اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«علی هائیتی» دستگیر شدند



اخبار حوادث - جعل دلار در مشهد
«علی هائیتی» دستگیر شدند

یک کلاهبردار حرفه‌ای با تابعیت کامرونی معروف به «علی هائیتی» که عضو یک گروه بین‌المللی کلاهبرداری و جعل دلار بود، با دستور قضایی در مشهد شناسایی و دستگیر شد.

«اریک» معروف به «علی هائیتی» که تبعه کشور کامرون است، در مشهد خود را فرزند یک ژنرال بلندپایه کشور هائیتی معرفی می کرد.

او مدعی می شد هنگام ترک هائیتی سه میلیون دلار با خود آورده است و قصد سرمایه گذاری و تجارت در ایران را دارد. وی درباره چگونگی ورود ارز نیز مدعی می شد: من قبل از ورود به ایران دلارها را به مایعی آغشته کردم تا سیاه شوند و آنها را به عنوان کاغذ معمولی وارد ایران کردم.

او در همان حال دو قطعه از کاغذها را از چمدان خارج می کرد و آنها را در مایعی می غلتاند. پس از این کار، کم کم تصاویری روی کاغذ ظاهر می شد که به 100 دلاری شبیه بود.

در ادامه، کلاهبردار یکی از 100 دلاری ها را به طعمه خود می داد که اصالت 100 دلاری مورد تأیید صرافی قرار می گرفت. از این مرحله به بعد کلاهبردار به بهانه های گوناگون مانند اینکه مایع ظاهرسازی دلارها فاسد شده است و باید از دبی وارد شود و... فقط از یک طعمه خود 9300 دلار کلاهبرداری کرد و متواری شد.

مالباخته که به چمدان پر از دلاری که کلاهبردار نزدش گذاشته بود، دلخوش بود، پس از چند روز بی اطلاعی از اریک کامرونی به سراغ چمدان رفت که با چمدان کاغذهای سیاه مواجه شد.

مالباخته بلافاصله با طرح شکایتی در شعبه 701 ناحیه 2 دادسرای مشهد (شهید رجایی) خواستار دستگیری متهم شد. در پی دستور بازپرس سیمایی، مأموران پس از انجام اقدامات فنی و پلیسی موفق شدند متهم را شناسایی و دستگیر کنند.

در بازجویی ها مشخص شد متهم عضو یک باند بین المللی کلاهبرداری و جعل دلار است و طی چند ماه گذشته با سرشاخه های اصلی باند در دبی و عراق و ترکیه ارتباط مستمر داشته و از تعدادی از شهروندان به همین شیوه کلاهبرداری کرده و حدود چهار ماه است که بصورت غیرقانونی در ایران اقامت دارد.

اخبار حوادث - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
فرار از زندان هائیتی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دادستان تهران: علی شکوری راد بازداشت شد/ مهدی هاشمی به محض ورود دستگیر می شود



 

 

دادستان تهران: علی شکوری راد بازداشت شد/ مهدی هاشمی به محض ورود دستگیر می شود

 

دادستان تهران: علی شکوری راد بازداشت شد/ مهدی هاشمی به محض ورود دستگیر می شود

دادستان تهران از دستگیری علی شكوری راد عضو شورای مركزی حزب مشاركت خبر داد و گفت: مهدی هاشمی نیز به محض ورود به تهران دستگیر خواهد شد.

عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران امروز در جمع خبرنگاران اعلام كرد: علی شكوری راد به دلیل اتهامات امنیتی شب گذشته بازداشت شد.

دادستان تهران گفت: مهدی هاشمی نیز به محض ورود به تهران دستگیر خواهد شد...../تحلیل:عصرایران