این حضور حماسی به نحوی بود كه طراحی‌های سیاسی سلطه‌گران آمریكایی و غربی را به سخره گرفت و آنان را دچار آشفتگی تحلیل كرد.

لاریجانی یادآور شد:آنگونه كه آنها تاب نیاوردن و مسوولان آمریكایی با شتاب زدگی به سفرهای منطقه‌ای پناه آورده‌اند تا شاید نوعی ابهت تصنعی برای خویش فراهم كنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان كرد: حالت نسیان سیاسی این پیش مردگان دیپلماتیك بسیار اسفبار است كه تا چند روز سخن مبارزه بار نظام جمهوری اسلامی ایران سر می‌دادند و بودجه برای تهدید بنیه نظام مصرف می‌كردند كه یكبار در سفر خود نگران و از جایگزینی دولت، رهبری و مجلس با دیكتاتوری نظامی شدند.

وی این سخنان را نمونه‌ای از سطح فكر مسولان كشوری ذكر كرد كه مدعی مدیریت جهانی هستند.

لاریجانی افزود: باید به آنها حق داد كه دچار سوء بیماری شده‌اند چرا كه ملت بزرگ ایران با حضور خود درراهپیمایی ۲۲ بهمن خاك بر چشم آنان ریختند.

وی خطاب به باراك اوباما رئیس‌جمهوری آمریكا توصیه كرد تا دیر نشده فكری به حال وزیر امور خارجه خود كند كه ظاهرا هنوز از میدان رقابت‌های انتخاباتی خارج نشده و منابع ملی این كشور را به مسلخ می‌برد.

وی به پیام رهبر معظم انقلاب در مورد ۲۲ بهمن اشاره و خاطرنشان كرد: ایشان به صراحت اعلام كردند كه ما با استكبار و نظام سلطه و تسلط چند كشور در جهان مخالف هستیم و با آنان مبارزه می‌كنیم و نخواهیم گذاشت این چند دولت با سرنوشت دنیا بازی كند.

رئیس مجلس گفت: یكی از مسولان كشور عربی منطقه فریب دوره گردی آمریكا را خورده و ضرورت اقدامات سریعتر نسبت به خطر ایران را به زبان جاری كرد.

لاریجانی خطاب به این كشور عربی اظهارداشت: شما چرا حیثیت خود رابه زبان درازی آمریكایی‌ها گره زده‌اید آنها همان قدر كه از شاه ایران استفاده ابزاری كرده‌اند به شاه زادگان كشورهای دیگر نیز توجه می‌كنند.

وی خاطرنشان كرد: شما همكاری اسلامی را فدای حركت ماجراجویانه كشوری می‌كنید كه در منطقه به دنبال دستاویزی است كه تا خود را از باتلاق اشتباهات در افغانستان، عراق، فلسطین و لبنان نجات دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار امیدواری كرد كمیسیون تلفیق تا سیزدهم اسفندماه جاری گزارش خود را به مجلس ارائه كند تا مجلس قادر به بررسی بودجه ۸۹ از پانزدهم اسفند باشد.

وی همچنین ضمن تبریك به وزارت دفاع و ارتش نیرومند جمهوری اسلامی به دلیل ساخت و الحاق ناوشكن جماران به نیروی دریایی و با بیان اینكه ایران قدرتمند خطر برای زورگویان مستكبر است نه برای مسلمانان منطقه، خاطر نشان كرد: به این برادران تبریك می‌گوئیم كه با همت بلند و اتكا به دانش درونی كشور به این دستاورد دفاعی نایل آمدند.

رئیس قوه مقننه با اشاره به برخی فضاسازی‌ها علیه جمهوری اسلامی در رابطه با موضوع هسته‌ای یادآور شد: این روزها مجددا شاهد فضاسازی غیرعادی در موضوع هسته‌ای كشور هستیم.

وی افزود: گزارش مدیركل آژانس را دستاویزی قرار دادند تا با تمسك ناقص به برخی فرازهای گزارش افكار عمومی را منحرف كنند.

لاریجانی در ادامه تصریح كرد: سئوال مهم این است كه در فاصله چند ماهه اخیر كه گزارش قبلی آژانس ارائه شد و در آن از مذاكرات، حمایت شد و همگی مسرور بودند كه مذاكرات در حال به نتیجه رسیدن است تا امروز كه گزارش جدید مدیركل را شاهد هستیم چه حادثه مهمی رخ داده است كه این همه دعاوی مبهم و مغلوط سر هم كرده‌اید.

وی تصریح كرد: آیا این همه ادعاها در این چند ماهه رخ داده است یا اینكه كشورهای قدرتمند هنگامی كه مذاكرات را به سوی منافع خود سوق دهند، گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آرام و خوش‌خط خواهد بود.

رئیس قوه مقننه تصریح كرد: به محض اینكه ایران به درستی پرده فریب‌كاری آنان را در مذاكرات كنار بزند فوری همه دعاوی كهنه یك كشور زورگو را به عنوان سند در گزارش آژانس منعكس می‌كند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی سئوال اساسی را این موضوع دانست كه در گزارش قبلی آژانس آیا اطلاع از این دعاوی دروغی وجود نداشته و اگر هم داشته چرا آن ‌موقع مطرح نشده است.

لاریجانی در ادامه اظهار داشت: این نگاه ابزاری به آژانس هیچ حیثیتی برای این نهاد بین‌المللی و مدیریت آن باقی نمی‌گذارد و كشورهای زورگو مطمئن باشند با این روش‌های فریب‌كارانه نمی‌توانند ملت‌ ایران را از راهی كه انتخاب كرده‌ است منحرف كند و قطعا با استقامت ملت مواجه خواهند شد.

وی در ادامه یادآور شد: همه این شرایط نشان می‌دهد تمامی نیروهای وفادار انقلاب بیش از هر زمان دیگری باید با پرهیز از اختلافات به وحدت درونی تمركز كنند و در مقابل فتنه‌انگیزی آنان یك‌صدا و با محوریت قانون اساسی و رهبری با استواری از منافع ملی كشور دفاع كنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاكید كرد:‌ در شرایط فعلی و با اتمام حجت ملت در ۲۲ بهمن هر گونه حرف و سخن و اقدام اختلا‌ف‌انگیز و فتنه‌گرایانه همسویی با دشمن است و مسئولین قوای مختلف باید با كار و تلاش صمیمانه پاسخ حمایت مردم را به درستی بدهند.

لاریجانی با اشاره به بررسی لایحه بودجه ۸۹ در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز بحث بودجه سال آینده و برنامه پنجم توسعه نیازمند فضای آرام و منطقی و كارشناسی در استفاده بهینه از امكانات دارد.

وی ادامه داد: چارچوب مطالعه مجلس سند چشم‌انداز و سیاست‌های كلی به ویژه سیاست‌های برنامه پنجم و اجرای قوانین مصوب است و به جای بحث‌های فرعی، مجلس با ارزیابی بودجه و برنامه در قرابت با اسناد بالادستی مسیر اصلاح را طی خواهد كرد.

رئیس مجلس خاطرنشان كرد: كمیسیون تلفیق در فرصت باقی‌مانده با كلان‌نگری به بررسی دقیق گزارش خود را تا سیزدهم اسفند ماه سال جاری به مجلس ارائه كند تا مجلس بتواند از پانزدهم اسفند بررسی خود را آغاز كند.

وی همچنین درگذشت حجت‌الاسلام والمسملمین فاكر رئیس كمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی را كه در هفته گذشته دار فانی را وداع گفت به خانواده وی و نمایندگان مجلس و ملت ایران تسلیت گفت و از وی به عنوان چهره‌ای شاخص در جامعه روحانیت مبارز یاد كرد.