اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عملیات هوایی ترکیه در شمال عراق


سی.ان.ان.ترک روز چهارشنبه به نقل از منابع نظامی ترکیه خبر داد، جنگنده بمب افکن های نیروی هوایی این کشور بامداد امروز، مناطقی از شمال عراق را که محل اختفای پ.ک.ک اعلام شده، بمباران کرده است.

خبرگزاری ایرنا: سی.ان.ان.ترک روز چهارشنبه به نقل از منابع نظامی ترکیه خبر داد، جنگنده بمب افکن های نیروی هوایی این کشور بامداد امروز، مناطقی از شمال عراق را که محل اختفای پ.ک.ک اعلام شده، بمباران کرده است.

این نخستین عملیات هوایی برون مرزی ارتش ترکیه بعداز حادثه سرنگونی جنگنده روسی در 24 نوامبر گذشته است.

عملیات هوایی ترکیه در حالی انجام شد که اقلیم کردستان عراق به خاطر عملیات هوایی روسیه علیه مواضع تروریستها در سوریه، اعلام کرده بود، حریم هوایی ترکیه بسته است.

سی.ان.ان گزارش کرده است، این عملیات در حالی صورت گرفت که گفته می شد، ترکیه بعداز سرنگونی جنگنده روسی امکان عملیات برون مرزی هوایی حتی علیه کوه قندیل محل استقرار نیروهای پ.ک.ک را نخواهد داشت.

ترکیه این حمله را در حالی انجام داده است که بغداد به شدت به حضور نظامی این کشور در شمال عراق واکنش نشان داده و این را گامی در نقض حق حاکمیت آن کشور تلقی کرده است.


ویدیو مرتبط :
فیلم: عملیات پیشمرگه در استان نینوا در شمال عراق

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جنگنده های ترکیه شمال عراق را بمباران کردند



 

 

رسانه های خارجی لحظاتی پیش از حملات جنگنده های ارتش ترکیه به شمال عراق خبر دادند.

به گزارش مهر، شبکه الجزیره در خبر فوری گزارش داد جنگنده های ترکیه شمال عراق را بمباران کردند.

امروز در اثر حمله شورشیان کرد به مقر سربازان ترکیه در استان حکاری این کشور 24 سرباز کشته و 18 نفر دیگر زخمی شدند که این اقدام خشم آنکارا را بر انگیخت.

هنوز مقامهای ترکیه رسماً در این باره اظهار نظری نکرده اند اما روزنامه "حریت" به نقل از خبرگزاری کردی "فرات" اعلام کرد که واحدهای ارتش ترکیه از مرزها عبور کرده و با شورشیان در داخل خاک عراق درگیر شدند.../تحلیل:مهر