اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عموها، اسیدپاشی را انکار کردند



 ,اخبار,اخبار حوادث,قتل نوعروس,روزنامه حوادث

 

عموها، اسیدپاشی را انکار کردند

جام جم آنلاین: دو برادر ایلامی و همسر یكی از آنها به اتهام اسیدپاشی بر سر و صورت یك مادر و دختر كه منجر به مرگ دختر جوان شده بود، روز گذشته هنگام محاكمه در شعبه اول دادگاه كیفری استان ایلام، اسیدپاشی منجر به قتل نوعروس را انكار كردند.

به گزارش «جام‌جم»، قربانیان اسیدپاشی مادر و دختری به نام‌های زیور و یثری بودند كه 18 تیر سال گذشته در خانه‌شان در خیابان مفتح شهرستان سرابله در استان ایلام مورد اسیدپاشی قرار گرفتند.

 

در این حادثه دختر 19 ساله كه قرار بود چند روز بعد به خانه بخت برود، تسلیم مرگ شد.

با تشكیل پرونده‌ای در این رابطه و شروع تحقیقات پلیسی، ردپای عموی خانواده و همسرش و نیز عموی دیگر خانواده در حادثه اسیدپاشی به دست آمد.

 

به این ترتیب، ماموران پس از هماهنگی قضایی، دو مرد و یك زن را در این رابطه دستگیر و به پلیس آگاهی ایلام منتقل كردند. متهمان در بازجویی به نقش خود در اسیدپاشی منجر به قتل نوعروس اعتراف كردند.

 

پس از اعتراف متهمان و بازسازی صحنه حادثه، آنها با قرار قانونی روانه زندان شدند و پرونده متهمان با صدور كیفرخواست به دادگاه كیفری استان ایلام فرستاده شد.

روز گذشته دو برادر و همسر یكی از آنها كه متهمان پرونده بودند، از زندان مركزی شهر برای محاكمه به شعبه اول دادگاه كیفری استان ایلام منتقل شدند.

در این جلسه ابتدا نماینده دادستان به تشریح كیفرخواست پرداخت و برای متهمان به اتهام اسیدپاشی منجر به قتل درخواست مجازات قانونی كرد.

 

در این هنگام زیور، شاكی پرونده كه خود قربانی اسیدپاشی شده، با طرح شكایت از متهمان در رابطه با شب حادثه گفت: از چند روز پیش اثاثیه خانه‌مان را جمع كرده بودیم و قرار بود چند روز دیگر به خانه اجاره‌ای‌مان نقل مكان و مراسم جشن عروسی دخترم را برگزار كنیم.

وی اضافه كرد: آن شب من و دخترم در یكی از اتاق‌ها خوابیده بودیم كه نیمه شب با احساس سوزش شدید در سر و صورتمان بیدار شدیم و با روشن كردن چراغ‌ها دیدیم، برادرشوهرم سطل به دست بالای سرمان ایستاده است. با التماس از او كمك خواستیم، اما فرار كرد و دقایقی بعد همراه همسرش به اتاق بازگشت.

 

شاكی افزود: برادرشوهرم، خودش من و دختر آسیب دیده‌ام را به بیمارستان رساند و به همسایه‌ها می‌گفت نمی‌داند چه كسی عامل اسیدپاشی است. البته همسرش هم از قصد شوهرش برای اسیدپاشی باخبر بود.

وی یادآور شد: آنها دخترم را كه بعد از فوت پدرش با هزاران امید بزرگ كرده بودم، از من گرفتند و مرا داغدار كردند. برادرشوهر دیگرم نیز با آنها همدست بوده است. از هر سه آنها شكایت دارم و برای برادرشوهرم ـ یادگار ـ تقاضای قصاص و برای همسر او و برادرشوهر دیگرم، تقاضای اشد مجازات قانونی را دارم.

 

قاضی دادگاه پس از شنیدن گفته‌های شاكی كه خود ولی دم و قربانی اسیدپاشی بود، از نخستین متهم پرونده به نام یادگار خواست تا در جایگاه قرار گیرد و از خود دفاع كند.

 

‌ انكار عموی اسیدپاش در دادگاه

متهم در اظهاراتش گفته‌های قبلی خود را انكار و عنوان كرد: از ماجرای اسیدپاشی اطلاعی ندارم. من و همسرم در این مورد بی‌گناه هستیم. من و همسرم سال‌‌ها پس از فوت برادرم، با زن و دختر او در یك خانه زندگی می‌كردیم و اختلافی با هم نداشتیم كه به قصد انتقام به آنها آسیب برسانیم.

 

متهم اضافه كرد: شب حادثه با شنیدن صدای فریاد و كمك‌خواهی یثری ـ مقتول ـ و مادرش سراسیمه همراه همسرم به خانه آنها در طبقه بالای ساختمان رفتیم و بلافاصله هر دو را به بیمارستان منتقل كردیم. اگر همسر برادرم سوگند یاد كند كه من عامل اسیدپاشی و قاتل فرزندش بوده‌ام، این اتهام را می‌پذیرم.

 

لیلا متهم ردیف دوم و اسفندیار متهم ردیف سوم نیز در جایگاه قرار گرفتند و در دفاع از خود گفته های قبلیشان را انکار کردند و گفتند نمی دانند عامل اسید پاشی چه کسی بوده است.

بنابراین گزارش، با پایان گرفتن جلسه دادگاه، با توجه به انكار متهمان به ارتكاب اسیدپاشی، آنها با تجدید قرار قانونی به زندان بازگشتند. قضات شعبه اول دادگاه كیفری استان ایلام پس از شنیدن اظهارات متهمان وارد شور شدند تا بزودی حكم قضایی را صادر كنند./جام جم


ویدیو مرتبط :
قرایتی / تفسیر آیه 22 سوره نحل، انکار معاد در حقیقت انکار مبدء است‏

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرگ یك دختر جوان براثر اسیدپاشی خواستگار



 

مرگ یك دختر جوان براثر اسیدپاشی خواستگار

 

دختر جوانی كه در پی اسیدپاشی خواستگارش به كما رفته بود، پس از ۹ روز در بیمارستانی در تهران تسلیممرگ شد.

شامگاه ۱۲ مرداد زنگ در خانه ای در كوی ۳۸ خیابان مطهری اسلامشهر به صدا درآمد. دختر خانواده به نام لیلا وقتی در را باز كرد، با خواستگار سابقش روبه رو شد و با ترس و وحشت از او خواست از آن محل دور شود.

خواستگار جوان پس از مشاجره با او بطری اسیدی را كه همراه داشت، به صورت و دست های دختر جوان پاشید و همراه دوستش با موتورسیكلت از محل دور شد.

دختر جوان با فریاد از خانواده اش كمك خواست. آنها با شنیدن فریادها سراسیمه از خانه خارج شدند و او را به بیمارستان آیت الله سعیدی اسلامشهر منتقل كردند، ولی به دلیل شدت سوختگی او برای ادامه درمان به بیمارستان شهدای یافت آباد تهران انتقال یافت.

با تحقیق در این زمینه مشخص شد جوان خواستگار خود نیز در اسیدپاشی به دختر جوان آسیب دیده و در بیمارستان بستری است.

با دستگیری متهم و اعتراف وی به اسیدپاشی، آخرین خبر حاكی است دختر جوان ۹ روز پس از بستری شدن در بیمارستان به علت شدت سوختگی جان خود را از دست داد..../ جام جم آنلاین