اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عمویی که نخست وزیر مادام العمر شد




 اخبار بین الملل -  عمویی که نخست وزیر مادام العمر شد

مخالفان در بحرین می گویند نخست وزیر و کابینه باید براساس نتیجه انتخابات پارلمانی تعیین شوند. همچنین نخست وزیر باید توسط فراکسیون پیروز در انتخابات پارلمانی معرفی شود اما پادشاه این کشور چنین چیزی را نمی پذیرد.

پادشاه بحرین دوباره عموی خود را به عنوان نخست وزیر مسؤول تشکیل کابینه جدید کرد.

به گزارش عصرایران، حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین با صدور حکمی عمویش یعنی خلیفه بن سلمان آل خلیفه را دوباره به عنوان نخست وزیر معرفی کرد.

همزمان با برگزاری انتخابات پارلمانی بحرین، براساس شیوه ای تکراری، نخست وزیر این کشور استعفا داد اما دوباره از سوی پادشاه مامور تشکیل کابینه جدید شد.

وزیر دادگستری و رئیس کمیته عالی انتخابات پارلمانی بحرین هم میزان مشارکت در این انتخابات 52 درصد اعلام کرد اما مخالفان شیعه به رهبری حزب الوفاق گفته اند میزان مشارکت در انتخابات بیش از 30 درصد نیست. این انتخابات از سوی گروه های مخالف شیعه، تحریم شده بود.

شیخ خلیفه 79 ساله از زمان استقلال بحرین در سال 1971 تاکنون به عنوان نخست وزیر فعالیت می کند.

او با 43 سال نخست وزیری در میان کشورهای عربی رکورددار است.

شیخ خلیفه از 43 سال پیش تاکنون نخست وزیر بحرین است
 

اخبار,اخباربین الملل,نخست وزیربحرین


امکان تغییر نخست وزیر بحرین، یکی از مهمترین درخواست های معترضین در بحرین از سال 2011 تاکنون است.

در حال حاضر هر 4 سال یک بار در بحرین، انتخابات پارلمانی برگزار می شود اما پادشاه بدون توجه به نتیجه پارلمان، عموی خود را دوباره به عنوان نخست وزیر معرفی می کند.

مخالفان در بحرین می گویند نخست وزیر و کابینه باید براساس نتیجه انتخابات پارلمانی تعیین شوند. همچنین نخست وزیر باید توسط فراکسیون پیروز در انتخابات پارلمانی معرفی شود اما پادشاه این کشور چنین چیزی را نمی پذیرد.

بحرین با 760 هزار کیلومتر مربع، 1.5 میلیون نفر جمعیت دارد. در بحرین از سال 1765 تاکنون خانواده سنی مذهب "آل خلیفه" قدرت را در این کشور در دست دارد این در حالی است که اکثر جمعیت بحرین را شیعیان تشکیل می دهد.

علاوه بر این در بحرین، حکومت، به شیوه ای انتخابات پارلمانی را حوزه بندی کرده است که در هر حال، سنی ها بتوانند اکثریت اعضای پارلمان را در دست بگیرند و مانع از واگذاری اکثریت کرسی های پارلمان به شیعیان شود.

انقلاب بحرین از سال 2011 تاکنون برای مطالبه تغییرات دموکراتیک تاکنون در جریان است. تجمعات و اعتراضات مسالمت آمیز مخالفان در بحرین بارها با واکنش خشن و سرکوب گرایانه نیروهای امنیتی روبه رو شده است.

تاکنون نزدیک به 100 نفر در سرکوب اعتراضات اخیر بحرین کشته شده، تعداد 2900 تا 5400 نفر زخمی و نزدیک به 3 هزار نفر بازداشت شدند.
 

اخبار,اخباربین الملل,نخست وزیربحرین

 

اخباربین الملل - عصر ایران


ویدیو مرتبط :
کربلایی مجید جهانگیری - مادام العمر کرب و بلایی ام

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رضازاده: محروميت مادام‌العمر توطئه بود



 

 

رضازاده

 


با تاكيد بر معرفي دشمنان وزنه‌برداري خبرگزاري فارس:

 

 

سرپرست فدراسيون وزنه‌برداري گفت: انتشار خبر محروميت مادام‌العمر من توطئه شايعه‌سازان بود و اگر به كار خود ادامه دهند آنها را به مردم معرفي مي‌كنم.

 

 

حسين رضازاده در گفت‌وگو باخبرنگار باشگاه خبري فارس "توانا "، در پاسخ به اين سوال كه چگونه پس از اعلام خبري مبني بر محروميت مادالعمر، حكم سرپرستي فدراسيون وزنه‌برداري را دريافت كرد، اظهار داشت: انتشار چنين خبري يك توطئه‌ بود و بهرام افشارزاده آن را تكذيب كرد. اين مسئله بار حقوقي دارد، اما از هيچ فردي شكايت ندارم، چون مردم ايران مرا مي‌شناسند و بهتر مي‌توانند در اين مورد قضاوت كنند.

 

 

سرپرست فدراسيون وزنه‌برداري گفت: با حمايت تمامي مردم و سازمان تربيت بدني با قدرت به كار خود ادامه خواهم داد تا بتوانم وزنه‌برداري ايران را به موفقيت برسانم.

 

 

وي يادآور شد: از اين پس افرادي كه دشمن فدراسيون وزنه‌برداري هستند و با شايعه سازي به دنبال تخريب اين رشته هستند را به مردم معرفي خواهم كرد.

 

 

رضازاده درباره سفرش به مجارستان عنوان كرد: تاماش آيان با ارسال نامه‌اي رسمي مرا به بوداپست مجارستان دعوت كرده است تا درباره مشكلات فدراسيون كشورمان و مسائل مختلف ديگر بحث و گفت‌وگو كنيم، البته زمان سفر معلوم نيست و به زودي مشخص خواهد شد.