اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عملیات انتحاری نوجوان سوری داعش+ عکس


یک نوجوان سوری عضو داعش به وسیله کمربند انتحاری خود را در شمال بغداد منفجر کرد.

خبرگزاری ابنا: گروه تروریستی داعش با انتشار تصاویری از عملیات انتحاری یک نوجوان کم سن و سال سوری در حومه بغداد خبر داد.

این نوجوان که داعش نام او را «ابومجاهد الشامی» اعلام کرده، براساس عکسش سنی بیش از ۱۴ سال ندارد و به وسیله کمربند انتحاری، خود را در منطقه «الطارمیه» در حومه شمالی بغداد منفجر کرد.

داعش مدعی شده که این عامل انتحاری خود را در میان نیروهای مردمی عراق (حشد الشعبی) منفجر کرده است، در حالی که عملیات انتحاری این عنصر داعش قرار بود که در داخل یک رستوران صورت بگیرد که با هوشیاری نیروهای مردمی عراق این عملیات ناکام ماند و یکی از اعضای نیروهای مردمی توانست مانع از ورود این عامل انتحاری به داخل رستوران شود.

عملیات انتحاری نوجوان داعشی در عراق+ عکس

بر اثر عملیات این نوجوان داعشی یک تن به شهادت رسید و دو نفر از جمله یکی از نیروهای مردمی عراق زخمی شدند.

پیش از این هم سال گذشته نیروهای امنیتی عراق توانسته بودند یک نوجوان سوری را پیش از عملیات انتحاری دستگیر کنند. این نوجوان سوری قرار بود که کمربند انتحاری خود را در میان نمازگزاران یک مسجد در شهر بغداد منفجر کند.

گروه تروریستی داعش که در درگیری‌های عراق تلفات سنگینی را متحمل شده، برای جبران کمبود نیروی خود، فعالیت زیادی برای جذب کودکان و نوجوانان در شهرهای سوریه انجام می‌دهد.


ویدیو مرتبط :
عملیات انتحاری نوجوان 13 ساله

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استفاده داعش از کودکان سوری برای اجرای عملیات انتحاری



اخبار,اخباربین الملل,گروه تروریستی داعش

در گزارش های موسسات حقوقی و رسانه ای به موارد زیادی از ربوده شدن و استخدام شدن کودکان به دست داعش در مناطق تحت سیطره این گروه در عراق و سوریه اشاره شده است

به گزارش خبرگزاری آسیا، فعالان حقوقی در سوریه اعلام کردند گروه داعش از ابتدای سال 2015 تاکنون بیش از 1100 کودک سوری را از طریق دفاتر ویژه ای که در استان های حماه و حمص ایجاد کرده به خدمت گرفته است.

داعش از کودکان برای اجرای عملیات انتحاری استفاده می کند و به گفته فعالان حقوقی، در سه روز اخیر حملات انتحاری متعددی به دست این کودکان با استفاده از خودروهای بمب گذاری شده اجرا شده است.

بر اساس اطلاعات منابع سوری، دست کم 150 کودک عضو داعش از ابتدای امسال تاکنون در درگیری ها کشته شده اند.

 

اخبار  بین الملل  -  تابناک