اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عمر سلیمان پس از اظهارات مبارك: مردم به خانه‌هایشان بروند!



 

عمر سلیمان پس از اظهارات مبارك: مردم به خانه‌هایشان بروند!

 

 

عمر سلیمان با تایید اظهارات حسنی مبارك، از مصری‌ها خواست به خانه‌های خود بروند.به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عمر سلیمان معاون رئیس جمهور مصر، در سخنانی كه از تلویزیون این كشور پخش شد، اظهار كرد: این یك زمان سرنوشت ساز است. همه آنهایی كه مصر برایشان اهمیت دارد باید با هم متحد شده و به آینده این كشور فكر كنند.

 

وی افزود: جوانان 25 ژانویه قدم بزرگی جهت برقراری دموكراسی در این كشور برداشته‌اند و باعث شروع تغییر شده‌اند.

سلیمان گفت: تغییرات آغاز شده و كمیته‌های مربوطه تشكیل شده‌اند. سخنان رئیس جمهور نشان دهنده حس مسئولیت وی نسبت به جوانان و امنیت مصر بود.

وی افزود: رئیس جمهور منافع كشور را بالاتر از هر چیزی قرار داد. پس از آنكه مرا مكلف كرد كه امنیت و ثبات مصر را تامین كنم و اطمینان را به جوانان بازگردانم، از همه می‌خواهم كه مرا در این مسئولیت یاری دهند و مطئن هستم كه ملت خواهد توانست امنیت و ثبات كشور را تامین كند.

سلیمان ادامه داد: ما با گروه‌های مختلف گفت‌وگو كرده و به توافق‌هایی دست یافتیم. طرحی برای انتقال مسالمت‌آ‌میز قدرت براساس قانون اساسی تصویب كردیم و من تعهد كردم كه شرایط این انتقال را فراهم كنم. به تعهدات خود پایبندم. از قیام جوانان و دستاوردهای آنها حفاظت خواهم كرد و خواسته‌های مردم را براساس گفت‌وگوی سازنده محقق خواهم كرد.

معاون رئیس جمهور مصر گفت: از ملت مصر می‌خواهم كه به آینده فكر كنند و مطمئن هستم كه می‌توانیم آینده روشن، آزاد و دموكراتی را رقم بزنیم. من از این مساله اطمینان دارم كه ملت مصر هرگز اجازه نخواهد داد كشور دچار آشوب شود و به عوامل آشوب‌گر اجازه نفوذ در میان خود را نخواهند داد.

وی افزود: ما می‌توانیم با هم زندگی پر از آرامشی برای مصر و نسل‌های آینده آن رقم بزنیم. از جوانان قهرمان مصر می‌خواهم كه به خانه‌ها و سر كار خود برگردند، چون میهن نیازمند دستهای آنها است. از آنها می‌خواهم كه به كانال‌ها و رادیوهای مغرض گوش ندهند، بلكه تنها به وجدان خود گوش دهند. ما با تكیه بر خدا، موسسات و ارتش كار تازه‌ای را آغاز كرده‌ایم. به ملت مصر می‌گویم كه ساعت كار فرا رسیده است و به امید خدا و با تكیه بر آنها به عنوان یك تیم متحد كار خواهیم كرد. در برابر خدا و شما قول می‌دهم كه برای حفظ امنیت و رفاه ملت مصر با تمام وجود تلاش خواهم كرد.../ایسنا


ویدیو مرتبط :
اهالی غزه بعد از بازگشت به خانه هایشان چه می گویند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اظهارات شمقدری در پی پلمب خانه‌ سینما: پلمب کردیم تا ساختمان را تحویل کاسه‌ساز دهیم



اظهارات شمقدری درباره پلمب خانه‌ سینما,علت پلمپ خانه سینما,پلمپ خانه سینما

اظهارات شمقدری در پی پلمب خانه‌ سینما: پلمب کردیم تا ساختمان را تحویل کاسه‌ساز دهیم

شمقدری با اشاره به اتفاقاتی که مقابل ساختمان شماره یک خانه‌ی سینما اتفاق افتاد، گفت: این ساختمان شب گذشته تحویل هیأت مدیره‌ی جدید شد اما با توجه به اینکه مطلع شدیم، ممکن است چنین رفتاری داشته باشند از حراست سازمان تقاضای پلمب آنجا را کردیم تا در نهایت 48 ساعت آینده ساختمان تحویل هیأت مدیره‌ی جدید به ریاست آقای کاسه‌ساز شود.

جواد شمقدری گفت: با توجه به تجمعی که قرار بود امروز بعدازظهر 25 تیر ماه دوستان در خانه‌ی سینما داشته باشند از حراست ارشاد خواستیم ساختمان خانه‌ی سینما را پلمپ کنند و از هیأت مدیره‌ی جدید هم خواستیم حضورشان را 48 ساعت به تعویق بیاندازند.

 

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان سینمایی اظهار کرد: طبق قوانین جاری ساختمان خانه‌ی سینما در اختیار وزارت ارشاد است و در پی تقاضای هیأت مدیره‌ی جدید، آقای وزیر دستور دادند ساختمان در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

 

وی افزود: صورت جلسه انجام شد و قرار شد نقل‌و انتقال انجام شود اما بعد که قرار شد دوستان تجمع کنند با هماهنگی نیروی انتظامی قرار شد 48 ساعت بعد در آنجا مستقر شوند و طی این مدت هم اگر هیأت مدیره‌ی قبلی صحبتی دارند با هیأت مدیره‌ی جدید به تفاهم برسند و ما هم به آن‌ها کمک خواهیم کرد.

 

شمقدری به مفاد تفاهم نامه جلسه مشترک با رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: دوستان آن نامه‌ی 8 بندی را نپذیرفتند، عمل نکردند و در نتیجه مسیر عوض شد اما باز حاضریم در این 48 ساعت اگر تفاهم کردند ما هم کمک کنیم و امیدواریم این دوستان که بارها زیر حرفشان زدند، ظرف 48 ساعت به تفاهم برسند تا مشکل حل شود.

رئیس سازمان سینمایی گفت: نمایندگان هیأت مدیره‌ی جدید و قبلی قرار شد بیایند و صحبتی داشته باشیم.

 

شمقدری با اشاره به اتفاقاتی که مقابل ساختمان شماره یک خانه‌ی سینما اتفاق افتاد، گفت: این ساختمان شب گذشته تحویل هیأت مدیره‌ی جدید شد اما با توجه به اینکه مطلع شدیم، ممکن است چنین رفتاری داشته باشند از حراست سازمان تقاضای پلمب آنجا را کردیم تا در نهایت 48 ساعت آینده ساختمان تحویل هیأت مدیره‌ی جدید به ریاست آقای کاسه‌ساز شود./ایسنا